Kännykän vartija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi pee :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi pee :(

Vieras
Uusi miesystäväni kun käy menillä, n. pari-kolme kertaa viikossa niin olen pannut merkille sellaisen piirteen, että hän "vartioi" puhelintaan melko tiiviisti. Välillä on pitänyt äänettömällä ja ottaa yöksi sen "tyynyn alle". Eilen huomasin, että otti sen vessaankin mukaansa (luuli, etten laittanut merkille tätä) ja meninkin häntä vastaan kun tuli vessasta ulos. Yritti ovelasti estää kun halasin häntä ettei käteni olisi hänen housuntaskun kohdalle mennyt, jotten olisi huomannut, että hänellä oli puhelin vessassa mukana. No, kyllä sain sit sen tilanteen menemään niin, että asia tuli julki. Otin puheeksi kaikki nämä hänen "ihme käyttäytymiset" kännykkäänsä suhteen. Pyysin kun oltiin keskusteltu, että voisiko näyttää, onko mitään salattavaa? siis avaisi puhelimen ja näyttäisi. Tästä kuitenkin kieltäytyi. Vetosi, että se vaikuttaa meidän suhteeseen ja hällä ei tulisi mieleenkään pyytää minua näyttämään viestejä. Tosin minulla ei ole mitään salattavaa ja en vartioi puhelinta niinku hän tekee. No, myönsi sitten, että on ollut exästään huolissaan (tämä ryyppää kovasti) ja sillä on ollut häneen nyt enempi yhteydessä ja sen on halunnut salata.

Kyllä mureni jotenki pohja tältä suhteelta. Hän kun asuukin samalla paikkakunnalla exänsä kanssa ( meillä siis välimatkaakin melkoisesti ).

Mutta teinkö väärin, kun pyysin häntä,että ois näyttänyt niitä viestejä?

Kyllä te ootte ihme kyttiä. Ennen oli kirjesalaisuus, toisen kirjeitä ei luettu. Saman luulisi koskevan puhelinta, sähköpostia. Kyllä ihmisellä saa omaakin elämää olla. Jos minua joku pyytäisi näyttämään viestejäni tai muuten puhelintani, loukkaantuisin. En vahdi puhelintani kylläkään, eikä se edes aina ole mukana, mutta kukaan ei saa viestejäni tutkia, vaikkei salaista olekaan mutta intiimiä ystävyyttä.

[QUOTE="heh";23401324]Mihinkään muuhun kirjoituksessasi kantaa ottamatta mun mielestä tekstiviestit kuuluu samaan kastiin kirjesalaisuuden kanssa. Eli todellakaan ei kenelläkään ole asiaa kysellä toisen viestejä nähtäväksi.[/QUOTE]

No en tietenkää olisi muuten sitä pyytänyt, mutta kun tilanne oli ollut tämä jo pidemmän aikaa. Selvästi hän vartioi kännykkäänsä ja salasi jotain. Ei semmoinen tuntunut kivalta huomata.

Mä oisin hieman loukkaantunut siitä, ettei mies ole voinu puhua asiasta vaan on salaillut sitä ties kuinka pitkään. Kerta heillä ei enää yhteistä ole exän kanssa, en käsitä miksei ole voinut asiasta rehellisesti kertoa!

Ilmeisesti vasta tapailette, joten antaisin asian olla. Vakavaan suhteeseen voisin alkaa sitten kun exän "hyysäys" ei enää häiritsis mua lainkaan :)

Taidat olla jotenkin tosi epäluuloinen ja huonoitsetuntoinen, kehität mustasukkaisuusdraamaa mistä tahansa ja siks mies ei halunnut kertoa normaalista yhteydenpidosta exäänsä? Koska pelkäs et järjestät kohtauksen kun jo tosta sait noin kamalan sopan keitettyä.

Mä oisin hieman loukkaantunut siitä, ettei mies ole voinu puhua asiasta vaan on salaillut sitä ties kuinka pitkään. Kerta heillä ei enää yhteistä ole exän kanssa, en käsitä miksei ole voinut asiasta rehellisesti kertoa!

Ilmeisesti vasta tapailette, joten antaisin asian olla. Vakavaan suhteeseen voisin alkaa sitten kun exän "hyysäys" ei enää häiritsis mua lainkaan :)

Ei minua häiritse se, että hän on huolissaan exänsä voinnista. En ole tästä asiasta pätkääkään mustasukkainen. Mutta tuo salailu ja "pelailu" kännykkänsä kanssa häiritsi niin paljon, että oli pakko asia ottaa esille.

Kännykän piilottaminen ja sen vartiointi on merkki pettämisestä. Mun eksä harrasti samaa, koskaan en sen kännykkää loppuaikana nähnyt, piti sitä aina taskussaan ja kuljetti vessaan, parvekkeelle, roskakeikalle mukanaan. Suihkussakin se oli pesukoneen päällä sen kanssa. Joskus kun se oli kaatokännissä tullut baarista ja unohtanut sammuttaa puhelimensa (minkä yleensä teki), sitten katsoin sisältöä. Kaikki viestit ja puhelulokit pyyhitty. En koskaan pyytänyt sitä näyttämään kännyänsä tai muutenkaan ahdistellut sen suhteen. Pettäminen selvisi sen kaverin kautta, ei lopulta kestänyt miten mua kusetettiin ja paljasti mieheni tapailleen toista naista jo vuoden verran.

[QUOTE="huh";23401310]Kyllä te ootte ihme kyttiä. Ennen oli kirjesalaisuus, toisen kirjeitä ei luettu. Saman luulisi koskevan puhelinta, sähköpostia. Kyllä ihmisellä saa omaakin elämää olla. Jos minua joku pyytäisi näyttämään viestejäni tai muuten puhelintani, loukkaantuisin. En vahdi puhelintani kylläkään, eikä se edes aina ole mukana, mutta kukaan ei saa viestejäni tutkia, vaikkei salaista olekaan mutta intiimiä ystävyyttä.[/QUOTE]

Tuo ei ole tässä olennaista, vaan se, että ap:n miesystävä osoittaa käyttäytymisellään, että hänelää on tarvetta salailla suhteita toisiin naisiin - ainakin exäänsä. Erosta selviämiseen voi kulua vuosia, mutta uusille kumppaneille on rehellisesti myönnettävä miten asiat ovat; esim. että exän kanssa läpikäydään vielä tapahtunutta, pähkäillään tunteita ja mietitään ehkä yhteenpaluutakin.

Mä en ainakaan alentuisi ruinaamaan että näytä viestis ym. Mielummin sitten jättäisin ukon jos se käyttäytyisi epäilyttävästi eikä antaisi kunnon selitystä käytökselleen, mutta jotenkin säälittävää ja alistavaakin vaatia näyttämään henkilökohtaiset viestinsä, ei tuollainen kyyliminenkään tee hyvää suhteelle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mutta mistä tietää että on exä? Sillähän voi olla toinen morsian ihan hyvin :)

no, kyllä minä nyt uskon, että asia oli näin. Eli ei varmaan toisia morsiammia ole. Ihme hommaa vaan ja se,ettei suostunut näyttämään viestejään, alkoin tietenki vielä enempi epäilemään, että on jotain salattavaa.

[QUOTE="aapee";23401426]no, kyllä minä nyt uskon, että asia oli näin. Eli ei varmaan toisia morsiammia ole. Ihme hommaa vaan ja se,ettei suostunut näyttämään viestejään, alkoin tietenki vielä enempi epäilemään, että on jotain salattavaa.[/QUOTE]
Mutta eiväthän ne viestit olleet sinulle?

Musta saa pyytää näyttämään, ettei mitään salailtavaa ole. Vaikka olis mikä kirjesalaisuus olemassa, ei ole rikos pyytää näyttämään niitä kirjeitä tai viestejä.

Ja pakko sanoa, että kerran oli ihmekäyttäytymistä miehelläni (exälläni) ja kävi ilmi, että oli tavannut vanhan naispuolisen ystävänsä ja ollut siellä yötä. Pyysin soittamaan naiselle ja antamaan minun puhua naisen kanssa (siis ihan todistaakseen, että ovat vain kavereita). Ei suostunut vaan vetosi siihen, että ei hänkään pyytäisi saada jutella minun miespuolisten kavereiden kanssa. Ero oli kuitenkin siinä, että minä en tekemisiäni koskaan peitellyt, vaan tätä naista ja yökyläilyä piti peitellä. Ja arvaatte varmaan, mitä lopulta paljastui tapahtuneen..

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;23401465:
Musta saa pyytää näyttämään, ettei mitään salailtavaa ole. Vaikka olis mikä kirjesalaisuus olemassa, ei ole rikos pyytää näyttämään niitä kirjeitä tai viestejä.

Ja pakko sanoa, että kerran oli ihmekäyttäytymistä miehelläni (exälläni) ja kävi ilmi, että oli tavannut vanhan naispuolisen ystävänsä ja ollut siellä yötä. Pyysin soittamaan naiselle ja antamaan minun puhua naisen kanssa (siis ihan todistaakseen, että ovat vain kavereita). Ei suostunut vaan vetosi siihen, että ei hänkään pyytäisi saada jutella minun miespuolisten kavereiden kanssa. Ero oli kuitenkin siinä, että minä en tekemisiäni koskaan peitellyt, vaan tätä naista ja yökyläilyä piti peitellä. Ja arvaatte varmaan, mitä lopulta paljastui tapahtuneen..

Mitäköhän susta ajattelee esim. ne miesten kaverit kun soittelet niille epätoivoissas että onko mun mies pannut teitä :D melkoisen noloa

Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;23401465:

Tarkennuksena vielä: ei siis ole rikos PYYTÄÄ näyttämään. Itse omin lupinensa lukeminen on.

Vaikka viestit ois tarkoitettu kelle, vois silti näyttää. Luottamus on kuitenkin aika hauras asia ja jos sen voi saada noin pienellä asialla vahvemmaksi tai murtumaan, niin kumpikohan kannattais valita? Menetettyä luottamusta on nimittäin melkoisen vaikea korjata.

Mitäköhän susta ajattelee esim. ne miesten kaverit kun soittelet niille epätoivoissas että onko mun mies pannut teitä :D melkoisen noloa

Mua ei kiinnosta yhtään mitä tämä yksi nainen olisi minusta ajatellut. Jos olisit lukenut koko jutun, niin olisit ymmärtänyt pointin. Nyt halusit vain päästä pätemään.

Eli kellekään mieheni (en exäni tai nykyiseni) kaverille ole edes kuvitellut soittavani. Miksi soittaisin, kun mies avoimesti ystävänsä minulle esittelee ja menemisensä kertoo. Yhden ainoan kerran yksi exä peitteli yhtä ainoaa kaveria. Ja jos asiassa ei ole peiteltävää, niin miksi en voisi sen naisen kanssa puhua. Jos mies olisi ollut valmis naiselle soittamaan ja antamaan meidän jutella, en olisi edes halunnut tehdä sitä. Pelkkä osoitus siitä, että mies ei selvästi peittele tätä naista olisi riittänyt.

Siinä nyt vielä rautalangasta sinulle selitys.

No oli musta aika törkeetä pyytää näyttämään niitä viestejä, säälittävää suorastaan. Olisi tuo riittänyt kun olisit vain heittänyt jotain sen puhelimen joka paikkaan kiikuttamisesta ja antanut asian olla.

No nyt on tietenkin vaikea korjata tilannetta enää. Mutta sinuna antaisin asian olla, en mainitsisi mitään. Jos puhelimen vartiointi jatkuu sanoisin jossain vaiheessa, että eikö mies luota minuun kun täytyy puhelinta varjella. Että mitä hän luulee puhelimelleen tapahtuvan minun seurassani? Että kiitosta vaan, näinkö paljon hän minuun luottaa. Sanoi mies tuohon minkä tekosyyn tahansa, niin voit olla aidosti loukkaantunut koska hän ei selvästi luota sinuun.

Sinulla on ihan yhtälainen oikeus vaatia luottamaan sokeasti kuin miehelläsi.

Mun mies teki ihan samaa aikansa, kunnes sitten tilaisuuteni koitti ja rikoin kirjesalaisuuden... Erohan siitä tuli, ku tyhmä jätkä säilyttäny kaikki lähetetyt... Ei vissiin tajunnu, et neki voi poistaa. Oli poistanu kaikki saapuneet, joten niitä jouduin vain arvailemaan vastausten perusteella :) Minäpä laitoin ihan itse kyseiselle naiselle viestejä, joka vielä vastaili mulle, luuli siis että mieheni viestittelee :) Heitin äijän pihalle, eikä se ees tajunnu suuttuu mulle, et oon lukenu sen viestit :D :D

Vai mitä miehen kaverit ajattelee, noloa miehelle.. Jos huomaa "varoitusmerkkejä" eli puhelinten salailua/vahtimista tai yökyläilyjä naisten luona, tottakai asiasta kannattaa ottaa selvää. Itsesuojeluvaisto ne epäilykset herättää,joten kuunnelkaa vaistojanne sisaret! Täysin oikein että pyysit miehesi näyttämään viestejä, jos ei ole mitään salailtavaa,ei tarvitse piilotella mitään!

No minunkin mieheni piti puhelintaan kuin Faraon aarretta. Ihan muista syistä pyysin kuitenkin joskus näyttämään puhelintaan (todistaakseen vakuuttelemansa syyttömyyden), muttei suostunut. Loukkaantui ja syytteli kuinka en voi luottaa häneen. Noh, salaa kun katsoin niin selvishän siinä kaikkee..
En nyt kannusta kirjesalaisuuden rikkomiseen, mutta voihan tuollainen kännykän vartiointi tarkoittaa, että on salattavaa. Kuten miehesi tunnustikin (ainakin osatotuuden).
Ja mielestäni on ihan ok pyytää saada nähdä toisen puhelinta jos on aihetta epäilyyn.

[QUOTE="Annikki";23401615]Mun mies teki ihan samaa aikansa, kunnes sitten tilaisuuteni koitti ja rikoin kirjesalaisuuden... --- eikä se ees tajunnu suuttuu mulle, et oon lukenu sen viestit :D :D[/QUOTE]

Olisi kyllä aika törkeetä pettäjältä suuttua kun toinen on saanut hänet kiinni lukemalla viestejä salaa. Luulisi olennaisempaa olevan ne omat mokat.

Yhteistyössä