kannattaako olla huolissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
meidän neljä vuotiaalla on joku ihame päähänpinttymä etä hän on poika...hän leikkii poikamaisia leikkejä, spidermanit, batmanit yms kiinnostaa ja kaikki tyttömäinen on yök. hän väittää kovasti että on pikku poika ja tänäänkin kun sanoin että sinä et ole pikkuinen poika vaan tyttö, niinkuin siskosi ja minäkin, niin hän suuttui ja alkoi itkmään että minä olen poika ja minä haluan olla poika....kannattaako tästä olla huolissaan vai onko vain jokin vaihe?

Voihan se olla vaihe. En olisi huolissani, tarjoat vaan monenlaisia virikkeitä. Ehkä siihen voisi kannustaa, että tyttökin voi tehdä ns. poikamaisia juttuja, mutta olla silti naisellinen. Esim. urheilla, pelata vaikka jalkapalloa. Ja vaatteetkin voi olla sellasia unisex mallisia. Ihmiset nyt vaan on erilaisia. Kyllä se lapsi isompana siten ymmärtää, että ei tarvii olla poika, vaikka ei haluaisikaan olla prinsessa. Kunhan ei prinsessamekkoon pakota.

Voi olla vaihe tai sitten vain osa identiteetin hakua...kaverillani on poika, joka kyllä sanoo olevansa poika, mutta leikkii yksinomaan "tyttöjen" leikkejä ja rakastaa keijunsiipiään ym.

En vielä olisi huolissani. Voi olla vaihe ja identiteetin hakua, lapsethan kokeilee kaikenlaista :) Anna tytön olla poika kyllä se siitä rauhoittuu kunhan ei väen vangällä yritä tytöksi pakottaa...

Yhteistyössä