Kantoliinasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottaja

Vieras
Onko täällä liinailijoita? Mitä pitäisi huomioida liinaa valitessa? Tarjontaa on aivan valtavasti ja hintahaitarikin on melkoinen. Mikä materiaali olisi paras? Entä leveys? Onko vaikea saada liina tukevasti sidottua? Mistä hyviä sidontaohjeita? Viihtyykö lapsesi liinassa? Haluaisin liinailla mutta olen ihan hukassa näiden vaihtoehtojen kanssa, samoin kuin kestovaippojen kanssa. Niitä kun ei viitsisi kovin montaa merkkiä kokeilla kun hankinta hinta on melkoinen...

Mun mielestä hyvä on aloittaa trikoisella liinalla. Kotimaisista löytyy edullisia ja hyviä, kuten esim. Pikkuruu:n kantoliina. Noi trikoiset on siksi hyviä,että voit tehdä tiukan sidonnan ja vauvan paino sitten muokkaa siitä sopivan tiukan sidonnan. Yleensä myyjiltä saa sidontaohjeet, mutta niitä löytyy mm. www.kantoliinakanava.fi. Myös www.kestovaippainfo.fi -sivuilla on oma "lokero" kantoliinoille,sieltä löytyy hurjasti vinkkejä.

Noi pikkuruut maksavat muistaakseni jotain 40 -50€ paikkeilla ja huuto.netistä saa käytettyjä varmaankin 25- 30€.

Meillä kantoliina oli ihan ehdoton alkuvaiheessa, kun lapsi ei oikein tyyntynyt muuten. Tuon kanssa oli sitten helppo kulkea ja hoitaa omia asioitaan ja tehdä kotitöitä ja vauva nukkui :)

Pituudeltaan nuo ovat kai tyypillisesti 4,5 - 5m pituisia ja ne riittävät mun kokemuksen mukaan lähes kaikkiin sidontoihin monen kokoisille ihmisille :)

sain vauvalehden tilauslahjana kudotun kantoliinan. Se tuntui hankalalta, koska liina ei jousta. Olen katsellut liinoja ja kauhistellut hintoja! Astelin kangaskauppaanja ostin trikoota, joka joustaa vähän leveyssuuntaan eikä juuri pituussuuntaan. pala halki saumurilla yhteen ja ympäri ja sit viimeistelin suoralla kauikki reunat ja liitetyn kohdan liinan puolivälissä. KAngas makso muisteekseni n.12€. aikaa ompeluun ei menny ko tunti-puol toista. Tyttö 5 kk tykkää olla liinassa. pienempänä ei juuri tullu kokeiltua, rintarepussa on viihtyny kans hyvin.

Minulla on kokemusta vain kudotusta liinasta, jota ollaan käytetty pariviikkoisesta saakka. Olen ollut siihen tosi tyytyväinen, mutta eipä minulla kokemusta muista olekaan. Käsittääkseni kudottu liina on varsin monipuolinen ja sopii hyvin isommankin lapsen kanssa. Mutta tuolta kantoliinakavalta löydät varmasti paljon tietoa ja vinkkejä siitä, mikä liina sinulle sopisi!

Heh, joo ei sitä jaksa välttämättä kauheasti paneutua. Missä päin asut? Olisikohan esim. jotain jälleenmyyjää paikkakunnallasi? Kaikkein eniten saa irti, kun käy paikan päällä ja saa sitomisopastuksen ihan kädestä pitäen. Ja oikeasti et tarvitse kuin yhden sidonnan (tuplaristi2), sillä pärjäät tosi hienosti. Tietty jos ihan alusta asti kannat, niin sitten kehtosidonta kannattaisi opetella myös.

Kyllä se siitä. Ja voin sanoa, että esim. Pikkuruu-liinan kanssa et voi mennä metsään. Hyvä perusliina eikä hinnalla pilattu.

Yhteistyössä