Kannattaisikohan tässä suunnata jo yksityiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnenetsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnenetsijä

Jäsen
03.01.2013
147
0
16
Mistä oikeasti tietää kuinka kauan synnytyksestä tulleet kivut on normaaleja?

Ainakaan hoitajat ei ole käestäneet mitään kun olen sanonut että kävely sattuu, seisominen sattuu ja vedän vieläkin särkylääkkeitä.

Alapäätä välillä nipistää ihan kunnolla, tuntuu ku työnnettäis iso neula. Pitkään jaloillaan olo on yhtä helvettiä.

Mä olen vetänyt synnytyksen jälkeen monta pakettia särkylääkettä. Burana + panadol yhdistelmä menee säännöllisesti, välillä otan panacodin jos lähden miehen mukaan esim. kauppaan. Sekään ei vie kipua täydellisesti pois.

Mä alan olla uupunut. En vauvaan, hän on hyvin helppo lapsi ollut. Mutta omiin kipuihin. Vauvan hoito on hyvin haasteellista kun en jaksa häntä pitää kauaa sylissä ja se on välillä ainoa mikä hänen vatsavaivoihin auttaa.

Miten mä ikinä selviän ristiäisistä ja niiden järjestämisestä kun sekoan tätä menoa myös arjesta.

Älä nyt pahastu mutta vaikutat tosi uupuneelta. Ihan mielenrauhasi takia kannattaisi raahautua sinne yksityiselle, lisäksi jos jokin on mennyt mieleen synnytyksessä saat kirjallisen dokumentin. Lykkyä tykö

Mulla tuli vko-2 synnytyksen jälkeen paineen tunnetta ja kipua. Kävely sattui, istuminen sattui lopulta jopa makaaminen sattui. Sitten nousikin kuume. Kohtutulehdus. Oli muuten paljon kauheempaa kuin kaikki synnytykset yhteensä. Mene ihmeessä lääkäriin jos ei helpota.

En mä usko tulehdukseenkaan kun ei ole kuumetta tms. oireita kuitenkaan.

Levossa kipu menee yleensä pois. Iltaisin ainoastaan pysyy ku on joutunut päivän mittaan olemaan niin paljon jalkeilla.

En halua ikinä enää kokea tällaista uudestaan.

Voisko olla jotain laskeumaa? Varsinkin jos levossa helpottaa ja jalkeilla ollessa pahenee.

Menikö synntys hyvin? Alkoiko kipu heti sen jälkeen? Kauanko synnytyksestä on?

[QUOTE="vieras";28573678]Voisko olla jotain laskeumaa? Varsinkin jos levossa helpottaa ja jalkeilla ollessa pahenee.

Menikö synntys hyvin? Alkoiko kipu heti sen jälkeen? Kauanko synnytyksestä on?[/QUOTE]

Kipua on ollut synnytyksestä lähtien, siitä on nyt kuukausi. 1 ja 2 asteen repeämiä tuli.

Jaa-a. Mulla oli noilla oireilla kohtutulehdus. Ainoa ero tuo ettei mulla ollut mitään tunnetta että jotain tulisi ulos. Voisko olla laskeuma tms. Mene nyt lekuriin ihminen!

[QUOTE="Vieras";28573773]Jaa-a. Mulla oli noilla oireilla kohtutulehdus. Ainoa ero tuo ettei mulla ollut mitään tunnetta että jotain tulisi ulos. Voisko olla laskeuma tms. Mene nyt lekuriin ihminen![/QUOTE]

Mietin tuota yksityistä että sinne ainakin pääsee kun kunnan puolella on aina niin tiukkaa.
Mut eikai ne siellä voi alkaa nipottaa että eivät voi ottaa kantaa vaan pitäisi mennä neuvolaan missä "hoito" on alunperinkin ollut. Näin on nimittäin mulla käynyt aiemminkin toisessa asiassa.
Vai suostuuko ne mukisematta katsomaan että kaikki on kunnossa.

Kyllä se oli yksityinen joka mulle ton diagnoosin teki. Tosin se jotain märisi että olis pitänyt käydä synnärillä näyttämässä. Jos olis jatkanu olisin kyllä sanonut että kyllä mä voin rahani muuallekkin kantaa.

Kuulostat epävarmalta ja jotenkin passiivis-aggressiiviselta. Opettele ilmaisemaan asiasi jämäkästi ja usko itseesi, niin saat paremmin apua. Jos on kipeä, niin pitää mennä hoitoon. Tuo on kyllä ihan päivystysasia.

[QUOTE="Vieras";28574008]Kyllä se oli yksityinen joka mulle ton diagnoosin teki. Tosin se jotain märisi että olis pitänyt käydä synnärillä näyttämässä. Jos olis jatkanu olisin kyllä sanonut että kyllä mä voin rahani muuallekkin kantaa.[/QUOTE]
Tarkoitti varmasti, että kiirellinen juttu eikä sitä ettet kelpaa potilaaksi. Lääkärit eivät tykkää kun selvillä oireilla hätätilanteissa viivytellään. Tietävät mitä hoitamaton tulehdus voi tehdä kohdulle.

[QUOTE="vieras";28574835]Tarkoitti varmasti, että kiirellinen juttu eikä sitä ettet kelpaa potilaaksi. Lääkärit eivät tykkää kun selvillä oireilla hätätilanteissa viivytellään. Tietävät mitä hoitamaton tulehdus voi tehdä kohdulle.[/QUOTE]
Puhumattakaan että siitä voi lähteä jopa henki.

Yhteistyössä