Kannattaako tällainen parisuhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tilzi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tilzi

Vieras
Ongelmana minulla on itsetunnon rapiseminen pikkuhiljaa. Toisaalta suhde ja mies on sellainen jota olen aina halunnut, ja haluaisin olla tämän poikaystäväni kanssa koko loppuelämän. Aiemmat suhteet ovat olleet aika kamalia kokemuksia. Mutta toisaalta tuntuu etten jaksa tätä elämää enää päivääkään. :/ olemme molemmat parikymppisiä ja seurustelleet muutaman vuoden.

Poikaystävä "kiusaa" ulkonäöstäni jatkuvasti ja koittaa saada minua elämään terveellisemmin. Huomauttelee aina kyllä pilke silmäkulmassa, mutta kyllä noin usein toistuvista kommenteista huomaa ettei ole oikeasti tyytyväinen. Paha mieli tulee aina vaikka sitä en näyttäisikään, koska muistuu mieleen riidan aikana lausuttu "haista läski vittu"-lausahdus. :(

Painan nyt 69kg ja olen 170cm, ja tiedän kyllä itsekin että pitäisi päästä vähän tiukempaan kuntoon. Mutta vuosi sitten painoin vielä melkein 90kg ja olen tehnyt niin paljon töitä painonpudotuksen eteen etten enää jaksaisi. Treenaan kyllä salilla 5-6 kertaa viikossa ja lenkkeilen, mutta ruokavalio lipsuu. Poikaystävä huomauttaa aina jos syön jotain muuta kuin rahkaa tai kananmunia. Ei saisi syödä riisikakkuja, proteiinipatukkaa, pähkinöitäkään, mistään oikeista herkuista puhumattakaan.

Vertailee myös kuntoani toisiin naisiin muiden kuullen ahdistavasti, esimerkiksi kyselemällä timmeiltä kavereilta paljonkos he vetävät leukoja juuri kun olemme puhuneet siitä etten saa yhtäkään. Tai kun oli juomassa kolmestaan kahden naispuolisen kaverin kanssa ja minä tulin hakemaan heitä baariin, niin heti ekana kertoo kuinka olivat punnertaneet yhdessä ja kaveri sai triplasti miesten punnerruksia minuun verrattuna. Itse en ollut ehtinyt käydä suihkussa ja tulin suoraan salilta, toiset olivat täydessä tällingissä, niin yritä siinä sitten tutustua toisiin kun heti lyödään itku kurkkuun. Ja mustasukkaisuuteni oli ollut illan suurin vitsailunaihe.

Rakastan kuitenkin paljon. En vain tiedä yhtään haluanko jatkaa tällaista itsetuntoa musertavaa elämää loppuelämäni. Pelkään etten kelpaisi vaikka laihtuisin normaalimittoihin ja nostaisin kuntoa. Miten jos saamme joskus lapsia, kestänkö vauvakiloista seuraavat piikittelyt.. miten kestän elämää ilman hyvällä omatunnolla syömistä esimerkiksi juhlissa. Olen paha tunnesyöppö, ja pelkään alkavani piilosyöjäksi kun en saa syödä ilman syyllistävää ilmapiiriä. Sietäisittekö itse tällaista asiaa, jos suhde muuten olisi kunnossa ja voisi jatkua lopun elämää? ja kun ne muut suhteet ovat olleet paljon pahempia, niin tuntuu että ei se ainakaan vaihtamalla paranisi.

Miksi haluaisit rakastaa miestä, joka vittuilee sulle ja pilailee sun kustannuksella? Miksi haluaisit kuunnella tuollaista loppuelämäsi? Vähän nimittäin veikkaan, ettei vittuilu tule loppumaan vaikka päällään seisoisit, syy vaan vaihtuisi.

En voisi tuollaisessa tilanteessa sanoa, että suhde on "muuten kunnossa". Kuulostaa kliseiseltä, mutta eikö ole parempi olla ilman suhdetta kuin suhteessa, jossa ei arvosteta.

En todellakaan sietäisi eikä minun korviini kuulosta hyvältä parisuhteelta, vaikka homma muuten pelaisi. Todella ajattelematonta käytöstä mieheltä. Parisuhteisiin ei pidä tyytyä, jos ei ole vielä lapsiakaan. Itse uskoin myös aikanaan, että en ansaitse kehuja tai tarvitse niitä, vaikka itsetuntoa ottikin kolhuja. Viimein kuitenkin päätin lähteä muuten ns. hyvästä suhteesta ja oli ehdottomasti elämäni paras päätös! Nyt olenkin pari vuotta ollut aivan ihanan miehen kanssa. Kehuja satelee ja itsetunto nimenomaan kohoaa. Et ansaitse tuollaista kohtelua, älä tyydy siihen!

Älä missään tapauksessa jää tuollaiseeen suhteeseen. Etkä todellakaan ole enää mitenkään lihava vaan täysin normaalipainoinen. Jos hän jo nyt on tuollainen, hän tulee varmasti muuttumaan vielä pahemmaksi sitten kun sulla tosiaan on joskus niitä raskauskiloja tms.
Lähde vain heti kun pystyt, löydät takuulla paremmankin!

Ilman muuta tuommoiseen ei kannata tyytyä. Mutta ennen suhteen lopettamista kannattaa puhua miehelle ja antaa hänelle mahdollisuus muuttua. Aikanaan nuorena omalla miehelläni oli kummallinen kausi yhteen muuttamisen jälkeen, jolloin koin hänen "kiusaavan" mua. Mies ei sitä tajunnut eikä tarkoittanut, mutta kun hänelle siitä sanoin, hän lopetti heti eikä sitä ole sen koommin tapahtunut. Tsemppiä!!!

Ihmettelen, miksi hän on ihastunut sinuun, jos lähtötilanteessa kuntosi on ollut äärimmäisen heikko siihen nähden mitä hän hakee. Jos se asia ei olisi hänelle niin tärkeä, ei hän siitä myöskään puhuisi.

Ihmettelen, miksi hän on ihastunut sinuun, jos lähtötilanteessa kuntosi on ollut äärimmäisen heikko siihen nähden mitä hän hakee. Jos se asia ei olisi hänelle niin tärkeä, ei hän siitä myöskään puhuisi.

Mietin itsekin sitä, että onko tälle poikaystävälle sittenkin tärkeämpää toisen hallitseminen, nöyryyttäminen ja itsetunnon tuhoaminen. Ehkä se on vain yksi tekosyy, jonka sijaan saattaisi hyvinkin tulla jokin muu. Ns. psyykkisesti normaali ihminen ei käyttäydy noin, aika vaikea samaistua tuon poikaystävän ajatusmaailmaan.

No EI KANNATA. Olet näköjään jo menettänyt itsekunnioituksesi, klun kerran olet jäänyt suhteeseen kuuntelemaan solvauksia itsestäsi. Varmasti löydät paremman miehen, joka osaa arvostaa sinua.

Jos sä olet laihduttanut jo 20 kg, eikä mies yhtään pysty tukemaan vaan ainoastaan nälvii, niin ihan oman mielenterveytesi kannnalta lähde pois ja lujaa! Tästä maasta (tai maailmasta) löytyy kyllä miehiä, jotka osaavat arvostaa sua - ihan sellaisena kuin olet.

Ei ole normaali, tasapainoinen parisuhde teillä. Älä missään nimessä jää, jos mies ei suostu muuttamaan käytöstään. Äläkä missään nimessä tee lasta tuollaiseen suhteeseen! Eiköhän se lyttääminen ulottuisi sitten siihen lapseenkin. Kammottaa ajatuskin, että ihminen kasvaa tuollaisessa ilmapiirissä..

Jonkinsortin narsisti tyyppi on. Toisen kanssa olisit takuulla onnellisempi. Ota asia vakavasti puheeksi. Tuollainen mies ei tule kestämään vauvan aiheuttamia kropan muutoksia. Mutta... mies VOI muuttua jos kasvaa ja järkevöityy. Onko miehesi täydellinen, onko sillä iso vehje jne.? Mitäs jos sanoisit: "mun eksällä oli paljon isompi" ;)

En jäisi, en sietäisi tuollaista puhetta ja käytöstä.

Oletko puhunut miehelle, miltä hänen puheensa tuntuvat sinusta? Mies ei todennäköisesti tajua puheittensa vaikutusta, vaan voi jopa ajatella, että hän kannustaa sinua ja että hän tekee sinulle suurenkin palveluksen, kun huomauttelee jatkuvasti syömisistäsi.

No hyi mikä mies, tai siis jos suoraan sanotaan niin hyi mikä keskenkasvuinen pentu, eihän tuo ole miestä nähnytkään.
Mikä teidän suhteessa on hyvin, eli mikä sua tuossa pojassa kiinni pitää? Asutteko yhdessä?
Sanot että rakastat, mutta voiko tuollaista poikaa rakastaa mikä sulle noin sanoo? Jos olet vaan rakastunut siihen että olet suhteessa?

PS. Olen siis parikymmentä vuotta vanhempi niin en osaa aina parikymppisistä puhua miehinä, ja varsinkaan nyt tässä tapauksessa kun vaikuttaa siltä että miespuolinen on tuossa suhteessa aivan muurosikäisen, epävarman teinipojan tasolla. Ei siis tarvitse loukkaantua vaikka pojittelenkin.

Samaa mieltä edellisten kanssa. Ei mitään järkeä eikä mitään syytä jäädä enää yhtään pidemmäksi aikaa tuhlaamaan omaa arvokasta elämääsi. Jääköön mies niiden laihempien ja parempien seuraan ja sulle löytyy kyllä vielä mies joka osaa sinua arvostaa. Ja olet ihan normaalipainoinen ja hienosti jo saanut painoa pudotettuakin, urheilet ja pidät itsestäsi huolta. Nyt alat rakastamaan itseäsi vielä enemmän ja toteat ettet tarvitse tuollaista suhdetta.Se on ainoa oikea ratkaisu! Mitä saat tällaisesta suhteesta? Mitä mies tekee hyvin ja hienosti? Mitä asioita sinussa arvostaa ja kehuu?

En vain tiedä yhtään haluanko jatkaa tällaista itsetuntoa musertavaa elämää loppuelämäni. Pelkään etten kelpaisi vaikka laihtuisin normaalimittoihin ja nostaisin kuntoa.

Osuit naulan kantaan. Et kelpaisi miehelle enää normaalimittaisenakaan. Hän on katsonut oikeudekseen käyttäytyä sinua kohtaan mitä törkeimmällä tavalla ja alistanut sinut kynnysmatokseen. Ei sitä mikään tule muuttamaan, vaikka seisoisit päälläsi.

Älä missään nimessä anna itseäsi kohdella noin huonosti. Tämän miehen kanssa peli on jo menetetty, mutta muista se seuraavassa suhteessasi. Nosta pää pystyyn, kerää itsekunnioituksesi rippeet, nosta pää pystyyn, ala rakastamaan itseäsi ja vaadi muitakin kohtelemaan sinua hyvin. Älä pilaa elämääsi tuollaisen kusipään rinnalla.

Tiedän että kuulostan nyt hölmöltä kun kirjoitan tämän viestin... mutta kun kyselitte mitä sitten arvostan poikaystävässä ja suhteessamme, niin yksi monista asioista on se, että hän osaa ottaa huumorilla jos sanon jotain esimerkiksi hänen ulkonäöstään tai muusta häneen liittyvistä asioista. Ei suutu tai loukkaannu melkein mistään. Parikin eksää oli sellaisia että ei tarvinnut edes välttämättä sanoa mitään niin tuli mykkäkoulua. Eli olen varmaan alitajuntaisesti hakenut sellaista miestä joka olisi kaukana sellaisesta mielensäpahoittajasta ja osaisi suhtautua rennosti ja ottaa huumorilla jos jostain ominaisuudesta huomauttaa. Sitä saa mitä tilaa, mutta nyt pitäisi itsekin osata sitten oikaista naama norsun vitulta :) poikaystävä sano eilen että todellakin oikeasti tykkää minusta ja vartalostani vaikka vitsillä höllyttelisi joka puolelta ja vitsailisi herkkuperseilystäni.

Luepa kuvauksia narsisteista. Tuosta kuvaamastasi saa hieman narsistin tuntua.
Jos muut piirteet osuvat naulan kantaan niin juokse lujaa ennen kuin olet lopullisesti koukussa!

Yhteistyössä