Kantorepuista

• Viestiketjun aloittaja "untuvikko"
  • Ensimmäinen viesti
"untuvikko"
Missä käytätte kantoreppua?
Ulkoillessa?
Kauppareissulla?
Kotitöitä tehdessä (voiko käyttää sisällä vai onko tarkoitettu lähinnä ulkokäyttöön...)?

Mikä on siis optimaalinen käyttötilanne ja -tarkoitus kantorepulle.
Esimerkiksi vaunujen/rattaiden sijaan.

"vieras"
Pikkuvauvalla oli kantoliina kätevin, mun mielestä. Ergo reppu oli älyttömän hyvä just kotitöissä, sekä metsälenkeillä (esim suunnistaessa). Kaupungilla yleensä toinen oli repussa, toinen kärryssä tai sylissä (esim 2v selässä repussa ja vauva sylissä tai turvakaukalossa, tai kun isompi jo käveli reippaasti niin pienempi repussa). Hiihtämisessä ja muutenkin talvella rinkka oli parempi, koska Ergoa oli vaikeampi asetella paksumman takin päälle.

Kaupassa en käyttänyt, mutta muuten justiinkin noin, imuroidessa, ulkoillessa koiran kanssa (en kyllä liukkailla käyttänyt) tai muuten vaeltamassa, matkustaessa (lentokentällä ihan ykkönen, mun ei kerran tarvinnut ottaa edes turvatarkastuksessa pois kun lapsi nukkui) ja missä nyt vaan kun tarttee käsiä ite muuhun. Meillä Manduca, kun tykkäsin, että siinä on paljon säätöjä, mieskin sitä on käyttänyt.

"vieras"
Käytän Manducaa ja olen tosi tyytyväinen. Sovittelin Ergoakin päälleni, mutta siinä remmien lukot jäivät ikävästi juuri kainaloiden alle painamaan. Päädyin siis Manducaan ja se oli paras ostos ikinä. Vauva on nyt 10 kk ja käytän sitä edelleen ihan joka päivä. Kotitöissä, kävelyllä, kaupungilla...vauva nukkuukin siinä kätevästi sisällä/ulkona. Ja tosiaan joskus työnnän isompaa lasta rattaissa kun pienempi on Manducassa tai toisinpäinkin jopa joskus. Imetyskin onnistuu reppu päällä, kun löysää remmejä riittävästi. Manduca kestää 20 kiloa, joten isompikin lapsi mahtuu siihen jos itse vain jaksaa kantaa. Selkä ei väsy pienen kanssa, isomman kanssa jaksan enää vain vähän aikaa. Mutta voin siis suositella todellakin:) Kantoliinaa en oppinut koskaan käyttämään kunnolla. Kävellessä se aina löystyi ja jouduin sitten tukemaan lapsen päätä toisella kädellä koko ajan. Se oli myös tosi kuuma kesällä!

Meillä on rintareppu ja manduca. Aika vähälle käytölle jääneet molemmat. Rintareppua käytin pikkuvauva-aikana paljon lähinnä just lentomatkoilla tai jos nopeasti piti käväistä jossain pikkukaupassa tms. Manducaa lähinnä hiihtäessä. Muuten otan aina mieluummin vaunut kun en jaksa kantaa lasta. Sisällä vauva viihtyi mainiosti sitterissä kotitöiden ajan, ja sitten ihan sylissä.

Manducaa olen käyttänyt noissa kaikissa tilanteissa, lähinnä ulkoillessa ja kauppareissuilla mutta pikkuvauvalla myös sisällä kotipuuhissa ja vauvan vatsanväänteitä helpottaessa.

Manducalle täysi 10, jos harkitset ostoa niin osta vaalena värinen, tumma kuumenee auringossa tosi paljon!

Yhteistyössä