kannattaako vauvalle 56-senttisiä vaatteita ostaa ollenkaan?

tai siis meillä muutama 50-senttinen vaate, mutta muistaakseni ne jää todella nopsaan pieneksi, mutta onko sitten seuraava koko 62 liian iso, eli olisko toi välikoko 56 kuitenki tarpeellinen? :ashamed: elloksen tilausta tässä värkkäilen.. niin ja sopiikos kumminki vastasyntyneelle noi 56 vaatteet? riippuu tietty vauvan syntymäkoosta mut jos nyt ajatellaan sellasta 50-senttistä 3,5kilosta veijaria.
 
Pix
Kyyyyyllä ne 56-senttiset tais mennä jonkun aikaa. 50-senttisiä meillä taisi olla peräti neljä vaatetta. Hitto, kaikki tämmöset pitäis älytä kirjata johonkin vauvapäiväkirjaan.
 
Ekalle lapselle en ostanut niitä ihan pieniä lainkaan, mutta tälle toiselle ostin. Nykyään niin paljon toinen toistaan ihanampia pikkuruisia vaatteita tarjolla, etten voinut vastusta kiusausta, vaikkei ne kauaa päälle mahdukaan (jos ollenkaan, mikäli sattuu isompi jytky syntymään)
 
vieras
Kyllä meillä käytettiin 56 senttisiä vaatteita, tyttö oli syntyessään 49cm ja muutama 50 senttinenkin body oli. Ei ole kiva pitää pienen päällä ylisuuria vaatteita, ei ne nyt niin kalliita ole etteikö oikeaa kokoa vois parit kipaleet ostaa.
 
Meillä on vieläkin käytössä joitain 56 senttisiä vaatteita, vaikka tyttö jo 4kk ja pituuttakin reilusti yli tuon (60cm). Jotkut vaatteet on vaan niin paljon reilumpia malliltaan. Kyllä minä ostaisin 56 senttisiäkin, vaikka toisaalta nopeestihan ne 62:kin alkaa suht hyvin istumaan. Ite vaan tykkäsin, että vaatteet ei ole liian isoja, kun ei ollut pienen lapsen käsittelystä juurikaan kokemusta ja ajattelin, että isot vaatteet vaan vaikeuttaisi nostelua. Niin ja liekkö ne tuntuu mukavalta, en tiijä.
 
Kyllä mä oon niitä 56 hankkinu. Mut en kyllä sen pienempiä. Ainakin eka kuukauden ne menee tosi kivasti ja osa jopa myöhemminki vielä, kun jotkut vaatteet on sen mallisia, et tavallaan isompia mitä koko kertoo. Ja mun mielestä on kans kiva, ettei vauva ihan huku niihin vaatteisiinsa. =)
 
mulla oli myöskin pojalle muutama vaatekerta ihan niitä pienimpiä kokoja. meni pitkän aikaa että tuntui että poika hukkuu jokaiseen vaatteeseen mihin sen pukee.. :eek:

Eilen huomasin, että viime kesän shortsit (poika syntyi 05/06) ovat kokoa 56 ja edelleen veitikka viilettää niissä. ja sopivat ovat.. pikku-ukko taitaa olla vähän hassun kokoinen.... ;)
 
Lionheart
Meillä on ollut muutaman 56-senttinen vaate, mutta ne eivät ole mahtuneet kuin pari viikkoa. Lapset ovat olleet syntyessään 53 cm ja nelikiloisia, ja kestovaipatkin vaativat hiukan enemmän tilaa. Etenkin bodyt ovat olleet 62-senttisiä hyviä, hiukan olen hihoja kääntänyt.
 

Yhteistyössä