Alkuperäinen kirjoittaja shania:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja shania:
Masentunut äiti voi saada lapselle aikaan pysyvän riittämättömyyden tunteen.
tarkoitatko nyt ettei lapsi kelpaa mihinkään? entä jos äiti ja isä osoittavat lapselle paljon rakkautta ja hellyyttä?
Meillä oli masennusta, alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttöä yms. Siitä jäi tämä riittämättömyyden tunne. Kun minusta ei välitetty ja huolehdittu kunnolla, en ollut kovin tärkeä lapsi. Kyllä minua rakastettiin ja kehuttiin, mutta päällimmäisenä tunsin olevani vastuussa vanhemmistani jo ala-asteikäisenä, muistin alkaa jostain ekaluokalta. Piti vahtia öitä, etteivät tapa tai telo itseään tai toisiaan. Ja siinä välissä tunsin itseni hyvin pieneksi ja vastuuni suureksi. Enkä hoitanut hommaani kovin hyvin, epäonnistuin.
Ja siis suurin syy oli isässäni. Äiti oli masentunut ja alkkis ja isä narsisti ja alkkis
minkä ikäinen olet nyt? :hug:
25 vuotta tulee mittariin syssymmällä :hug:
Oikeasti voin todella hyvin, mutta kuin noita asioita mietiskelee, niin tulee tavallaan tarve lohdutella sitä omaa sisäistä lastansa.
Jos ette vedä viinaa + mömmöjä tai vietä viikkoa sängyssä itkien ja nukkuen, menee ihan hyvin. Jos ette kiristä lasta itsemurhalla, tai uhkaile itsemurhalla, olisi hyvä. Meillä iskä aina kiristi minua "Jos rakastat äitiäsi enemmän kuin minua, tapan itseni".
Minut muistetaan vieläkin "isän tyttönä". Tekstini saattaa kuullostaa sekavalta ja omituiselta, mutta mua on huimannut koko päivän. En tiedä mikä piru on.