Kantoliinailijoita paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen nyt vienyt vauvaa pitkässä liinassa ja rengasliinassa sikiöasennossa eli EI lonkat auki vaan vauva mytyssä siellä liinassa. :)

Vauva huomenna 2kk. Koska uskallan alkaa kantaa lonkat auki?

Meidän kakkosella oli lievä lonkkaluksaatio (huomattiin 5kk ikäisenä) ja olen vähän vauhko noiden jalkojen takia. Pelkään siis toisaaltasitä että vauva on huonosti tuossa sikiöasennossa mykkyrällä ja toisaalta taas pelkään alkaa kantaa lonkat auki, kun en tiedä mikä se suositelva aika on. Pikku Ruun liinassa lukee kyllä sidontaohjeissa että 2viikon ikäisestä....?!

Mulle sanottiin että heti kun vauva itse avaa jalkoja "sammakkoasentoon" vaikka vaippoja vaihtaessa. Mun tyttö noin 6 viikon ikäinen ja olen kantanut sitä jo pari viikkoa kietaisuristi sidonnassa jalat ulkona

Minä itse en tykännyt kantaa vauvaa sikiöasennossa, ei vaan ollut jotenkin luontevaa. Itselläni oli just toi pikkuruun pitkä liina ja poika taisi olla kolmisen viikko, kun aloitettiin liinailu ristisidonnalla. Eipä tälle kohta vuoden täyttävälle siitä kyllä mitään haittaa ole ollut =)

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Mulle sanottiin että heti kun vauva itse avaa jalkoja "sammakkoasentoon" vaikka vaippoja vaihtaessa. Mun tyttö noin 6 viikon ikäinen ja olen kantanut sitä jo pari viikkoa kietaisuristi sidonnassa jalat ulkona

No näin munkin kaveri sanoi, joka on tälläinen kantoliinaneuvoja. Toisaalta kaverille sanoi toinen kantoliinaneuvoja, että heti sieltä parinviikon ikäisestä saa kantaa lonkat auki. Tai siis ei edes neuvonut sikiöasentoa. Ja tuossa pikku ruun sidontaohjeessakaan ei sellaista siis ole.

Minusta tuo tyttö on avannut koko ajan ne lonkat auki siinä pöydällä.... sen takia hämää. No en ole varma. :D Mutta ehkä mä sit oj uskaltaisin.

Yhteistyössä