Kantoliinoista tietävät?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minulla on ennestään rengasliina ja en ole siinä tykänny pientä vauvaa kantaa. Jotenki hankala.
Nyt olis kohta puolin vauva tulossa ja ihan hukassa näissä liinajutuissa.
Minkälaista suosittelette?

Itse tykkäsin keskimmäisen muksun kanssa kudotusta pitkästä liinasta (didymos). Kuopuksen kanssa oli sekä kudottu että trikoinen (hug-a-bub) pitkä liina käytössä, ja eteenkin kesällä tuo trikoinen oli ihan mahtava.

Ansu
Alkuperäinen kirjoittaja minkku:
ehdottomasti hug-a-bub tai samantyylinen SIDOTTAVA pitkä liina. Ekan sitomiskerran jälkeen jo muistaa miten se meni. Ihan paras vastasynytneestä 4-kuukautiselle.
mä liputan kans hug-a-bubin puolesta. Mulla oli alkuun semmonen tricot slen tms mut se oli ihan liian pitkä ja paksu mulle. Mut vaikka toi huggis on pitkä niin on sen verran ohut ettei tule mitään rumia ja epämukavia isoja solmuja. Meillä viihtyi 10kk tyttö kesälläkin siinä kun oltiin muumimaailmassa ja iski väsy kesken reissun (ei oikeen rattaissa osaa nukkua niin laitoin liinaan ).

Me käytettiin pienellä huggista ja hot sling -kantopussia (erityisesti miehen suosikki!). Kolme- nelikuisesta eteenpäin on siirrytty manducaan. Vuorotellaan nyt puolivuotiaalla manducan ja huggiksen välillä..

puddighinu
Ykkösellä oli hug-a-bub käytössä vuoden ikäiseksi asti, sitten manduca. Kakkoselle ostin nyt hotslingsin kantopussin kun meinasin että on helpompi käyttää, ja ukkohan ei siihen suostu ei sitten millään, joten taas on huggis käytössä ja vauva erittäin tyytyväinen. Ykkönen onneksi tyytyväisenä istuis vieläkin tossa kantopussissa vaikka ikää jo melkein 2v joten sillekin tulee kyllä käyttöä.

vieras
mie ostin 2 liinaa, pikkuruun ja jonkun toisen hamppukankaisen liinan. vauva olikin lattialla viihtyvää sorttia, ja tuota pikkuruun liinaa tuli käytettyä ruhtinaalliset 2 kertaa =). eli liinaa ei tarvi välttämättä, odota että näet minkäluontoinen tapaus on tulossa. nyt myin nuo liinat kirpparilla, kun on deuterin rinkka pitkille kävelyreissuille ja hiihtoretkille ja tyttö 1v istuu mielellään siinä mukana.

myös liinan tarpeessa oleva
Kauanko tollasta hug-a-bub -liinaa sitoo ja asettelee? Mulla kantoliinan tai muun kantovälineen yhtenä kriteerinä on se, että sen pitää olla todella helppo ja nopea ottaa aina käyttöön, tarvittaessa monta kertaa päivässä. Muuten sitä ei tule käytettyä, jos on vähänkin työlästä.

Siitä syystä olen miettinyt Tri-cotti -liinaa, onko kenelläkään siitä kokemusta?

Yhteistyössä