Kannattaisikohan ostaa pojalle isompi vk-puku kevääksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Nyt löytyy Reimatecin babymallin puku kokoa 92. Poika on pian 1 v. 9 kk, 90 cm ja 14 kg. Toppapuku on 92 cm Travallen Remu, on sopiva, mutta tuo babymallihan on pienempi, vaikka Reimatec sinänsä on reilua kokoa.

Vaikea vaan arvioida mihin tahtiin poika kasvaa. Nyt jos ostaisi 98 cm:n voisi saada vielä alesta. Tosin, en sitten osaa arvioida olisiko se syksyllä vielä sopiva.

Itselle on niin helppo ostaa vaatteita, kun ei enää kasva, ainakaan pituutta. :D

[QUOTE="hmm";23015404]Vaikea sanoa kun oma maaliskuussa 2v täyttävä poika käyttää 80cm talvihaalaria ja vk.pukua. Muuten käytössä 80-86cm vaatteet.[/QUOTE]

Meidän pojan alustava pituusennuste 1v. pituuden perusteella on 188 cm. Iso poika. =)

on kulkenut jo syksystä noissa 92 cm ulkovaatteissa, Po.Pin vaatteita käytetää. Siirryttiin 86 cm:sistä ennen 1v synttäreitä jolloin tuo oli n. 82 cm- pitkä poika ainoastaan noihin 92:siiin. Voi olla ettei mahdu enää syksyllä näihin tamineisiin mutta minä en uskalla enää ostaa noin pitkälle ennakkoon kun kerran ostin Po.Pin alesta 86 cm ulkovarustetta parin kuukauden päästä käytettäväksi eikä sitten enää mahtunutkaan vaan piti myydä pois.

[QUOTE="kaunisajatus";23015473]on kulkenut jo syksystä noissa 92 cm ulkovaatteissa, Po.Pin vaatteita käytetää. Siirryttiin 86 cm:sistä ennen 1v synttäreitä jolloin tuo oli n. 82 cm- pitkä poika ainoastaan noihin 92:siiin. Voi olla ettei mahdu enää syksyllä näihin tamineisiin mutta minä en uskalla enää ostaa noin pitkälle ennakkoon kun kerran ostin Po.Pin alesta 86 cm ulkovarustetta parin kuukauden päästä käytettäväksi eikä sitten enää mahtunutkaan vaan piti myydä pois.[/QUOTE]

Joo meillä on myös tuo 92 cm babymallinen Reimatec ollut viime syksynä jo käytössä, ei ollut liian iso.

Teillä on kyllä vielä isompi poika kuin meillä, meidän pojan 1 v. pituus oli 78,5 cm ja 1,5 pituus 87 cm.

Heh, piti vaihtaa Teutonia Fun-rattaat tukevampiin jo pari kk sitten, kun alkoivat natista ja huojua pojan alla, vaikka olivat kolmivuotiaaksi asti tarkoitetut. Tämänhetkistä ihan tarkkaa painoa en tiedä kun meidän vaaka on viisarimallinen, mutta jotain 14 kg se on, tai voi olla 14,5 :kin. Ihme kiikkeriä kyllä noi kalliit Teutoniat, Scootereissa sama painoraja, mutta sata kertaa tukevammat.:O

Nyt löytyy Reimatecin babymallin puku kokoa 92. Poika on pian 1 v. 9 kk, 90 cm ja 14 kg. Toppapuku on 92 cm Travallen Remu, on sopiva, mutta tuo babymallihan on pienempi, vaikka Reimatec sinänsä on reilua kokoa.

Vaikea vaan arvioida mihin tahtiin poika kasvaa. Nyt jos ostaisi 98 cm:n voisi saada vielä alesta. Tosin, en sitten osaa arvioida olisiko se syksyllä vielä sopiva.

Itselle on niin helppo ostaa vaatteita, kun ei enää kasva, ainakaan pituutta. :D

Mulla iso poika ja 1v hällä talvipuku 86cm, keväthaalari olikin sitte jo 92cm eli kasvoi kyllä siinä talven aikana, Ekat 2v kasvutahti oli hurja ja sen 92 jälkeen talvipuku oli 98, 92 mahtu nipinnapin syksyllä.

Mulla iso poika ja 1v hällä talvipuku 86cm, keväthaalari olikin sitte jo 92cm eli kasvoi kyllä siinä talven aikana, Ekat 2v kasvutahti oli hurja ja sen 92 jälkeen talvipuku oli 98, 92 mahtu nipinnapin syksyllä.

Minä olen jo ostanut (alesta) pojalle 98 toppapuvun ensi talveksi, Ticketin puku. Uskon että se menee koko ensi talven. Voi olla että toi 92 cm vk-puku saattaa mennä tulevan kevään, mutten usko että enää ensi syksynä menee, varsinkaan kun on babymalli. Vertasin ostaessani sitä babymallista siihen vyötärömalliin, ja vaikka oli sama koko, niin se vyötärömallinen oli noin 5 cm pidempi.

Talveksi oli ensin 86 cm babymallinen Reimatec-puku, mutta se jäi jo pari kk sitten lyhyeksi, onneksi mulla oli 92-senttinenkin toppapuku varattuna.

Kyllä mun mielestä kannattaa se 98-senttinen puku jo ostaa, käy se sitten syksyllä. Ja syksyllähän pukujen valikoimat ei ole niin hyviä kuin alkukeväästä. Tai etenkin, jos sen puvun löytää alesta.

Minäkin ostaisin tuon isomman puvun. Parivuotiaat ei kai enää niin nopeasti kasva, että joku koko jäisi välikausihaalarissa kokonaan välistä. Vai kasvaako? Välikausi on kuitenkin kahdesti vuodessa, eli eiköhän se jossain vaieessa ole sopiva.

Joo meillä on myös tuo 92 cm babymallinen Reimatec ollut viime syksynä jo käytössä, ei ollut liian iso.

Teillä on kyllä vielä isompi poika kuin meillä, meidän pojan 1 v. pituus oli 78,5 cm ja 1,5 pituus 87 cm.

Heh, piti vaihtaa Teutonia Fun-rattaat tukevampiin jo pari kk sitten, kun alkoivat natista ja huojua pojan alla, vaikka olivat kolmivuotiaaksi asti tarkoitetut. Tämänhetkistä ihan tarkkaa painoa en tiedä kun meidän vaaka on viisarimallinen, mutta jotain 14 kg se on, tai voi olla 14,5 :kin. Ihme kiikkeriä kyllä noi kalliit Teutoniat, Scootereissa sama painoraja, mutta sata kertaa tukevammat.:O

No minä mietin juuri että mihin ihmeen rattaisiin saan tuon lapsen kohta mahtumaan kun nytkin näyttäisi Emmaljungan _isot_ kolmipyäräiset rattaat käyvän pieneksi kun raukan jalat retkottavat yli. Lämpöpussi yltää vain rintakehän alle:) Ikää siis sen 1 v 2 kk ja muutama vuosi pitäisi vielä mennä. Ehdotuksia pitkien vauvojen rattaista?

Yhteistyössä