Kannattaako lähihoitajaksi kouluttautuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Tai vaihtoehtoja minulla ei hirveästi edes ole, peruskolupohjalla kun olen. Kiinnostaisi kovasti sosiaalialan työt, kuten myös sairaanhoidon puoli kiinnostaa. Ja ideana nimenomaan hankkia ensi ammatillinen perustutkinto ja siitä sitten jatkaa.

Olen herännyt opiskelemaan hyvin myöhään, ja minulla on hyvä työpaikka yliopstolla jossa varmasti riittäisi töitä eläkeikään saakka. Mutta kun en halua tätä enää, voin lähteä pienemmälläkin palkalla tekemään mielekkäämpää työtä.

Nyt vaan ihan pihalla mistä aloittaa.

Itse olen valmistunut 2010 lasten ja nuorten puolelta (ei kannata tähän erikoistua). Mutta siis, töitä on ollut siitä lähtien ja nyt esim. eilen sain itselleni vakipaikan palvelutalosta. Olen tehnyt näiden kolmen vuoden ajan töitä kotihoidossa, osastolla, palvelutaloissa, perhepäivänhoitajana jne. kyllä töitä löytyy..mutta tosiaan haluat tehdä mielekkäämpää työtä pienemmälläkin palkalla? ei se aina ole sekään niin mielekästä ja huom! yleensä vuorotyötä..

pieni palkka ja vuorotyön sosiaaliset haitat kannattaa huomioida. Jos on kouluikäisiä lapsia, vuorotyö on melkolailla syvältä silloin jos on paljon viikonlopputöitä ja iltavuoroja, koska lapsia kerkeää näkemään vain aamulla hetken kun lähettää heidät kouluun ja viikonloppuisin kun lapsilla on vapaata, itse on puolet päivästä töissä. :| Arkivapaista ei hirveästi ole iloa, koska kouluun menemistä ei voi jättää väliin, päivähoidosta pidin lapset kotona arkivapaina.
Koulutus on helppo ja sen läpäiseenilman suuria ponnistuksia kuka tahansa :)