kannattaiskohan alkaa työnhakuun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kotiäiti"

Vieras
oon ollu kotona lasten kanssa nyt muutaman vuoden, puol vuotta vaan välillä työssä. nyt kun pieninkin lapsista on sen ikäåinen että voisin laittaa päivähoitoon, oon ajatellu että voisin etsiä työpaikkaa.

tilanne on se että vahalta alalta täytyy vaihtaa pois, syitä en jaksa nyt selittää tässä. yo-todistuksen lisäksi on siis 1 ammatillinen koulutus, josta ei kyl oo hyötyä muilla aloilla. täälläpäin olis jotain ihan perus toimimstohommia tarjolla, ja mietinkin jos sellasta "kehtaisin" hakea. Ärsyttää kun ei oo yhtään siltä alalta kokemusta, edes kesätöiden verran. Aina joku menee edelle jos on käynyt tradenomiopintoja tms...

mies tekee nyt kesän yli todella pitkää työviikkoa, on käytännössä kotona tunti per päivä ennen nukkumaan menoa, lapsia näkee joka toinen päivä puolisen tuntia. vkl myöls töissä... joten olin aatellut jos hakisinkin vasta syksyllä hoitopaikkaa ja työtä. en edes tiedä kuinka helposti saan 3 lasta hoitoon samaan paikkaan!! tuliskohan liian raskasta mulle uuden työn aloittaminen ja lasten hoidon alku jos olisin kuitenkin yksin vastuussa kaikesta...

yleistä pohdintaa, kiva jos joku jaksoi lukea..

[QUOTE="vieras";23794694]Sinä voit myös aikuispuolella suorittaa ne tradenomiopinnot monimuotona ja saanet työttömyyskorvauksen ja kulukorvauksen.[/QUOTE]

en oo kuullutkaan? amk:ssako? rahallisesti on vaan aika tiukkaa jo nyt, tulot varmaan laskis (kht+ kuntalisä) ?

No minä saan ansiosidonnaisen ja kulukorvauksen eli riippuu sinun työssäoloehdon täyttymisestäö ja oletko liitossa paljonko saisit. Käy työkkärissä juttelemassa ja ihan amk: ssa voi opiskella jos työkkäri antaa luvan.

mä niin haluisin opiskella.. jotenki sitä on näin vanhemmiten tajunnu miten hieno asia koulutus on. mua ottaa kauheesti päähän että alunperin opiskelin väärään ammattiin. mut kolmen lapsen kanssa on aika ja rahat sen verran tiukilla että varmaan oppisopimus on ainoo vaihtoehto..

Sä olet jo myöhässä jos syksyksi haluat hoitopaikan. Hakemus pitää laittaa 4kk ennen hoidon alkua ja elokuussa aloittavien hoitopaikat on jo jaettu. Nyt voi ollakin jo hankala saada lapsia samaan hoitopaikkaan.

[QUOTE="heh";23794850]Sä olet jo myöhässä jos syksyksi haluat hoitopaikan. Hakemus pitää laittaa 4kk ennen hoidon alkua ja elokuussa aloittavien hoitopaikat on jo jaettu. Nyt voi ollakin jo hankala saada lapsia samaan hoitopaikkaan.[/QUOTE]

joo, tiedän, mut jos löytyy työpaikka niin sit kunnan pitää järjestää jokaiselle hoitopaikka. se on tietty ihan mahdolllista että joutuvat sit eri paikkoihin...

[QUOTE="kotiäiti";23794872]joo, tiedän, mut jos löytyy työpaikka niin sit kunnan pitää järjestää jokaiselle hoitopaikka. se on tietty ihan mahdolllista että joutuvat sit eri paikkoihin...[/QUOTE]

Juuri noin. Mutta jos kuitenkin on suunnitelmissa syksyllä opiskella niin olisi kannattanut varulta hakea hoitopaikkaa. Ei sitä ole pakko ottaa vastaan ja riittää kun ilmoittaa 2 viikkoa ennen hoidon alkua meneekö sinne vai ei.

minä opiskelin oppisopimuksella, 3 lasta oli samassa päiväkodissa, neljäs masussa. Ja mies oli töissä + rakensi meille taloa. Rankkaa oli mutta palkitsevaa! :) Suoritin myynnin ammattitutkinnon ja nyt olen toimistotyössä.

[QUOTE="Miia";23794889]minä opiskelin oppisopimuksella, 3 lasta oli samassa päiväkodissa, neljäs masussa. Ja mies oli töissä + rakensi meille taloa. Rankkaa oli mutta palkitsevaa! :) Suoritin myynnin ammattitutkinnon ja nyt olen toimistotyössä.[/QUOTE]

oi, just niinku meidän tilanne =) paitsi ettei oo nelosta masussa ;) Kauanko sun opiskelut kesti? 2 vuotta vai kauemmin?

nyt kyl harmittaa kun en hakenut hoitopaikkoja, ajattelin vain ettei kuitenkaan saada kun en oo töissä =/

opislelu ja eka sopimus tehtiin 2 vuodeksi mutta suoritin tutkinnon sitten kuitenkin 1v2kuukaudessa. Olisin saanut jäädä siihenkin työpaikkaan mutta löysin paremman.

[QUOTE="kotiäiti";23794987]oi, just niinku meidän tilanne =) paitsi ettei oo nelosta masussa ;) Kauanko sun opiskelut kesti? 2 vuotta vai kauemmin?

nyt kyl harmittaa kun en hakenut hoitopaikkoja, ajattelin vain ettei kuitenkaan saada kun en oo töissä =/[/QUOTE]

Hoitopaikka on pakko löytyä 3kk aikana olit sitten töissä eli et..

Yhteistyössä