Kannattaako ostaa hoitopöytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju86

Jäsen
15.03.2008
571
0
16
Kuulisin mielelläni kokemuksia hoitopöydästä. Kannattaako sellainen ostaa? Suunnitteilla on hoitopöytä makuuhuoneeseen, siis sellainen, jossa on lipasto. Sais vaatteita laatikoihin.

Mutta teidän kokemuksia?

Meille hoitopöytä on ollut yksi parhaista hankinnoista! Vauva on pian 5kk, ja sitä käytetään aina vaippaa tai vaatteita vaihtaessa. Mul ois varmaan selkä tosi kipee, jos joutuis sängyllä tms. vaipat vaihtamaan!

Kyllä kannatti ostaa.
Meillä oli pieni asunto pojan ollessa vauva ja hoitopöytä asennettiin vessaan, kätevin se oli siellä ja siinä oli jos jonkinmonista lokeroa jossa säilytettiin vaippoja, topseja, rasvaa jne.

Kannattaa ostaa sellainen mistä saa sitten pelkän lipaston kun ei enää tarvitse sitä hoitotasoa. Hoitotaso vain hetken käytössä, niin on sitten lipastona pitkäkäyttöisempi. Itse olen tykännyt hoitopöydästä. Jos vähänkin selkävaivaa niin on hyvä olla hoitopöytä

me käytettiin hoitopöytää kovasti siihen asti, kun esikko oli 6kk ja hoksasin koittaa vaipanvaihtoa sylissä... Sen jälkeen en ole kertaakaan vaippaa muualla vaihtanut kuin sylissä (meillä nyt jo 3 lasta), paljon helpompaa kun missään hoitopöydällä ja kehittää lapsen lihaksistoa kun se "joutuu" kannattelemaan itseään ihan erilailla kun häntä pyöritellään sylissä kuin silloin jos makaisi lötkönä hoitopöydällä ja eipä lapsi pääse vahingossa kierähtämään ja putoamaan...

Meillä lapsi (nyt 8kk) antaa pukea ja vaihtaa vaipan paljon helpommin hoitopöydällä. Muuten venkoilee ihan älyttömästi. Pöytä ollut tarpeellinen, koska vessassa ei ole laskutilaa. Uudessa kämpässä kodinhoitohuone ja sen pöydälle saa mukavasti pehmusteen. Muuten...pesukoneen päällinen kyllä korvaa välillä meillä hoitopöytää...

Ja onhan siinä se etu, että pikkutavarat on (ehkä) helpommin saatavilla, eikä kaikki paskavaipat pyöri ympäri taloa, kun aina yhdessä paikassa putsaukset tekee.

Joo siis meillä jäi oikeastaan aivan käyttämättä makkarissa oleva hoitopöytä. Pyykinpesukoneen päälle vessaan/kylppäriin ostin hoitoalustan joka olikin kovassa käytössä ekat 6kk. Eli tosiaan riippuu siitä mihin sen laittaa. Harvalla van mahtuu vessaan hoitopöytää... Meillä vessa on eteisessä joten siellä puettiin aina päälle ja tehtiin peppupesut aamuin päivin ja illoin.

Alkuperäinen kirjoittaja keiju86:
Kuulisin mielelläni kokemuksia hoitopöydästä. Kannattaako sellainen ostaa? Suunnitteilla on hoitopöytä makuuhuoneeseen, siis sellainen, jossa on lipasto. Sais vaatteita laatikoihin.

Mutta teidän kokemuksia?

Sanoisin että ei. Liian pitkä matka pyllynpesupaikalle mikä luonnollisesti on yleensä kylppäri/wc. Hankala kuljettaa kakkapyllyä huoneesta kylppäriin ja taas takasin makkariin jossa vaipanvaihto tapahtuu. Jos vielä sattuu pissiä vaippaa vaihtaessa on huomattavasti ikävämpi siivota makkarista. Jos vaan mahdollisuutta pesukoneen päälle laittaa hoitoalusta kylppäriin, niin kaikessa kätevyydssään suosittelen sellaista. Mutta ihan miten itse tykkää.

meillä ei ollut hoitopyötää. Hoitopiste oli kylppärissä pesukoneen päällä. Siinä oli helppo vaihtaa vaatteet ja pesuallas oli vieressä. Vieressä oli hylly, jossa pakolliset vaihtovaatteet ym tarvikkeet. lapsen omasta huoneesta kylppäriin pesulle, olisi ollut aika ikävä ravata pyllypesuille monta kertaa päivässä.

Hoitopöydän tarve ja paikka varmaan riippuu siitä, missä sijaitsee lapsen huone ja missä lähin pesupiste.

Mulla kipeytyi selkä kamalasti kun yritin aluksi vaihtaa vaippoja sängyllä istuen. Pesuhuoneessa vaihdoin sitten pesukoneen päällä ja makkarissa oli taitettava kevyt hoitopöytä. Nyt seuraavalle ostin khh:een hoitotaso/ammeen, kun on enemmän tilaa kuin edellisessä kylppärissä. Mun selän vuoksi oli tosiaan ehdoton.

Ostettin kun esikoinen syntyi ja käytinkin sitä aika paljon, toisen kanssa myös mutta vähemmän, kolmannen kanssa ei ollut kun en enää halunnut. Olin itse hoitopöytä (yleensä siis sohvalla jalkojen päällä vaihdoin) ja uskon että se teki hyvää meille molemmille, siis lapsen motoriikka yms ja sai monenlaista vemtutusta ja sylitystä.

Suosittelen hoitopöytää vessaan/kylpyhuoneeseen. Meillä oli sellanen mikä on kylpyammeen päällä. Sellaisen ostaisin uudelleen jos tulisi tarvetta, tai sellasen seinälle laitettavan kylpyhuoneeseen.

Vauvan vaatteet on ollu tavallisessa lipastossa/vatekaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei...:
Joo siis meillä jäi oikeastaan aivan käyttämättä makkarissa oleva hoitopöytä. Pyykinpesukoneen päälle vessaan/kylppäriin ostin hoitoalustan joka olikin kovassa käytössä ekat 6kk. Eli tosiaan riippuu siitä mihin sen laittaa. Harvalla van mahtuu vessaan hoitopöytää... Meillä vessa on eteisessä joten siellä puettiin aina päälle ja tehtiin peppupesut aamuin päivin ja illoin.

Näin meilläkin! Makkarissa oli hoitopöytä, mutta melko hyödytön...Ihan pikkusena käytin kun piti aamuyöstä vaihtaa vaippa kun muuten fuskasi.

Meillä tuli kovasti tarpeeseen. Mun selkä olisi ennen pitkää ollut aika joikkelissa jos olisi esim. sängyllä jatkuvasti joutunut vaihtamaan... Hommattiin Ikeasta hoitopöytä joka muuttuu nätiksi lipastoksi ja tällä hetkellä on lipastona käytössä =)

Itse hommasin hoitopöydän, koska meillä on vähän säilytystilaa. Kaappiin ei olis mahtunut vauvan vaatteita eikä meillä ole mitään sellaista pöytä tasoa missä voisin vastasyntynyttä hoitaa. Siinä kun on sen navan tynkänkin kanssa duunaamista. Varmaan vaan kyllä on vaan pari kuukautta käytössä.
Edellisessä talossa oli kodinhoito huone , missä oli pöytä tasoa sen verran ettei tarvinut hoitopöytää hommata.
Tietenkin jos vauvan vaatteet mahtuu muualle ja on esim. sivusta täytettävä pyykinpesukone voi sen koneen päälle hommata vaan hoitoalustan ja hoidella siinä.

Yhteistyössä