Kannattaisiko alkaa rakentamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Meillä kaksi lasta 2,5v ja 4v ja minulla vuorotyö ja miehellä päivätyö. Kumpikaan ei tiedä rakentamisesta yhtään mitään eikä ketään rakennusihmisiä lähipiirissä eikä sukulaisissa. Onko aivan tuhoon tuomittu ajatus rakentaa? Ja sitten vielä se kun ollaan kumpikin erittäin pedantteja ja työnarkomaaneja.

Eihän me sitä täällä voida tietää, et kuka voi ja kuka pystyy. Itse sä/te sen tiedätte. Ja mäkin tiedän itsestäni, et en ikinä enkä milloinkaan näillä hermoilla rakentaisi ees leikkimökkiä!

Ei varmaan kannata ainakaan ilman kunnollista kirvesmiestä - tai kahta. Mulla ei ole kokemusta rakentamisesta, mutta siskon perheen rakennusprojektia seuranneena olen tätä mieltä. Tai sitten talopaketti sisustusvalmiiksi tai avaimet käteen -tyyliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Työ tekijäänsä neuvoo, sanotaan. Ja tehdessä oppii. Mutta saattaa tulla kalliiksi jos pitää "vieraalla" teettää jos edes sukulaisia ei ole kaverina.

Sehän tässä onkin, että ei ole ketään tuttua eikä sukulaista niissä hommissa tai rakennusalalla.

Tässä rakentamisen loppusuoralla ollessa saman ikäisten lapsien äitinä sanon, että jos itsellä ei mitään hajua rakentamisesta, niin ostakaa täysin valmis talo! Ja nekin on semmosia, että sit pitää itse laittaa lattiat (parketti yms.), seinät ja joissakin itse pitää laittaa villat sun muut kattoon (se on jo itsessään ihan helevetinmoinenhomma!)

Yhteistyössä