kannattaako palata töihin... todellisia mielipiteitä ei kettuilua kiitos.

tilanne se että pitäisi palata elokuussa töihin.
palkka (käteenjäävä) n.1200e/kk
hoitomaksut (kahdesta lapsesta) eskari-hoitomaksut yhdestä (indeksikorotusten jälkeen) hoitomaksut noin 450-550e/kk
bensaan 300e/KK (yksi auto perheessä ja työ matkojen lisäksi kaikki muukin ajo tehtävä sillä) julkisia en voi käyttää koska sellaisia ei ole.

kk:ssa jäisi "palkkaa" (hoitmaksut+bensat miinustettuna) noin 400-500e

kotona saan kotihoidontuen+kuntalisän+hoitorahan ja mahdollisesti hoitolisän (en muista menikö termit oikein) eli yhteensä käteen kk:ssa jää 450e keskimäärin.

kysymys siis kuuluu lähtisitkö töihin ja veisit pojat hoitoon vai olisitko vielä vuoden kotona.

jatkona siis että teen töitä päiväkodissa ja lähihoitajana eli veisin lapseni hoitoon jotta voisin hoitaa toisten lapsia... ja kyllähän kotona oloa jaksaa eritavalla kun tuo pikkuisinkin töyttää kesällä 1v ja pystyy paremmin käymään perhekerhoissa yms.
 
tottakai olisin kotona
saat siis saman rahan käteen työssäolosta ja kotonaolosta.
tosin vastaus riippuu sinusta. jaksatko olla kotona? ehkä työsi on helpompaa etkä jaksa.
 
vv
En menisi töihin, sillä en näe mitään järkeä kulkea töissä jos tulos on plus miinun 0.

Itse työlle ois ihan sama, siis että "hoidan muiden lapsia ja vien omat hoitoon".
 
kati
Jäisin ehdottomasti kotiin! Voisit jäädä vielä miinukselle jos lapset sattuisivat paljon sairastamaan eka hoitovuoden aikana (niinkuin meillä kävi) jos ei ole ihan kaiken kattavia vakuutuksia. Eskarilainenhan varmaan menis puolipäiväeskariin kuitenkin,vai?
 
asiaa pitää miettiä koska mieheni jäi työttömäksi. ja ehkä osin senkin takia että olen ollut kotona helmikuusta 2007.

esikoululainen menisis sitten ensivuonna pelkkään esikouluun koska muuten meidän kunnassa ensaisi tuota kuntalisää. tää "ongelma" syntyi kun todettiin nyt että esikoinen tarvitsee toisen eskarivuoden. "oikeessa aikataulussa" menisi ensi syksynä kouluun....
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
asiaa pitää miettiä koska mieheni jäi työttömäksi. ja ehkä osin senkin takia että olen ollut kotona helmikuusta 2007
Mutta miten se vaikuttaa teidän tuloihin, jos kerran sulle ei jää työssä olosta enempää rahaa kuin kotona olosta? Eli mitä merkitystä on sillä että miehesi on työtön?
 
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
asiaa pitää miettiä koska mieheni jäi työttömäksi. ja ehkä osin senkin takia että olen ollut kotona helmikuusta 2007
Mutta miten se vaikuttaa teidän tuloihin, jos kerran sulle ei jää työssä olosta enempää rahaa kuin kotona olosta? Eli mitä merkitystä on sillä että miehesi on työtön?
totta turiset... ehkäpä ei tunnu ihan niin "lusmulle" kun edes toinen käy töissä :D
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
asiaa pitää miettiä koska mieheni jäi työttömäksi. ja ehkä osin senkin takia että olen ollut kotona helmikuusta 2007
Mutta miten se vaikuttaa teidän tuloihin, jos kerran sulle ei jää työssä olosta enempää rahaa kuin kotona olosta? Eli mitä merkitystä on sillä että miehesi on työtön?
totta turiset... ehkäpä ei tunnu ihan niin "lusmulle" kun edes toinen käy töissä :D
no jos töihin meno on sun mielestä vaivan arvoista niin mikäpä siinä sitte. Itse en vaan menis jos kerran se ei toimeentuloon vaikuttais.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
asiaa pitää miettiä koska mieheni jäi työttömäksi. ja ehkä osin senkin takia että olen ollut kotona helmikuusta 2007
Mutta miten se vaikuttaa teidän tuloihin, jos kerran sulle ei jää työssä olosta enempää rahaa kuin kotona olosta? Eli mitä merkitystä on sillä että miehesi on työtön?
totta turiset... ehkäpä ei tunnu ihan niin "lusmulle" kun edes toinen käy töissä :D
Jos te taloudellisesti haluatte parempaan tilanteeseen, niin olisiko vaihtoehtona että mies jää ihan virallisesti lasten kanssa kotiin, mietin vain tuota 1v:n päivähoitoon laittamista ja sitä kautta hoitomaksuja jne. Jos siis saisitte sun palkan, miehen työttömyystuet ja kotihoidontuen, siitä autokulut ja vain eskarimaksu(?) pois.. Hienoa spekulointia kun ei tilannetta sen paremmin tunne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mitenkään minkään muun alan raskautta mitätöimättä sanoisin kuitenkin, että päiväkodissa työskentely elämänvaiheessa, jossa omatkin lapset ovat vielä päiväkoti-iässä on aika rankkaa.
totta tämäkin. ja se tuntui jo yhden kanssa aikanaan rankalle. ja nyt niitä olisi kolme :D
 

Yhteistyössä