Niin se on. Itsensä unohtaa, sitä vaan tekee ja on ja yrittää olla, mutta onko se sitte sitä suurta rakkautta, sitä asiaa minä olen usein miettiny. Minä rakastan miestäni, ja nyt olen rakastanu tosi paljon ku on ollu juomatta jo kolme kuukautta. Selllaisen neuvon sain aikanani a-klinikalta että pitäis keksiä toisenlainen tapa viettää sitä vapaa-aikaa, siis miehen pitäisi keksiä itselleen uusi tapa viettää vapaa-aikaa, no sellaista ollaan mietitty kolme kuukautta ja sellaista ei ole vielä eteen tullu, mikä olis sellainen kiva juttu. Paitsi se että eilen oltiin elokuvissa kattomassa tätä uutta rotta elokuvaa, ja minä olin ku naantalin aurinko koko loppuillan, se oli mulle yllätys et mies lähti mukaan ja oltiin oikeesti koko perhe kattomassa sitä. Mutta silti arki ja maanantai alkoi taas ja sitä takaraivossa on se juttu et kauankohan tätä kestää...Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Munkin mieheni sanoo, että juo liikaa. No, se ei vielä auta asiaa yhtään. En tiedä sanooko vaan siksi, että mulle tulis parempi mieli ja elättelisin jonkinlaista toivoa vielä. Mäkin ne eropaperit kerran jo vedin esiin, ja sanoin että kirjota tai lopeta juominen. Ei kirjottanu, oli yhden perjantain MELKEIN selvinpäin.
Toisaalta, kaverin kanssa just puhuttiin, että oli ongelmat sitten kenen tahansa syytä, mutta jos mulle tulee ajatuksia, että helpompi olis vaikka vetää itsensä jojoon, niin kannattaneeko tätä suhdetta jatkaa? Ja ei, en ole vetämässä itseäni jojoon, se ajatus on vaan käynyt mielessä. Siihen oikeastaan havahduinkin, että olenko tosiaan näin epätoivoinen? Lapsillehan en sellaista tekis, ne on tärkeintä maailmassa kuitenkin. Olen vaan niin unohtanut itseni vuosien mittaan, ja nyt tästä on hirveän vaikea päästä ylös.
No niin, teillä se menee sit toisin päin ku meillä, ja joo, ei todellakaan metsästys ja alkoholi sovi yhteen, sehän on todella vaarallista.Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Eli kyllä se on niin päin, että ne harrastukset alkaa jäämään, ja juominen tulee tilalle.
Tiedän tunteen, niin minäki tein, ja niin minäki ajattelin et miehen juominen on mun ongelma, ei miehen. Mut sit aloin ajatteleen et mullakin on elämä ja aloin laittaan asioita tärkeysjärjestykseen ja hain apua, yksin kylläkin, aluksi, niin asiat on menneet paremmin. Mut se on sellanen asia et miehet on tyypillisesti sellaisia et asioista ei puhuta ja eikä missään nimessä kerrota muille. Mun mies kävi kerran siellä a-klinikalla ja sanoi ettei hällä ongelmaa ole, aikasemmin ennen ku yhes alettiin oleen, niin oli juonu korttinsa, ja ongelma oli todella suuri. Me ollaan oltu yhdes nyt 6.v. ja meillä on 4.v lapsi, joka on isälleen tärkee, ja se on sellanen valttikortti täs meidän ongelmassa et hän ei sitä tulee näkemään jos juomistaan jatkaa, ja ongelma on se,et mun mies ku alkaa juomaan se juo jopa kaks viikkoo putkeen ja sairastaa sit krapulaa viikon ja hänen mielestään hällä ei ole ongelmaa. Mut jos tää tällä kertaa onnistuu ja pystyy oleen juomatta nyt esim. vuoden niin arvaa vaan oonko onnelllinen, toiveikas nyt olen, mut pelkään, ja henkireikänä mulla on se et voin naapurin rouvan kans puhua asiasta ja saan häneltä neuvoja, sillä hänen ex.sä oli alkoholisti.Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:Mies ei suostu lähtemään parisuhdeterapiaan. Minä yritin yksi psykologin avustuksella selviä tilannetta, mutta se ei kyllä johtanut mihinkään. Oli pakko keväällä soittaa kesken työpäivän mtt:hen, kun olin ihan varma että henki lähtee siinä ahdistuksessa.
Mut entä se Rakkaus, ku sitä rakastaa toista eikä haluais luovuttaa... tyhmää mut kuiteski...Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vaimo:Niin itseään ja lapsia tässä nyt pitäisi alkaa ajattelemaan.