Kansalaisen tili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taitaa nyt unohtua se tosiasia,että niitä työpaikkoja ei ole. Mistäs te niitä meinasitte taikoa? Ihan kaikille kun nyt pitäisi sitten niitä töitä löytyä.Ja ei mitäkään harjoittelu paikkojhen tyyliset jutut eivät nyt ole se ratkaisu,vaan kunnon palkkatyö kaikille.

Ihan varmasti harjoittelu- yms. paikkoja löytyy jos/kun se tarkoittaisi 400e palkkahelpotusta työnantajalle. Onhan niitä vaihtoehtoja miten saadaan ympättyä työtä tuon rahan ympärille.

Wahlroos mullistavan ehdotuksen taustalla: Kaikille 20 000 euroa! | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Mitä mieltä?¨

Mä en nyt ainakaan ihan ekalla lukemalla sisäistänyt koko asiaa. Vaatii vähän pureskelua, mutta hyvältä kuulostaa näin päälle päin.

Kuullostaa kamalalta idealta. Ne ihmiset, jotka oikeasti tarvitsevat sosiaaliturvaa ei monesti ole elämänhallinta hyvällä mallilla. Useimmilla tuo raha menisi ihan väärään paikkaan. Sitten tuolla tilillä ei ole mitään mistä ottaa, kun sitä rahaa oikeasti tarvitsisis vaikka lasten nälkään tai sairastumiseen.

Onhan se nähty, ettei monille edes voi maksaa takuuvuokraakaan tilille, vaan sekin käytetään sieltä väärin.

[QUOTE="nainen";29321329]Kuullostaa kamalalta idealta. Ne ihmiset, jotka oikeasti tarvitsevat sosiaaliturvaa ei monesti ole elämänhallinta hyvällä mallilla. Useimmilla tuo raha menisi ihan väärään paikkaan. Sitten tuolla tilillä ei ole mitään mistä ottaa, kun sitä rahaa oikeasti tarvitsisis vaikka lasten nälkään tai sairastumiseen.

Onhan se nähty, ettei monille edes voi maksaa takuuvuokraakaan tilille, vaan sekin käytetään sieltä väärin.[/QUOTE]

Mites tämä nykyinen käytäntö sen väärinkäytön estää paremmin?

Ihan varmasti harjoittelu- yms. paikkoja löytyy jos/kun se tarkoittaisi 400e palkkahelpotusta työnantajalle. Onhan niitä vaihtoehtoja miten saadaan ympättyä työtä tuon rahan ympärille.

Juurihan sanoin ettei nuo harjoittelu/Ilmaistyö ei ole mikään vastaus. Kyllähän se on jokaiselle sitten myös löydyttävä kunnon palkattua työtä joka kerryttää myös sitä tuloa.

Mites tämä nykyinen käytäntö sen väärinkäytön estää paremmin?

Sossu valvoo ja tarkistaa tilin saldon ja tulot/menot aika usein. Jos vaikka pyytää rahaa takuuvuokraa, niin se maksetaan suoraan vuonranantajan tilille tai annetaan vuokratakuutodistus, ei rahaa itse hakijan tilille.

Mä en ymmärrä, miksi jokainen kansalainen ei tyhjentäisi heti tuota tiliä ja maksaisi sillä vaikka asuntolainaa 300 000e. Saisi sit velat anteeksi, kun 65v. Ilmaista asumista koko elämän.

[QUOTE="nainen";29321369]Sossu valvoo ja tarkistaa tilin saldon ja tulot/menot aika usein. Jos vaikka pyytää rahaa takuuvuokraa, niin se maksetaan suoraan vuonranantajan tilille tai annetaan vuokratakuutodistus, ei rahaa itse hakijan tilille.

Mä en ymmärrä, miksi jokainen kansalainen ei tyhjentäisi heti tuota tiliä ja maksaisi sillä vaikka asuntolainaa 300 000e. Saisi sit velat anteeksi, kun 65v. Ilmaista asumista koko elämän.[/QUOTE]

Sun kannattaa tutustua tuohon vielä tarkemmin ennen kommentointia (Datan laittaa linkki oli hyvä). Se ei ihan noin mene.

[QUOTE="nainen";29321329]Kuullostaa kamalalta idealta. Ne ihmiset, jotka oikeasti tarvitsevat sosiaaliturvaa ei monesti ole elämänhallinta hyvällä mallilla. Useimmilla tuo raha menisi ihan väärään paikkaan. Sitten tuolla tilillä ei ole mitään mistä ottaa, kun sitä rahaa oikeasti tarvitsisis vaikka lasten nälkään tai sairastumiseen.

Onhan se nähty, ettei monille edes voi maksaa takuuvuokraakaan tilille, vaan sekin käytetään sieltä väärin.[/QUOTE]

Toimeentulotuki säilyisi yhä, lue se laittamani linkki.

Yhteistyössä