Kannattaako muuttaa helsinkiin?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pikkukaupungintyttö
Hmm... riippuu itse mitä kaupungissa arvostaa. Itse muutin muutama vuos sitte tänne, aluks viihyin ja nyt kaipaan pois, tuntuu ettei tää suurkaupunki oo mua varten

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei:
Helsinki on ihan hieno kaupunki,itse valitsimme Järvenpään..tästä 25min lähijunalla Helsinkiin. Itse ehkä haluaisin asua Helsinkissä,mutta mies ei.
Okei. minkälainen paikka se on?
Entä espoo tai vantaa?

Me muutettiin aikoinaan miehen työn perässä Helsinkiin ja viihdyttiin siellä viisi vuotta. Mä olisin halunnut sinne jäädä mutta muutettiin kuitenkin takaisin kotiseuduille kun lapset syntyivät. Kyllä kannattaa muuttaa :) Asumiskustannukset on tosiaan kovemmat mutta niin myös palkat.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukaupungintyttö:
Hmm... riippuu itse mitä kaupungissa arvostaa. Itse muutin muutama vuos sitte tänne, aluks viihyin ja nyt kaipaan pois, tuntuu ettei tää suurkaupunki oo mua varten
ollaan pienestä kaupungista kyllä. jotenkin arveluttaa kun niin iso paikka ja asuminen varmasti kallista!!

Bööna
No ihan vaan sen takia ei kannata lähteä että "oiskohan kiva asua siellä". Jos on töitä molemmille niin että asunnon saa kivalta alueelta (on se sitten keskusta tai lähiö), niin mikäs siinä, Helsinki on ihana kaupunki.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ei:
Helsinki on ihan hieno kaupunki,itse valitsimme Järvenpään..tästä 25min lähijunalla Helsinkiin. Itse ehkä haluaisin asua Helsinkissä,mutta mies ei.
Okei. minkälainen paikka se on?
Entä espoo tai vantaa?
Järvenpää on tässä lahden moottoritien varressa ja radan varressa oleva kiva pikkukaupunki. Helsinkiin 25min lahteen tunti,tästä pääsee näppärästi kaikkialle. Lapsiperheille on hyvät palvelut ja keskustasta löytyy keskeisimmät kauppaketjut yms.
Epoosta ja vantaasta en osaa sanoa kun en oo asunu,oon aina tykänny asua täällä. Muutin pohjois-savosta tänne.

pikkukaupungintyttö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkukaupungintyttö:
ollaan pienestä kaupungista kyllä. jotenkin arveluttaa kun niin iso paikka ja asuminen varmasti kallista!!
Totta,vaikka asuminen on kallista.. niin on myös järvenpäässä jota joku ehdotti, espoo ja vantaa myös aika kallista seutua...Noi naapurikunnat nostaa kivasti vuokrahintoi..ennen järvenpääkin oli vielä halpaa seutua verrattuna helsinkiin...

Onhan Helsingissä paljon sellaista mitä pienemmissä paikoissa ei ole. Sekä hyvää että huonoa. Espoossa vielä vauraampaa väkeä, toki sielläkin köyhempien alueita. Vantaalla menee ehkä kaikkein huonoiten, itsekään en sinne muuttaisi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
:wave: Tänne vaan =)
Helsinki on kiva kaupunki.
Toki ihan tyhjän päälle ei kannata lähteä (minnekään). Olisko teille töitä täällä, entä ketään tuttuja?
no miehellä ainakin varma työpaikka häkellä. Kyl miekin varmaan jotain töitä saisin. Jotain sukulaisia joo mut ovat vanhempia ihmisiä

Yhteistyössä