Kannattaako pph:n homma?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen alkanut miettiä tämmöistä.. kun kun kuitenkin olen kotona khden lapsen kanssa ja kaikki lisäksi tuleva raha ei olisi kuin plussaa. Ja tiedän ettei siitä kummosia saa mut on se enempi kun nyt.


Montako lasta saa omien lisäks olla?
Onks mimmosta hommaa?

Kaikki tähän liittyvät raha-asiat lähinnä kiinnostaa.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh on motiivina myös se että omille muksuille myös seuraa
Sun pitää itse haluta hoitaa outoja lapsia. En kyllä haluaisi omiani pph. lle joka hoitaa rahan takia ja että omat lapset saa seuraa.
Minkäs takia sinä tai miehesi tai ylipäänsä kukaan tekee töitä? Ei varmaan rahan takia ainakaan!!!!
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh on motiivina myös se että omille muksuille myös seuraa
Sun pitää itse haluta hoitaa outoja lapsia. En kyllä haluaisi omiani pph. lle joka hoitaa rahan takia ja että omat lapset saa seuraa.
Aika harva ihminen tekee yleensäkään mitään työtä muun kuin rahan takia.
 
myös pph
Itse aloitin aikoinaan ihan rahapulassa ja kun olin omieni kanssa kotona kuitenkin. Siihen aikaan naapurit kävivät kyselemässä hoitopaikkaa kun ei silloin kaikki saaneet kunnalliseen hoitoon. Omat lapseni tykkäsivät kovasti ja ovat vielä aikuisenakin ystäviä. Itse teen tätä työtä vieläkin vaikka rahaakin on ja omat poissa kotoa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
noh on motiivina myös se että omille muksuille myös seuraa
Sun pitää itse haluta hoitaa outoja lapsia. En kyllä haluaisi omiani pph. lle joka hoitaa rahan takia ja että omat lapset saa seuraa.
Juu kannattaa varmasti seuloa millaisten vanhempien lapsia ottaa hoitoon jos ei outoja lapsia halua hoitaa. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja myös pph:
Itse aloitin aikoinaan ihan rahapulassa ja kun olin omieni kanssa kotona kuitenkin. Siihen aikaan naapurit kävivät kyselemässä hoitopaikkaa kun ei silloin kaikki saaneet kunnalliseen hoitoon. Omat lapseni tykkäsivät kovasti ja ovat vielä aikuisenakin ystäviä. Itse teen tätä työtä vieläkin vaikka rahaakin on ja omat poissa kotoa :)
kerro lisää :)
 
hei
Eikä siihen hommaan noin vaan aleta, pitää olla koulutus, tai aloittaa sellainen. Lähtöpalkka on täydestä ryhmästä n.1650? + kulukorvaukset. Lapsia saa olla 4+eskari, omat mukaanlukien. Ja omista lapsista ei tietysti makseta palkkaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Älkääs nyt hermotko. Toki työtä tehdään rahasta, mutta se ei voi mielestäni olla ainoa motiivi hoitaa lapsia. mutta tuskin kukaan haluaisi omia lapsia hoitajalle joka hoitaa ainoastaan rahan takia lapsista viis.

Ja huom! Nyt en tarkoita ap.llä näin olevan!!!

niin ei mulla tosiaankaan pelkästään nuo motiivit ole :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Eikä siihen hommaan noin vaan aleta, pitää olla koulutus, tai aloittaa sellainen. Lähtöpalkka on täydestä ryhmästä n.1650? + kulukorvaukset. Lapsia saa olla 4+eskari, omat mukaanlukien. Ja omista lapsista ei tietysti makseta palkkaa.
juu kyllä mä tiedän et koulutus pitää olla ja sellaisen hankkisinkin tottakai :)

mutta haluaisin kuulla kaiken alasta ja niin edespäin
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Älkääs nyt hermotko. Toki työtä tehdään rahasta, mutta se ei voi mielestäni olla ainoa motiivi hoitaa lapsia. mutta tuskin kukaan haluaisi omia lapsia hoitajalle joka hoitaa ainoastaan rahan takia lapsista viis.

Ja huom! Nyt en tarkoita ap.llä näin olevan!!!

niin ei mulla tosiaankaan pelkästään nuo motiivit ole :)
Hienoa =) Ootko käynyt hoitajat.netissä? Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Eikä siihen hommaan noin vaan aleta, pitää olla koulutus, tai aloittaa sellainen. Lähtöpalkka on täydestä ryhmästä n.1650? + kulukorvaukset. Lapsia saa olla 4+eskari, omat mukaanlukien. Ja omista lapsista ei tietysti makseta palkkaa.
Onko tuo palkka ihan oikeasti NOIN huono!?!? Vai onko pk-seudulla ehkä parempi? Mietin vaan, että miten täällä KUKAAN tekee tuota työkseen, jos siivoojanakin saat enemmän. Oma asuntokin menisi vaan pilalle.
 
pph
Tämä työ on antoisaa ja tosi paljon etuja, esim. työmatkat ja parin tunnin huiliaika kesken päivää :)
Nyt täytyy lähteä herättelmään pienet, mutta suosittelen tätä hommaa jos tykkäät lapsista ja viihdyt kotona!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Kahdesta hoitolapsesta taitaa saada palkaa n. 600????? vai miten on???
Koulutuksen saaneella pph:lla tessin mukaan vähintään 742?/ 2 hoitolasta. Palkat on nääs nousseet :)
no mutta toihan on ihan hyvä :) siis jos ottaa huomioon et saat sen vaan lisänä siitä et oot kotona kuitenkin.

Ja eikös omistakin saa silti sen kh tuen?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Älkääs nyt hermotko. Toki työtä tehdään rahasta, mutta se ei voi mielestäni olla ainoa motiivi hoitaa lapsia. mutta tuskin kukaan haluaisi omia lapsia hoitajalle joka hoitaa ainoastaan rahan takia lapsista viis.

Ja huom! Nyt en tarkoita ap.llä näin olevan!!!

niin ei mulla tosiaankaan pelkästään nuo motiivit ole :)
Hienoa =) Ootko käynyt hoitajat.netissä? Sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa.

täytyy käydä kurkkaa. Kiitos :)
 

Yhteistyössä