Kannattaako ostaa uusi talvihaalari nyt vai vasta joulun jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkunen

Vieras
Sovitin äsken 1 v. 8kk (pienikokoiselle) pojalle viimetalvista haalaria (80 cm) ja se oli just passeli. Yhtään ei vois pienempi enää olla tai olis liian pieni ;) Nyt aloin miettimään, että kannattaako ostaa uusi puku nyt vai vasta joulun jälkeen alesta??
Onko haalareita enää montaa silloin myynnissä ja löytyykö kokoa? Varmaan 92 cm ostaisin, niin menis vielä seuraavanakin vuonna ja mahtuu väliin hyvin villaista. Nuo sesongit kun menee niin oudosti, että talvella saa vaan kevätvaatetta jne.. Miten ootte tehneet?

Alkuperäinen kirjoittaja pikkunen:
Sovitin äsken 1 v. 8kk (pienikokoiselle) pojalle viimetalvista haalaria (80 cm) ja se oli just passeli. Yhtään ei vois pienempi enää olla tai olis liian pieni ;) Nyt aloin miettimään, että kannattaako ostaa uusi puku nyt vai vasta joulun jälkeen alesta??
Onko haalareita enää montaa silloin myynnissä ja löytyykö kokoa? Varmaan 92 cm ostaisin, niin menis vielä seuraavanakin vuonna ja mahtuu väliin hyvin villaista. Nuo sesongit kun menee niin oudosti, että talvella saa vaan kevätvaatetta jne.. Miten ootte tehneet?

no on kyllä tosi pienikokoinen = lyhyt. Meidän neidille meni just ja just enää 1-vuotta täytettyään.

Ei oo puku vielä liian pieni, mutta varmaan kevättalvella jo on... Mietin vaan, et löytyykö kaikkia kokoja vielä joulun jälkeen? Tietty riippuu varmaan paikasta ja liikkeestä, mutta noin yleisesti.

Juu, pieni ja lyhyt on! 1-v. 70 cm pitkä, 1,5 v. 76 cm. Nyt en tiedä tarkalleen, mut varmaan lähellä 80 cm on pituutta. Mutta ei tästä sen enempää... Kysymys koski haalareita ;)

No meillä tuo 80cm meni viel änippa nappa 2 vuotiaalle, että ei se teidän poika nyt niin hirveen pinei ole. Minä vitkuttelin joulun jälkeisiin aleihin ja eipä sitten enää olu oikeaa kokoa ja loput oli keväthaalareita. Ihan heti joulun jälkeen ennen uutta vuotta sain ekasta alesta toiselle tytölle haalarin puoleen hintaan. Kirppiksillä on muuten tähän aikaan uvodesta hyvin vaatteita. Hyväkuntoisia ja uuden veroisiakin, mitä viime keväänä on alesta ostettu ja jääny oikeestaan pitämättä ja nyt pieniä. Sain ainakin omille ostettua kirppikseltä sellaisia reimoja, missä vielä hintalaput kiinni.

että käyttänyt sitä ed.talven haalaria niin pitkälle kuin "lapsen mukavan liikkumisen " mahdollistaa. Ja kotihoidossa kun ollaan, niin lopputalvesta olen ostanut joko käytetyn tai uuden "merkittömän" haalarin.(tosin päivähoidossa talven suojakeleillä vedetään päälle kurahousut, joten senkin puolesta voi olla normihaalari). Alesta olen sitten ostanut ns. paremman haalarin seuraavaa talvea ajatellen.

No olipas sekava selostus :whistle: toivottavasti alkuperäinen kyselijä ymmärtää...

Ei löydy enää kaikkia kokoja :( voin viime vuoden kokemuksella kertoa. En edes jättänyt haalarin ostoa aleen vaan jo ennen joulua(marraskuussa) etsiskelin. Oltaisiin tarvittu haalaria kun Lappiin lähdetiin mutta eipä löytynyt . Tänä vuonna ostin sitten ajoissa(syyskuussa) haalarin ja sain sellaisen kun halusin ja vielä oikeata kokoa.

anoppi osti 1v 75cm pojalle 86cm reimatec toppahaalarin, et on kasvunvaraa, no sehän on ihan liian iso... ostatteko muut tollai et on noin paljo kasvuvaraa? kurahaalaritki osti joo, 92cm... oli ensi ostanu 86 mut appi käski vaihtaa ku poika kasvaa kuulema niin hurjaa vauhtia kumminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma:
No meillä tuo 80cm meni viel änippa nappa 2 vuotiaalle, että ei se teidän poika nyt niin hirveen pinei ole. Minä vitkuttelin joulun jälkeisiin aleihin ja eipä sitten enää olu oikeaa kokoa ja loput oli keväthaalareita. Ihan heti joulun jälkeen ennen uutta vuotta sain ekasta alesta toiselle tytölle haalarin puoleen hintaan. Kirppiksillä on muuten tähän aikaan uvodesta hyvin vaatteita. Hyväkuntoisia ja uuden veroisiakin, mitä viime keväänä on alesta ostettu ja jääny oikeestaan pitämättä ja nyt pieniä. Sain ainakin omille ostettua kirppikseltä sellaisia reimoja, missä vielä hintalaput kiinni.

No tätä vähän pelkäsinkin, että koot saattaa olla vähissä joulun jälkeen.. Jotain vauvakokoja varmaan löytyy hyvin, mutta just 92 cm on varmaan koko mikä menee pitkään. Viime viikolla kiersin oman kaupungin kirppikset, mutta sieltä ei löytynyt yhtään kohtuuhintaista/kuntoista käytettyä talvihaalaria. Ehkä täytyy kiertää uudestaan jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
anoppi osti 1v 75cm pojalle 86cm reimatec toppahaalarin, et on kasvunvaraa, no sehän on ihan liian iso... ostatteko muut tollai et on noin paljo kasvuvaraa? kurahaalaritki osti joo, 92cm... oli ensi ostanu 86 mut appi käski vaihtaa ku poika kasvaa kuulema niin hurjaa vauhtia kumminkin.

mä ostin kesällä nyt 1 v 5 kk lapselle tulevaa talvea varten 86 remun haalarin. Oli silloin reippaasti iso, mutta nyt kun sovitettiin viime viikolla, niin onkin kasvanut reippaasti (5 cm/3 kk) ja haalari on ihan ok. Kantsii sovittaa kengät jalassa.

Mä kyllä pidän periaatteestani kiinni eli: lapseni ei kulje pienessä haalarissa kun en itsekään pidä pieniä vaatteita eli ostan sitten vaikka täydellä hinnalla oikeankokoisen haalarin.

Mä en taaperoikäselle enää ole ostellut siten, että on paljon kasvunvaraa. On niin hankala niitä pukuja sitten kääriä hihoista ja lahkeista eikä ne pysy. Ja lapsen on hankala liikkua aivan liian isoissa vaatteissa. Vesikelillä kastuu sisävuori, jne. Vauvalla olen kyllä pitänyt ylisuuriakin vaatteita.

Tuohan on hyvä idea ostaa talvihaalari vasta joulun jälkeen. Niin taidankin itse tehdä. Mulla on tuolla kaapissa huono haalari jolla pärjätään sinne asti.

Yhteistyössä