Kannattaako ottaa kotivakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vakuutusyhtiön virkailija yritti myydä kotivakuutuksen. En ostanut.

Tilanne: Yksin vuokrayksiössä asuva mies jolla ei ole kun vähäinen käyttöomaisuus jolla ei juurikaan arvoa. Mitä minä kotivakuutuksella tekisin?

Vakuutusyhtiön virkailija yritti myydä kotivakuutuksen. En ostanut.

Tilanne: Yksin vuokrayksiössä asuva mies jolla ei ole kun vähäinen käyttöomaisuus jolla ei juurikaan arvoa. Mitä minä kotivakuutuksella tekisin?
Eikö vuokranantajasi ole vaatinut kotivakuutusta??
Kotivakuutus ei ole vain käyttöomaisuuttasi varten, sillä turvaa myös jos vahingoitat vuokranantajan omaisuutta, eli asuntoa. Esim pesukoneesi hajoaa ja aiheuttaa vesivahingon.

• Tykkää
Reactions: .....
En tuki viemäreitä, enkä röökaa joten miten tällainen perusrehellinen ja tarkka tyyppi vahinkoa saisi aikaan. Minä en sammu suihkuun!
Unohdat levyn päälle, telkkari syttyy palamaan, kaadat maalipurkin partsille ja maali valuu seinää pitkin, joku murtautuu sinne ja rikkoo paikkoja, pesukone hajoaa ja valuttaa vettä lattialle jne jne

Unohdat levyn päälle, telkkari syttyy palamaan, kaadat maalipurkin partsille ja maali valuu seinää pitkin, joku murtautuu sinne ja rikkoo paikkoja, pesukone hajoaa ja valuttaa vettä lattialle jne jne
Toisaalta mikäs siinä ilman vakuutusta ollessa jos perse kestää maksaa sitten koko aiheutuneen vahingon. Esim vesivahinko jonka aiheutat voi ulottua moniin alempiin kerroksiin jolloin laskussa on aikas monta nollaa.

En nuorena älynnyt ottaa mitään kotivakuutusta eikä vuokranantajakaan sitä vaatinut ja sitte pesukone oli vuotanut rakenteisiin. Naapurin katto ja meidän lattia oli täysin pilalla. Onneksi vuokranantajan kotivakuutus korvasi silloin. Muuten olisin vieläkin velkavankeudessa

En nuorena älynnyt ottaa mitään kotivakuutusta eikä vuokranantajakaan sitä vaatinut ja sitte pesukone oli vuotanut rakenteisiin. Naapurin katto ja meidän lattia oli täysin pilalla. Onneksi vuokranantajan kotivakuutus korvasi silloin. Muuten olisin vieläkin velkavankeudessa

Miten pesukone voi vuotaa rakenteisiin??
Luulis silloin vesieristeissä olevan vikaa ja ne taas ei ole asukkaan vastuulla

Kyllä kehottaisin ottamaan kotivakuutuksen. Se ei ole kallis. Erityisesti siinä kotivakuutuksessa mukana tuleva vastuuvakuutus vahingonkorvausvelvollisuuden varalta on syytä olla. Jos vaikka ajelet polkupyörällä ja kolhit autoa. Vastuuvakuutus korvaa silloin auton vahingot.

Normaali kotivakuutus taitaa maksaa jotain pari kymppiä vuodessa?
Minne, koirankoppiinko? Mulla on halvin vakuutus nyt alle 30 neliölle ja maksaa yli 70€.
Jos ei ole omaisuutta, ei omista kodinkoneita ja elää rauhallista elämää, niin vakuutus on käytännössä turha. Itse olen ottanut vain vuokranantajan vaatimuksesta pari vuotta sitten. Muuten 20 vuotta vuokralla ilman vakuutuksia. Suurin onnettomuus kaatunut kahvikuppi.

Minne, koirankoppiinko? Mulla on halvin vakuutus nyt alle 30 neliölle ja maksaa yli 70€.
Jos ei ole omaisuutta, ei omista kodinkoneita ja elää rauhallista elämää, niin vakuutus on käytännössä turha. Itse olen ottanut vain vuokranantajan vaatimuksesta pari vuotta sitten. Muuten 20 vuotta vuokralla ilman vakuutuksia. Suurin onnettomuus kaatunut kahvikuppi.
Niin kaikki vakuutuksethan on turhia, KUNNES sattuu jotain.
Käytätkö autoillessa turvavyötä? Turhahan sekin on jos ajat aina täydellisesti ja pystyt ennakoimaan jokaisen vaaratilanteen.

Kattaako taloyhtiön vakuutus talon rakenteet eli jos asukas onnistuu hajottamaan asuntoa niin pahasti, että taloyhtiön vastuulle kuuluvat osat vaurioituvat, meneekö ne taloyhtiön vakuutuksesta?

Kotivakuutus ei kata asukkaan huolimattomuudesta johtuvia vahinkoja. Varsinkaan mitään kännissä suihkuun sammumisia (lukee ihan vakuutusehdoissa). Jos suihku, hella, kodinkone valvomattomana jää vahingossa päälle ja tästä koituu vahinkoja, vakuutusyhtiö pesee kätensä asiasta.

Yhteistyössä