Kannattaako perhettä mainita työhakemuksessa/cv:ssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm...

Vieras
Siiviilisääty, lasten lukumäärä ja hakemukseen vai cv:hen, vai eikö kannata mainita ollenkaan? Ala sellainen, jossa lasten olemassaolosta ei ole työn kannalta mitään arvoa.

Sainpa itse juuri tänään kuulla, että se, että minulla on useampi lapsi oli työhaastattelussa iso plussa, alalla, jolla perheoloilla ei todellakaan merkitystä. Sanoivat, että se todisti, että olen tottunut vaikka minkälaisiin tilanteisiin ja tohinaan. Nykyinen työni on siis kausittain kovin hektistä ja monitaituruutta vaativaa.

En mainitsisi.
Jos haastattelussa asiasta kysytään, siinä voi mainita sitten perheestä.
Perhetilanteen ei pitäisi eikä saa vaikuttaa millään lailla työntekijä valintaan, joten sitä ei tarvitse mainita.

Riippuu ihan paikasta, mitä hakee.
Minulla muistissa muuan kansainvälinen investointipankkiiri, joka hylkäsi niin koulutukseltaan kuin taustaltaankin parhaan hakijan sillä perusteella, että tämä "vitsinä" puhui perheestään "pallona jalassa."

Valitsija, kansainvälisen yrityksen VD, tuumi jotta mies,joka ei ole lojaali edes bioperhetttään kohtaan, ei taatusti tule olemaan sitä firmaakaan kohtaan.

Tämä on niin vaikeaa, kun on juuri näitä molempia mielipiteitä, kun olen aiheesta googlettanut. Olen syksyn aikana tehnyt noin 10 työhakemusta ja kahdesta paikasta on tullut yhteyden otto ja näissä molemmissa hakemuksissa olin maininnut perheestä. Ja nyt olisi juuri omaa osaamista vastaava työpaikka vapaana (niitä ei ole usein) ja tietysti pitäisi saada täydellinen hakemus aikaiseksi.

Siviilisääty tavataan mainita, mulla taitaa olla syntymäajan yhteydessä. Tää siis cv:ssä. Hakemuksessa voit ohimennen mainita, että kotiäitinä olet tottunut tekemään sitä ja tätä. Sen enempää ei kannata asiaa korostaa.

Etenkin jos olet nuori ja lapsiluku on täynnä, kannattaa mainita! Moni työnantaja on kiinnostunut siitä, aikooko vastapalkattu jäädä pian äitiyslomalle. Kysyähän sitä ei virallisesti saa. Mutta voi olla etu, jos on kaksi samanarvoista hakijaa muuten ja toisella on jo lapset hankittuna. Vaikkei se toinen aikoisi hankkia lapsia lainkaan, mutta työnantaja ei siitä voi olla varma.

Miehen työhakemuksiin ollaan aina laitettu ainakin, että 2 lapsen isä. En muista ollaanko laitettu, että naimisissa.

Ei silti paikkaa herunut näillä hakemuksilla vaan lopulta viime kuussa muista suosituksista pääsi kunnalle töihin ja siellä jo muista kokemuksista tiesivätkin mieheni taustat :)

Olen kolkyt ja risat ja lapsia ei enää tule lisää . Itse ajattelisin sen olevan plussaa, että perhe on jo kasassa, mutta onko siitä sitten jotenkin epäsopivaa mainita hakemuksessa?

Mulla on aina ollut perhe cv:ssä. Jos työhistoriassa on aukkoja, ja lapset ne paikkaavat niin ehdottomasti kannattaa lapset mainita. Mulla ei aukkoja ole, mutta silti perhe on mainittu. Olen saanut töitä, 2-vuotiaan lapsen äitinä, jolloin on varmasti ollut syytä olettaa, että lapsia tulee lisää. Haastattelija, josta tuli myöhemmin pomoni sanoi, että on erittäin lyhytnäköistä jättää valitsematta paras hakija, vain sillä perusteella. Työvuosia kun toivottavasti tulee niin paljon, että ne poissaolot paikkaavat.

Mun alani on siis it-ala, jossa lapsien olemassa ololla ei ole merkitystä.

Olen kolkyt ja risat ja lapsia ei enää tule lisää . Itse ajattelisin sen olevan plussaa, että perhe on jo kasassa, mutta onko siitä sitten jotenkin epäsopivaa mainita hakemuksessa?

Mutta rekrytoija ei voi tietää, sanotko tosissasi perheen olevan kasassa vai onko se valkoinen vale. Entä jos käy vahinko ja huomaatkin olevasi raskaana. Tai jos vauvakuume iskeekin vielä nelikymppisenä ja hankit iltatähdet. Musta tätä ei kannata laittaa hakemukseen, lasten lukumäärän voi mainita

[QUOTE="vieras";27524567]Mutta rekrytoija ei voi tietää, sanotko tosissasi perheen olevan kasassa vai onko se valkoinen vale. Entä jos käy vahinko ja huomaatkin olevasi raskaana. Tai jos vauvakuume iskeekin vielä nelikymppisenä ja hankit iltatähdet. Musta tätä ei kannata laittaa hakemukseen, lasten lukumäärän voi mainita[/QUOTE]

Juuri tuota lasten lukumäärää vähän pelkään laittaa, kun niitä on neljä. Taidan laittaa syntymävuodet, niin ei kuulosta ehkä niin pelottavalta :D

Mä tein just työhakemuksen jossa mainitsin olleeni 3 vuotta lasten kanssa kotona mutta koko ajan samalla töitä tehden( samoja töitä mihin hain).

Menikö mulla nyt ihan päin honkia??? Oli eka työhakemus jonka olen tehnyt...

Mulla on siviilisääty ja lapset merkitty cv:hen. Hakemuksessa ei sitten puhuta perheestä ja lapsista mitään ellei se oleellisesti liity työhön. Hakemuksen pitää olla lyhyt ja ytimekäs eikä mikään liirumlaarumi.

Yhteistyössä