Kannattaako ottaa permanentti?

"vieras"
En näe kuvaa. Mutta mulla on teini iästä asti ollu suurimman osan aikaa permanentti (nyt täytän 35) ja siis pitkät hiukset ollu. Permanentilla ei saa sellaisia isoja laineita jos niitä halusit. Ainakaan pitkiin hiuksiin.

Mulle parturi on nykyään tehnyt kahden kokoisilla rullilla ja sit vielä nuo sivu rullannu pysty suoraan. Ja minusta kaiken perusta on että hiukset on leikattu kunnolla kerroksittain (tätä ei todella monet parturit jostain syystä osaa) .

Ite tykkään kun on kiharat. Suorana hiukset on niin painavat et menee ihan päätä myöten. Lyhyissä sit on liikaa laittamista. Kun on kiharat niin ei tarvi kuin käyttää pää hanan alla ja vähän muotovaahtoa päälle niin hyvä on.
 
en suosittele
Mulla on vain yksi kokemus permanentista: huono. Jouduin leikkaamaan pitkät hiukset lyhyiksi, koska ne jotenkin "paloivat" ja näyttivät/tuntuivat lähinnä lampaantaljalta. En saanut edes sormia läpi. Mulla tosin oli vaalennetut hiukset, en tiedä miten reagoisivat jos ei olisi väriä alla.

Lisäksi kampaaja lupasi minulle lainekiharat ja jälkeenpäin vasta kuulin ettei sellaisia saa permanentin avulla.
 
"Sonju"
Olen varannut ajan permanenttiin ylihuomiselle. Kyllä jännittää. Kerran oli teininä permis, siitä on siis varmaan 15 vuotta. Hiukset oli alaselkään asti ja niinhän siinä kävi, että n. 15-20 cm latvoista jäi suoraksi. En kuitenkaan muistaakseni harmitellut asiaa, koska pituutta jäi vielä reilusti latvojen leikkauksen jälkeen. En muista miksi permistä ei tehty uudestaan latvoihin. Mulle laitettiin isoimmat rullat, joten kihara oli melko loivaa. Sain kuitenkin hiuksiini toivottua tukea, karheutta ja taipuisuutta. Silloin hiuksiani ei muistaakseni oltu vielä värjätty, mutta nyt on jo monien vuosien värit hiuksissa. Saa nähdä miten käy. Kampaaja kertoi minulle, että voidaan käyttää jotain hoitavampia aineita, jos hiukset näyttää sitä vaativan.
 

Yhteistyössä