Kannattaako..? :S

Huomenta!
Kävin vähänaikaa sitten työhaastattelussa, joka meni todella todella hyvin. Sain viimeviikon perjantaina onnellisesti tietää olevani raskaana. Vielä työhaastattelussa en tiennyt olevani. Mieleeni heräsi kysymys, että jos soitto tulee ja saisin sen työn niin kannattaako minun lähteä vaihtamaan nyt työpaikkaa, kun raskaus on edessä ja koeaika ja kaikki. Tottakai kertoisin työnantajalle tilanteestani, mutta kun ei tiedä mitä raskaus tuo tullessaan ja koeajalla voi irtisanoa vaikka sanomalla, että kynä on väärinpäin, niin niin.. äh, en osaa kirjottaa oikein mitä ajattelen tai haluan sanoa/ kysyä, mutta siis se työ mihin hain, olisi niin täydellinen ja haastattelu meni niin hyvin, ja minulla on aika hyvät mahollisuudet saada se työ. Mitäs pohditte.? :D

Vai pitäiskö olla liero ja olla tehokas työntekija koeajan(ajan) ja sitten on vakkarisopimus ois niin bääng pamauttaa, että on raskaana...? kasvaako maha 4kk semmoseksi, että se näkyy ja kunnolla?

Kyy
Riippuu kauheesti ihmisestä ja siitä monesko raskaus on. Ensimmäinen näkyy yleensä vähinten, ainakin mitä olen itse kokenut ja kuullut. Sinuna ehkä tekisin niin, että jos soittavat ja tarjoavat työtä niin kerrot suoraan raskaudestasi ja kysyt, että haluavatko sinut silti. Siten saat varmasti pitää paikkasi vaikka tulisi mitä raskaudessa, jos sinut siis haluavat pitää. Jos et kerro ja joudutkin vaikka heti alusta saikulle, niin voipi olla että äitiysloman jälkeen ei enää paikka odota sinua.

Aivan. Näin olin vähän ajatellutkin. Siinähän todistaisin heti luotettavuuteni, kun olisin rehellinen heti kättelyssä. Pelottaa vain, jos joutuu sairaslomia koeajalla pitämään, että jos rupeavat sitten kenkkuilemaan. No eipä sitä työtä ole vielä saatu, on vaan tapana ajatella horisonttia pidemmälle. :) kiitos sulle

Yhteistyössä