Miten ihmeessä?Jos eivät haittaa elämääsi niin ei välttämättä. Itse olen kyllä tyytyväinen, että leikattiin mutta sainkin kohtauksia jo monta viikossa. Ei se silti autuaaksi tätä elämää tehnyt, sappikivut on alkaneet uudelleen nyt vuosi leikkauksen jälkeen.
Mikä siinä suklaassa haittaa?Mä en oo leikkauttanut. Nyt oon ollut 2 vuotta ilman kohtauksia, riitti kun laihdutin 5 kg ja en syö suklaata.
KamalaaKun sappitiehyt syystä tai toisesta tukkeutuu; saattaa syntyä monielinvaurio (maksa, haima, munuaiset) ja silloin on 7 - 15prosentilla leikit leikitty. Itsellä meni 2kk sairaalassa ja askel lyheni sentteihin
mitä siellä tekivät?Kun sappitiehyt syystä tai toisesta tukkeutuu; saattaa syntyä monielinvaurio (maksa, haima, munuaiset) ja silloin on 7 - 15prosentilla leikit leikitty. Itsellä meni 2kk sairaalassa ja askel lyheni sentteihin
Eikai niitä ihan vaan pyynnöstä poisteta?vai onko niistä mitään haittaa jos ei leikata ?
Tuo varmaan pitää paikkansa kun se syöpä kehittyy juuri rikottu soluun. Eikö annoskoot vaikuta samoin?Jos kivet ärsyttävät sappirakkoa, puhutaan lievästi sappirakon tulehduksesta. Tämä tila ei välttämättä pidä yllä mitään kipua tms, mutta lisää vuosien saatossa sappirakon syöpäriskiä.
Ei. Kaksi täysin eri asiaa. Ihminen ei ole mikään kristalliesine, joka ei kestä yhtään kolausta. Puhut rikotuista soluista tarkoitatko niitä miljoonia soluja, jotka tuhoutuvat normaalisti päivittäin? Mitä verisuoniin tulee niin jos ihminen on terve on suonet joustavia ja elastisia mutta ei niillä, joilla korkea kolesteroli tai verenpaine.Tuo varmaan pitää paikkansa kun se syöpä kehittyy juuri rikottu soluun. Eikö annoskoot vaikuta samoin?