Kannattaako ottaa koiraa jos on pienet lapset?

• Viestiketjun aloittaja Äiti4
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mun tekee mieli kissanpentua, mutta kissaa ajatellen on ehkä parempi ettei meille vielä kisua tule. Isännyyskään ei tykkää kissoista, mut on sekin hommannut kaikenlaista multa kysymättä. Onko luovutusikäiset kissanpennut yleensä sisäsiistejä jo, vai pitääkö opettaa?

Me otettiin koira keväällä, kun tyttö oli 4kk ja poika vajaa 2v. Hyvin on menny, ja käytii pennun kans poentukurssi, mikä oli oikeesti ihan hyvä. Nyt koira on vajaa puol vuotias ja arki tottelevaisuus kunnossa. :D

Koiralle täytyy alusta ati näytää koiranpaikka ja kosa koira saattaa helposti lykätä itseään lasten yläpuolelle. MEillä koira ei saaesim. tulla lastenhuoneeseen eikä makuuhuoneeseen eikä todellakaan hyppiä. Aina kun koira hyppää, saa fairypullosta (vedellä täytetty ruiskun nassuun...) Ja meillä toi vanhempi poika aina välillä antaa koiralle ruuan ja "syö" siitä itse ensin. Koira polveutuu sudesta ja lauman johtajat syövät ensin joten ku laitan pojan symää ensin s kertoo koralle, että lapsi on häntä ylempänä.

Mun mielestä on hyvä, et lapset tottuu kunnolla eläimiin jo pienestä. Mä olen ainakin tyytyväinen ku otettii koira. Välillä toki ollu hekiä ku sivoillu pennun kakkoja ja pissoja, et mitä tulikaa tehtyä, mut se on se pieni hetki. :D

Mutta mietitte omat voimavarat, koira elää ehkä jopa sen 20v.

Jalopeura
Meillä kaksi pientä lasta (7v. ja 2v.) sekä koiravanhus. Koirakuumetta taas ilmassa, mutta aion suosiolla jättää pennun hankinnan vuoden kahden päähän, koska nytkin välillä huono omatunto tuon koiruuden takia. Pentu kaipaa vielä enemmän harjoittelua ja liikuntaa. Lisäksi kiinnostais ryhtyä harrastaan agilityä tai tokoa ja se vaatii jonnin verran ilta-aikaa. Eilen kyllä netissä jo pentuja kävin katsastamassa....

Alkuperäinen kirjoittaja Leia:
Mä en ottais koiraa kun lapset on pieniä, ei tahdo jäädä aikaa millekään muulle kun lapsille. Kuka koiran kouluttaa ja kuka sitä hoitaa??? Mieti nyt tarkkaan ennen kun otatte koiran
No meille tuli malamuutin pentu kun esikoista odotin rv 37
:D Ja kaikki meni tosi hyvin vajaa 4kk vanhana koira oli täysin sisäsiisti.Niin ja se oli meidän toinen koira, yks ennestään jo kotona tassutteli =) Kun meidän tyttö oli 1v3kk niin meille haettiin saksanpaimenkoiran pentu.Niin ja sillon odotin tota poikaa rv6.Koira oli 3kk ikäsenä täysin sisäsiisti.mitään ongelmia ei ole ollut mutta meillä on opetettu lapsille että koiraa ei vedetä hännäsät eikä sitä kiusata ja jos koira nukkuu se saa sillon nukkua.Koiran pedille ei ole mitään asiaa jos koira tahtoo rauhassa olla.

Kaikki menee hyvin kun pelisäännöistä sovitaan ja kaikille annetaan rauha kasvaa ja olla omissakin oloissaan.

Yhteistyössä