kannattaako opiskella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli kannattaako opiskella omaan unelma ammattiin, alalle jossa työtilanne ei kovin kummonen eli ei varmaa työpaikkaa eikä palkkakaan päätähuimaa. mutta opiskelu olis mieluista, ala erittäin kiinnostavaa ja just sitä omaa unelmaa.

vai sitten opiskella alalle jossa olis ns "varma työpaikka", töitä riittäis aina ja niitä ihan takuulla sais edes jostain. alalla vähän parempi palkka ja vakipaikkojakin. opiskelu ei varsinaisesti innostais, mutta kunhan työpaikan sitten sais niin kyllä työmotivaatiota sillekin alalle löytyis paljon.

eli miten tekisit? =) eikä nyt jossitella sillä että "riippuu vähän kumpaan pääsis opiskelemaan, riippuu vähän, riippuu siitä ja tästä ja missään ei oo varmaan työpaikkaa" jne jne. vaan ajatellaan nyt näin niinku yllä kirjoitin =)

Mä olen opiskellut vähän sitä sun tätä, mutta aina vain sitä mikä on milloinkin oikeasti kiinnostunut. Ns. järkevää se kaikki ei ole ollut, mutta valitsisin uudestaan ihan samoin. :)

Mutta kannattaa suuntautua jo opiskeluaikana vahvasti työelämään. Surkeinta on kattoo niitä joilla on jo monta tutkintoa/ammattia mutta koskaan eivät pääse työelämään kiinni. Veikkaisin, että sellaiselle alalle ei kannata kouluttautua joka ei oikeasti inspiroi. Se pukkaa välittymään opintoihin ja työhön.

Opiskelu avaa aina uusia ovia....minä opiskelin "harrastukseeni" ja se tuo leivän pöytään....kontaktit kannattaa luoda siksi aina jo opiskellessa tai jo ennen sitä.

Yhteistyössä