Kantoliinassa imettäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Olen harjoittelemassa 2 kk ikäisen poikani kanssa liinailua. Pienempänä vauva inhosi olla liinassa, mutta nyt viime aikoina on alkanutkin viihtyä. Minulla on Tricot Slen-liina.

Mietin, että miten ihmeessä kantoliinassa voi imettää? Tähän asti olen ottanut aina pojan pois liinasta kun olen imettänyt, ja sitten sitonut liian uudestaan, melko hankalaa. Olen kuullut ja lukenut liinassa imettämisestä, mutten löytänyt netistä mitään ohjeita, videoita tms. Ainakin minun vauvani on kietaisuristi II-asennossa ihan liian korkealla ja tiiviisti, että imetys ihan tuosta vaan onnistuisi.

Löytäisikö joku minulle netistä ohjeita, tai osaisiko joku kokeneempi liinailija kertoa miten se olisi helpointa tehdä?

Mä en osannut tuon ikäisen kanssa (mullakin oli tricot slen) pitkällä liinalla. Rengasliinalla olisin varmaan kyenny. Vähän vanhemmalla lapsella menee niin, että liinaa löystytetään (jos siis haluaa kietaisux2 asennosta) ja lasketaan lasta vähän. Ei toimi kovinkaan hyvin trikoisella, kudotulla aivan loistava ratkaisu.

Oletko kokeillu kehto-asennossa kun on kietaisux2? Sitten löystyttää vähän liinaa...? Multa ei onnistunu, musta tuntu että mun rinnat oli liian isot siihen aikaan. Imetyksen päätyttyä lapsi hilataan taas ylös. Trikooliinoilla ei siis mikään ihanteellinen ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en osannut tuon ikäisen kanssa (mullakin oli tricot slen) pitkällä liinalla. Rengasliinalla olisin varmaan kyenny. Vähän vanhemmalla lapsella menee niin, että liinaa löystytetään (jos siis haluaa kietaisux2 asennosta) ja lasketaan lasta vähän. Ei toimi kovinkaan hyvin trikoisella, kudotulla aivan loistava ratkaisu.

Oletko kokeillu kehto-asennossa kun on kietaisux2? Sitten löystyttää vähän liinaa...? Multa ei onnistunu, musta tuntu että mun rinnat oli liian isot siihen aikaan. Imetyksen päätyttyä lapsi hilataan taas ylös. Trikooliinoilla ei siis mikään ihanteellinen ratkaisu.

Kehtoasennossa ei poika viihdy ollenkaan. Joo luulen tosiaan että toisenlaisessa liinassa voisi onnistua paremmin.

Nosta jalat pois rististä ja smokkivyöstä käännä lapsi kyljelleen ja jos tahdot niin pistä smokkivyö takaisin.. meillä toimi pienellä alle 8 kiloisella. Ja nimen omaan tolla tricot-slenillä :)
Josset tajunnu, niin koitan selittää uudelleen, oon tosi huono selittämään ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nanni81:
Nosta jalat pois rististä ja smokkivyöstä käännä lapsi kyljelleen ja jos tahdot niin pistä smokkivyö takaisin.. meillä toimi pienellä alle 8 kiloisella. Ja nimen omaan tolla tricot-slenillä :)

En ole ihan varma tajusinko. Siis laitetaanko lapsi imetyksen ajaksi kyljelleen pelkän smokkivyön sisään?

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

En ole ihan varma tajusinko. Siis laitetaanko lapsi imetyksen ajaksi kyljelleen pelkän smokkivyön sisään?

Ei vaan siis ristiin ;) levita ristiä niin että et tarvitse sitä smokkivyötä, ja sen smokkivyön voit nostaa vielä siihen näkösuojaksi jos tahdot.. Tämä siis jos sidot ristin alle ja vyön päälle.
Eli laske smokkivyö alas, nosta lasta sen verran että jalat vapautuvat ristisidonnasta, käännä hänet kyljelleen tissille, levitä ristissä olevat liinan osat leveälle tukemaan selkää ja tarvittaessa nosta smokkivyö lisänäkösuojaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Älä ainakaan sohlaa sen liinasi ja imetyksesi kanssa julkisilla paikoilla.

Tyypillinen ennakkoasenne ;)
Mä väitän että jos oot vastaan tullut kun oon lastani liinassa imettänyt et ole edes huomannut ;)
Älä ap välitä näistä, kateellisten panettelua ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:

Ei vaan siis ristiin ;) levita ristiä niin että et tarvitse sitä smokkivyötä, ja sen smokkivyön voit nostaa vielä siihen näkösuojaksi jos tahdot.. Tämä siis jos sidot ristin alle ja vyön päälle.
Eli laske smokkivyö alas, nosta lasta sen verran että jalat vapautuvat ristisidonnasta, käännä hänet kyljelleen tissille, levitä ristissä olevat liinan osat leveälle tukemaan selkää ja tarvittaessa nosta smokkivyö lisänäkösuojaksi.

Ok nyt tajusin!! Kiitos!

Hienoa, ja jos tuntuu että on liian kiree, niin päästä vähän löysää lapselle, että pääsee tissin "alle". Itse teen melkein 9 kuisen kanssa sen niin, että hypähdän vähän, jolloin lapsi tipahtaa liinassa vähän alemmas. Tietysti niin pieni hypähdys ettei lapsi putoa ;)

Yhteistyössä