Kannattaako tuttipulloja myydä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinvain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinvain

Vieras
mietin vain ku noi on 3 vuotta vanhoja ja ilmeisesti tuo konepesu ja keittäminen haalistanut niitä kuvia niistä reippaasti.ollut kohta puolivuotta käyttämättä.12 pulloa muutamallalla mikä tuo nyt on hmm no sillä mihin se tutti osa tulee ja korkkeja ei ole.
meinasin et kannattaako esim 3e huuttikseen laittaa vai onko sekin liikaa,lähinnä jollekkin joka tarvis.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Voihan niitä myydä ilman tuttiosia ja jos ei mene kaupaksi laita johonkin neuvolan kierrätyslaatikkoon, ei niitä pois kannata heittää.

juu ilman tuttiosia meinasinkin.ai neuvolassa tollanen?pitääkin kattoo.

joo, ei niistä hirveästi kannata pyytää. Mut joskus voi tarvitsijakin löytyä. Mä olen saanut siskon lasten vanhat tuttipullot aikoinaan. Niitä ei tietenkään kannata lähetellä, joten vie vaikka kierrätykseen jos et muuta keksi. (meillä perhekerhossa kierrätyslaatikko kans)

Myin itse Aventeja ja Ainuja huutonetissä ja hyvin menivät kaupaksi.
Tottakai ne kannattaa myydä, ei ne mitään kertakäyttökamaa ole. Miksei niitä muka voisi ostaa käytettynä, uudet tuttiosat niihin tulee ja pullot pestään pesukoneessa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Voihan niitä myydä ilman tuttiosia ja jos ei mene kaupaksi laita johonkin neuvolan kierrätyslaatikkoon, ei niitä pois kannata heittää.

juu ilman tuttiosia meinasinkin.ai neuvolassa tollanen?pitääkin kattoo.

Joka neuvolas ei oo, mut olen joskus sanonut neuvolas asiast, jos siel ei oo ollu ja heti ovat laittaneet, se on hyvä =) Kannattaa pyytää sellainen, jos ei omassa neuvolassa ole.

Aika ilmaiseksi saa antaa, kun nuo pullot uutena tuttiosan kanssa maksaa 3,95?... Paljonkos se kahden paketti niitä tuttiosia maksaa? Jos yksi tuttiosa maksaa pari euroa niin pelkkä pullo uutena olisi noin 2?...
1? pullosta + postarit niin itse kyllä uutena.... Vaikka kierrätys onkin hyvä asia. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Ikinä en ostaisi vauvalleni muita kuin uusia. Neljä lasta olen saanut ja jokainen on saanut uudet pullot.
Miksi? Jos ostaa vanhaan pulloon uudet tuttiosat niin mitä pahaa vauvalle voi sattua? Mulla esim myynnissä 1 uusi pullo (kirjoitukseni jo tossa aiemmin... ) joka Ainun Marimekkoa (oranssi), eli hieno laadukas pullo. Mikset esim sitä ostaisi?

Itse en todellakaan ostais käytettyjä, eikä kyllä pienessä mielessäkään ole käynyt niitä myydä.
Veikkaan että tuommosen määrän pulloja ilman korkkeja joku saattais ostaa ehkä parilla eurolla.

Alkuperäinen kirjoittaja ekoisti:
Keitonjälkeen kuin uusia. Miksi haaskata ja ostaa aina kaikki uutena. Tuttiosathan täytyy kuitenkin vaihtaa 3kk välein, vähintään (haurastumisen takia)

Tarkoittaako tuttiosa nyt sitten tuttia vai sitä mihin tutti pannaan kiinni?
Tutit heitän menemään mutta pullon muine osineen säästän seuraavalle.
Tiedän pari tyyppiä jotka ovat säilyttäneet myös tutit seuraaville lapsille. Sain itsekin heiltä käytettyjä tutteja. En ottanut käyttöön....

Meillä on käytetty käyttettyjä pulloja. Ja niinhän sairaalassakin käytetään vauvoilla jopa samoja tutteja. Tuttipullot ovat kyllä aika edullisia uutenakin kaupassa, että siltäosin ei varmaan mene hyvin kaupaksi käytettynä ellei hinta ole edullinen...Itse lahjoittaisin jollekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Meillä on käytetty käyttettyjä pulloja. Ja niinhän sairaalassakin käytetään vauvoilla jopa samoja tutteja. Tuttipullot ovat kyllä aika edullisia uutenakin kaupassa, että siltäosin ei varmaan mene hyvin kaupaksi käytettynä ellei hinta ole edullinen...Itse lahjoittaisin jollekin.

Häh? Missä sairaalassa? :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja täh?:
Ikinä en ostaisi vauvalleni muita kuin uusia. Neljä lasta olen saanut ja jokainen on saanut uudet pullot.

Miksi näin? Ja ympäristö kiittää...

Ihan mielenkiinnosta, onko teillä kaikilla perheenjäsenillä myös omat kupit, lautaset ja haarukat, jotka eivät sekoitu, koska samasta asiastahan tässä on kyse...

ok kiitos osviitasta.
tosiaan kun ei nuo miksikään mene kuten juuri joku vertasi kestovaipan ostoon käytettyyn.
Nuo keitetään ja pestään niin puhtaanahan ne on.vai meinaatteko ettette voi tosiaan ostaa edes käytettyjä astioita?=O
mutta kuitenkin mä kattelen neuvolasta olisko paikkaa mihin jättää,ei kuitenkaan viitti roskiin heittää ja kuormittaa luontoa vain sen takia.