Kannattaako koiralle ottaa tapaturma ja kuoleman varalta vakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta koiranomistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta koiranomistaja

Vieras
Koiran kasvattaja suositteli ottamaan koiralle vakuutuksen.
Mietityttää vaan korvaako se sitten todella jos jotain tapahtuu?

Olen kuullut että kaikenlaista ongelmaa noissa korvauksissa?

Syntyyhän ihmisiäkin uusia. Että turha lapselleskaan vakuutusta sitte otat..??????

Tämä nyt on sellanen kysymys että tulee kakkelia niskaan sanoit mitä tahansa. Minä en itse henk.koht. ottais vakuutusta, mutta tuo äm-in asenne että uusia syntyy, sitä en kuitenkaan niele.

Meillä on koiralla vakuutukset. Koira on kuitenkin perheenjäsen ja sille voi tapahtua mitä vaan. Itse henkilökohtaisesti ymmärrä esim. sitä, että koira viedään piikille sen vuoksi, ettei ole vakuutusta ja itse ei pystytä/haluta maksaa parannettavissa olevan sairauksen/tapaturman hoitokuluja.

No meillä on aina ollut koirilla vakuutus ja vaikka ovatkin olleet terveitä, niin silti vakuutukselle on ollut tarvetta. Yksi koira meillä on tapaturmaisesti kuollut, saatiin koko koiran hinta takaisin vakuutuksesta ja niinpä...ostettiin uusi koira. Uusi ei vanhaa korvaa, mutta kalliitahan koirat ovat. Silloin ei olisi todellakaan ollut rahaa uuteen vastaavaan.
Vakuutus on korvannut pikku tapaturmia, kuten kynnen poistoa, korvatulehduskierrettä yms. Eläinlääkäristä kun ei selviä useinkaan alle 100euron laskulla.

Vakuutusmaksu on suhteessa koiran hintaan, joten kyllähän kalliin koiran vakuutus tulee vuodessa maksamaan.

Yksi syy miksi otin myös vakuutuksen on se, että jos koirani aiheuttaa vahinkoa jollekin toiselle (ihmiselle, eläimelle, irtaimistolle...), niin vakuutus korvaa myös sen.

No meillä oli vakuutus (rotukoira) suomenajokoira valio, joka karkasi omasta aituudestaan. kaivoi itsensä ulos aitauksesta ja karkasi. Koskaan sitä ei löydetty. Vakuutusyhtiö korvasi koirasta 650?.

Alkuperäinen kirjoittaja Sassykatti:
Kannattaa tosissaan tutkia eri vakuutustentarjoajien vakuutuksia, melkosia ehtoja ja omavastuita toisissa.

Näin!
Ja aina pyrkivät kiemurtelemaan vastuusta.

Ja kannattaa katsoa, onko omassa kotivakuutuksessa laajaturva, joka kattaa myös sen, jos koira vaikka jää auton alle ja auto vaurioituu. Näitä kaikkia asioita pitää ottaa huomioon.

Juuri sen takia aloin miettimään että korvaako ne oikeasti?
Kun muutaman firman vakkutusehtoja luin.

Tuttavalla kuoli koira vatsalaukun kiertymään. Eivät korvanneet kun oli kuulemma huolimattomuudesta johtuva. Kupit telineessä, ei liikuntaa ruokaa ennen/jälkeen, pienet annokset ja ruoka liotettuna. Mikähän tossakin oli väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja kohta koiranomistaja:
Juuri sen takia aloin miettimään että korvaako ne oikeasti?
Kun muutaman firman vakkutusehtoja luin.

Tuttavalla kuoli koira vatsalaukun kiertymään. Eivät korvanneet kun oli kuulemma huolimattomuudesta johtuva. Kupit telineessä, ei liikuntaa ruokaa ennen/jälkeen, pienet annokset ja ruoka liotettuna. Mikähän tossakin oli väärin?

Väärä vakuutusyhtiö.

Ota ihmeessä vakuutus. Meillä koira joutui aristavan takapään ja kuumeilun vuoksi eläinlääkärireissulle. Pelkkä yksi hoitokäynti maksoi kahden vuoden vakuutusmaksut.

No, mä en kehtais ottaa, kun meillä ei lapsillakaan ole. Meillä on neljäs koira menossa, kellään ei ole vakuutusta ollut ja kukaan ei olisi siitä hyötynyt. Mun tietämyksen mukaan vakuutus on kallis, joten ihan hepposesti sitä ei kannata ottaa.
Miten vain tykkäät =)

Meillä on vakuutus koiralla ja lapsilla. Koira on vakuutustaan käyttänyt, kun on käynyt eläinlääkärillä mm.kohdunpoistossa märkäkohdun vuoksi, ihottuman takia sekä ontumisen takia useampaan otteeseen, vakuutus on korvannut röntgentutkimukset, leikkaukset ym. pyhäkorvauksineen, joten suosittelen ottamaan.

Meillä ainakin kannatti. Yhden ainoan kerran vakuutusta tarvittiin, mutta korvattava summa kattoi reippaasti kaikki ne maksut, mitä tuli koiran vakuutusmaksuja maksettua. Vakuutusmaksuja makselin sen 10 vuodena aikana yhteensä noin 1000 euroa ja vakuutusyhtiöltä sain korvausta 3800 e.

Meillä koirilla on vakuutukset, koska ovat luolakoiria ja siellä jos sattuu pahasti niin eläinlekuri lasku ei ole mikään ihan pieni... ni ja ei tarvi ees sattua pahasti vaan joku pikku tikkaus, mutta jos sattuu pyhäpäivälle ni lasku on sen mukanen. Toinen koira meillä myös sijoituksessa ja eläinlääkärivakuutuksen otinn ihan sen takia, että jos sattuu sit synnytyksessä jotain(vaikka siihen aikaa onkin) niin ompahan vakuutus turvana.
Mutta joakinen tekee päätöksensä itse. Tuntuuhan se sit varmaan turhalta ku sesse on 14 v ja maksanut niitä vakuutuksia koko ajan ja ei oo sit tarvinnutkaan, mutta sitten kun on se toinen puoli....

Yhteistyössä