Kantoliinasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ludde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ihan marketista ostettu me&mama trikooliina ja on ollu kyllä erinomainen.....kahta lasta olen sillä jo kantanu eikä oo miksikään menny, ekan lapsen kohdalla oli kantoreppu ja se oli kyllä susi.....taisin ostaa Citymarketista, netistäkin noita saa!

Hinnat näyttää netissä olevan melko kirjavia - kolmestakympistä lähes sataseen! Maksaako näissä merkki tms. vai onko kankaassa niin suuria eroja, että hintaerot selittyvät sillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ludde:
Hinnat näyttää netissä olevan melko kirjavia - kolmestakympistä lähes sataseen! Maksaako näissä merkki tms. vai onko kankaassa niin suuria eroja, että hintaerot selittyvät sillä?

Mulla on yks halpa, kaverilta saatu ja yks kallis, nettikaupasta tilattu. Molemmat kovaa kangasta. Halvallakin toki pystyy vauvaa kantamaan, mutta se on juuri ja juuri riittävän pitkä (n. 4 metriä), joten vekara kun kasvaa en pysty tekemään monimutkaisempia sidontoja. Enkä pysty nytkään imettämään niin että löysään sidontaa, kun kangas loppuu kesken. Kangas on halpaa ja rypyistä jää haalistuneita viivoja kankaaseen. Ärsyttävintä siinä on se että reunat on ommeltu. Kalliissa ei ole saumoja, joten se liukuu hyvin ja näyttää molemmin päin yhtä nätiltä. Halpa on siis kangasta ja kallis on nättiä kudosta. Pituus (5m) riittää mihin tahansa solmuihin. Ne on vähän niinkuin Lada ja Porsce.
En tiedä millaisia muut halvat liinat on, mutta käytettävyyden kannalta tärkeintä lienee riittävä pituus, sekä leveys, jonka on kudotussa liinassa syytä olla vähintään 60cm. Trikoista sanotaan alkuun helpommaksi, mutta kudotussa pystyy käsittääkseni kantamaan isompaa lasta helpommin.
Se, et kannattaako ostaa kallista liinaa on kiinni ihan siitä meinaako sitä aktiivisesti käyttää. Jos aiheesta innostuu kannattaa panostaa kunnon liinaan. En oo hetkeäkään katunut sitä sijoitusta. Joka päivä poika nukkuu päiväunet liinassa, kun ei suostu aina yksikseen nukkumaan. Tai sitten pystyasennossa vain on parempi olla. Ja mä voin laitella pyykkejä samalla kun muksu syö.

Yhteistyössä