Kannattako tässä tapauksessa imetys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Tai siis kai se aina kannattaa.

Mutta siis vauva on 3,5kk ja osittaisimetyksellä ollut koko ajan. Luultavasti juomastaan maidosta 3/4 osaa saa pulloa eli korviketta ja 1/4 osaa rintamaitoa. Onko kannattavaa vauvan kannalta edelleen jatkaa imetystä, vaikka rintamaidon määrä on vaan noin vähäinen sen lisäämisyrityksistä huolimatta (ei kiitos kommetteja siihen, yritetty on kaikki keinot, mutta ei auta)?

Ei se kotona ollessa ole, mutta kun muualla ollaan, niin tuntuu jotenkin "tyhmältä" istua ensin vartti imettämässä ja sitten toinen mokoma, että vauva saa pullosta vatsan täyteen.

Mulla oli sama tilanne ennenku tyttö teki lakon (joka sit ilmeniki olevan lopullinen stoppi), samalla suhteella suunnilleen mentiin, musta oli ihan kiva lisä, sinuna jatkaisin jos tosiaan ei ole mitään karmeeta touhua :)

Jatkaisin kyllä imetystä, se on lapselle parasta ravintoa ja tuo sitä ihanaa läheisyyttä vaikka pääosa ravinnosta tulisikin pullosta.

Sen verran kyllä menisin ali siitä mistä aita matalin, että mikäli muualla imettäminen tyntyy tyhmältä niin silloin antaisin vaan reilusti pelkästään pullosta ja kotona imettelisin. Kuitenkin noin pienen kanssa sitä yleensä ollaan pääosin kotona, eli nuo satunnaiset pelkällä pullolla hoidetut ruokailut ei ole merkityksellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Ei se kotona ollessa ole, mutta kun muualla ollaan, niin tuntuu jotenkin "tyhmältä" istua ensin vartti imettämässä ja sitten toinen mokoma, että vauva saa pullosta vatsan täyteen.

Eli pulloa vaan naamaan, kun äidillä on vähän kiire.. Ja näin lapselta se paras mahdollinen maito pois..

no jos imettäminen tuntuu edelleen mukavalta niin jatkaisin imettämistä kotona ollessa, muualla antaisin pelkästä pullosta. en kyllä tiedä onko se yhtää hassua että menee imettämiseen ja pulloruokkimiseen yhteensä puolisen tuntia, niin saattais mennä pelkällä imetykselläkin. jos taas imetys ajatuksena tuntuu hankalalta ja turhauttavalta ni ei sitä oo lainkaan pakko jatkaa. jokainen tehköön miten parhaiten omalle perheelle sopii.

Hei! Minulle sanoivat, että imetys ja ei korviketta vaan päärynäsosetta. Lapsi oli 3 kuukautta vanha. Maidon tulo riitti lapsen ravinnoksi tuon soseen kanssa. Mutta kai nuo käytännöt on erilaisia. Jos nautit imetyksestä jatka, kaduttaa kun vimpalla imetin vain 7 kuukautta. :ashamed:

mulla on sama tilanne nyt, mutta vauva on vasta reilut viis viikkoo vanha. Maitoo tulee huonosti, joten korviketta menee paljon ja sillä se kasvaa. Mulle on tärkeämpää, että lapsi on kylläinen ja kasvaa kuin se, että niuhottaisin siitä, kuinka oon aina halunnu imettää ja koen epäonnistuvani kun en pystykkään imettään.

en jatkaisi imetystä. lähes sama show kesti meillä 4kk, imetyksen loputtua elämä helpottui kaikin puolin. tyttö nyt 1v ja ikätovereihinsa verrattuna erittäin terveenä pysynyt vaikka rintamaitoa saanutkaan kuin vaivoin tuon 4k...

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Eli pulloa vaan naamaan, kun äidillä on vähän kiire.. Ja näin lapselta se paras mahdollinen maito pois..

Jos ei sulla tuon kummempaa asiaa olisi ollut, niin olisit voinut jättää senkin sanomatta :(

Kuvainnollisesti käytin sanaa vartti, mut heti siihenkin piti tarttua kettuilumielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja se:
imetys kannattaa aina! Vähäinenkin määrä äidinmaitoa on parempi kuin ei äidinmaitoa ollenkaan!

ja mun mielestä (ja uskoisin, että myös vauvan mielestä :D ) imetys vaan on niin ihanaa että jatkaisin ehdottomasti vaikka jouduttaisiin lisää sitten ottamaan pullosta!