Kannattaakohan minun ostaa lokavauvalle toppahaalari jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
eli siis kun syysvauva tulossa ja ei mitään haisua näistä, että pitääkös sillon vastasyntynyt jo pukea ihan kunnon toppahaalariin vai riittääkö kevyttoppis (suurinpiirtein samaa paksuutta kun äippäpakkauksen haalari) joka meiltä löytyy kevätvauvan vanha (toukokuun alussa syntyi poika jollon käytettiin sitä), eli siis jos ajatellaan että ilmat ois lokakuussa suurinpiirtein tälläsiä +6-10 asteen kelejä. Eikös kummiskin vastasyntyneellä tarvi olla todella lämpösesti päällä kun sairaalassakin tota esikoista peiteltiin kahen peiton alle? vai onko se toppahaalari liikaa vielä lokakuussa? tarvis kattoo kumminkin noi kotiintulovaatteet valmiiks.

Meillä syntyi tyttö viime lokakuussa. Ei ollut vielä silloin toppahaalaria.. Sellanen karvanen nallepuku oli jolla laitokselta tultiin.
Toppapuku ostettiin sitten parin viikon päästä syntymästä ja toooodella vähälle käytölle se jäi, kun viime talvi oli mitä oli.. :/

Jos meinaatte heti kunnolla ulkoilla niin kai se kannattaa ostaa, ne pienet on niin vilusia =) Se riippuu siitäkin onko teillä vaunuissa joku lämpöpussi, jos on niin sit riittää vähempikin vaate..

No mun mielestä pieni vaunuvauva ei tarvitse toppista. On topatut kantokassit, makuupussit, villavaatteet ja kevyttopat. Ei siihen enää toppapukua tarvita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luulis kevyttoppiksen riittävän. Eikö teillä sit varuiksi ole sitä äitiyspakkauksen toppahaalaria?

on meillä joo se uusimman pakkauksen haalari, sehän taiskin olla vähän pienempi kokonen ku aiempina vuosina, meijän poika käytti sillon 2003 vuoden haalaria vasta joskus 7-8kk ikäisenä ja sillonkin se oli aika reilu.

Kiitos vinkeistä, täytyy pakata vaaville sitten valmiiks vaan tarpeeks vaatetta matkaan ja pukea kerroksittain sitten puvun alle jos tuntuu ilmat tästä kovasti kylmenevän. Mua JÄNNITTÄÄ jo HIRVEESTI synnytys ja kaikki, iik :o Vielä 46vrk laskettuun aikaan :whistle:

Yhteistyössä