Kannattaako kirppismyynti mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-kirppismyyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-kirppismyyjä

Vieras
Olen nyt kaksi kertaa myynyt tavaraa itsepalvelukirppiksellä, kahdessa eri paikassa, eikä se vaikuta kovinkaan kannattavalta hommalta. Olen myynyt lähinnä lasten vaatteita, leluja yms. joista ei kauheasti voi pyytää, jos haluaa että menevät kaupaksi, vaikka olisivat hyväkuntoista ja -laatuista tavaraa. Ekalla myyntikerralla sain pöytävuokran jälkeen voittoa 85 euroa, tokalla kerralla 51 euroa. Kun ottaa huomioon mikä homma kirppispöydän laittamisessa on - peset ja silität vaatteet, hinnoittelet tavarat ja roudaat ne kirppikselle, laitat nätisti esille, käyt pari-kolme kertaa viikon aikana järjestämässä pöytää jne. - niin aika vähän vaivan palkkaa tuntuu tulevan.

Seuraavan kerran taidan lahjoittaa tavarat johonkin keräykseen, jotta menevät oikeasti hädänalaisille perheille kuin myyn puoli-ilmaiseksi kirppiksellä. Joillekin kirppismyynti on varmaan ihan harrastus, mutta onko se oikeasti jonkun mielestä hyväkin lisätulon lähde?

Hauska harrastus silloin tällöin, kuten huutiksessa myyntikin. Paljon kyllä lahjotankin pois, kun en jaksa sitä vaivaa nähdä. Ehkä se kannattaa paremmin, jos itsekin on kaikki ostanut kirpparilta alunperinkin puoli-ilmaiseksi?

... sain viimeks 10 päivän myynnistä 800 euroa - kyllä kannattaa. Nyt olen myynyt paremmat tuotteet huutiksessa, mutta odotan kyllä nytkin n. 400 euroa, kun parhaillaan tuo pöytä kirppiksellä (kerran vuodessa, jonne roudaan omat, laiskan siskoni (ei välitä jälleenmyynnistä) ja vanhempieni kotoa ylimääräistä tavaraa -- kallein yksittäinen tuote 10 euroa -- valtaosa 1-3 euroa).

kyllä mullakin kannatti. Oli viikon sain 350euroa ja ihan täällä maalla kirppiksellä. Mutta olen huomannut että monella on kauheet hinnat ja esim. kehä III kirppis on ainakin tosi paska. Pieni pöytä ja tosi sotkusen näköstä ja kaiken lisäksi, ihan mieletön hintataso.

Jos saa kuitenkin omansa pois, eli viikkovuokran jälkeen useampi kymppi, niin onhan se kotiinpäin. Mä kyllä tunnustan vieväni ryppyisenäkin vaatteet, en silitä niitä muulloinkaan... Ja hyvin on kaupaksi menneet.

800 euroa!!??!! Huh, en ole koskaan kuullut että kenelläkään olisi ollut tuollaista tuottoa kirppiksellä. Ehkä se on sitten tavaran määrä joka ratkaisee. Tai voi olla kauppapaikkakin.

ja mun mielestä avain siihen hyvään myyntiin, on että käy USEIN siistimässä pöydän ja vie pikkuhiljaa lisää tavaraa, Itse kierran semmoset ahtaat ja jättimäiset "läjät" todella kaukaa. Hyvä asettelu, ja siisti yleisilme, ne ratkasee. yksikin hinta kun on pielessä niin se voi syödä paljon sitä myyntiä. Itse katson pöydästä jonkin kiinnostavan tuotteen ja jos hinta on mieletön mielestäni, skippaan kyseisen pöydän.

Itsekin joka kerta hämmästyn tuota valtavaa tuottoa. Siis täällä Mikkelissä on kaupungin laidalla sellainen tosi iso kirppishalli -- "reealikirppis". Siellä käy tosi paljon väkeä (myös venäläiset turistit ostaa paljon) ja se on ihan loistopaikka omillekin löydöille! Ja todellakin hintataso on kohdillaan (paljon ihania, ok-kuntoisia uusretrovaatteita vauvalle esim. tänään 0,50 - 1 euro kpl). Mielestäni maan paras kirppis - vertailukohtina Helsingin, Lahden, Jyväskylän, Kokkolan ja Oulun kirppikset...

Kannattaa se, mulla on ollut monta viikkoa jo pöytä ja jatkuvasti tulee rahaa. Huonoin vko ollut 200e ja paras 460e. Joka päivä käyn siivoamassa pöydän ja vien lisää. Sekainen pöytä ei kyllä myy, mutta siisti myy todella hyvin. Vaivaa on, mut mun mielestä kannattavaa kuiteskin. Ja pääasia, et pääsee rojusta eroon.

No itse kyllä satsasin molemmilla myyntikerroilla pöydän siistiin yleisilmeeseen ja vein tavaraa kolmessa erässä. Hinnatkin pidin hyvin kohtuullisina (olen sen verran asiakkaana kiertänyt kirppiksillä etten mitään kohtuuttomuuksia pyydä tavaroista) ja kaikki oli hyväkuntoista ja -laatuista - ei siis mitään ruokatahraisia bodyja tms. Verrattuna ympärillä oleviin röykkiöpöytiin, oma myyntipöytäni oli varsin siisti ja selkeä.

Mä sain toisella keväällä 400e (pöytävuokria jälkeen 3vko, mutta maksoin kirpparille hinnoittelusta ja pöydän siistimisestä), toisella kertaa 200e (pöytävuokrien jälkeen) 2vkoa, myynnissä oli suurimmalti osin kirppikseltä ostettua veuvanvaatetta ja jonkin verran omia vaatteita+ laukkuja, ihan ok tulokset.

Kovin moni lasten vaatteiden myyjä vie tahraisia vaatteita, jos siinä pöydällä käteen osuu ensimmäiseksi tahrainen ( ja monen euron! ) vaate, jatkan heti matkaa, samoten jos vaatteessa on reikiä tms.

Pöytää kannattaaa tosiaankin järjestää päivittäin , lisäksi merkitä näkyvästi minkä kokoisia vaatteita ( tyttö/poika ) on myynnissä.

Huutikseen laittamisessa on musta kova vaiva, kuvaaminen-kuvien siirtäminen ja niiden yksittäin lataaminen kuvapalveluun ja linkittäminen sivulle, jos kyseessä on vaatepaketti jossa yli 20 vaatetta, saa siihen menemään tunteja...tai sitten mä en ole vaan tajunnut miten sen helpommin voisi tehdä.

Paljon olen antanut Fidalle vaatteita, ainakin meidän Fidassa käy paljon perheitä joilla näyttä olevan oikea tarve vaatteille+ leluille. He mielestäni hinnoittelevat hyvin, itsekin ostin pari kylpylelua a 0,10c tuossa eräänä päivänä. Ja nämä päätyvät sinne vielä takaisin kun ei enään meillä tarvita.

Ei kannata.

Minulla oli myynnissä naisten vaatetta ja lastenvaatetta, sekä muutama tavarakin joukossa. Kymmenisen viikkoa jakosin...Jotain meni aluksi, mutta aika tarkkaan +-0 oli loppusaldo.

Tosiaan siellä pitää käydä jokapäivä järjestelemässä, hinnoitella tavarat yms...Ei kannattanut ainakaan minulla. Sain viedä 5 täyttä muovikassillista Uffiin, kun kenellekään ei kelvannut :/.

Eikä myynnissä todellakaan ollut mitään pilalle pestyä, ryppyistä 90 luvun riepua, tosin ei mitään H&M HelloKittyäkään.

Ihan perussiiti vaate ei kirpparilla ainakaan täälläpäin mene kaupaksi. Itse hinnoittelin vaatteet seuraavasti:

Poikien t-paidat 130 cm 0,50 e

collegepaidat 0,50-2,50 e, 2,50 maksavia oli muutama, merkiltään Lego ja L&B...

Housut 1 e

Naisten talvitakit max 5 e

Pionin kengät 1 e

ja tosiaan mikään ei liikkunut ...:(

Ainoa mitkä meni, olivat muutamat serkultani saamat Hello kitty ja muut H&M vaatteet...Kokeilin ja laitoin niihin piruuttani järkyttävät hinnat. tahraisetkin vietiin pöydästä heti hintaan 5 e pusero suurinpiirtein.

Voiko sanoa, että kirppis myynti KANNATTAA? Minusta ei. Jos ostat uusia vaatteita ja myyt niitä kirpparilla puoli ilman, niin se ei mielestäni ole kannattavaa. Jos ostat vaatteet käytettynä ja saat niistä enemmän kuin mitä itse olet maksanut tai edes melkein saman verran, silloin voidaan sanoa, että se kannattaa. No joo, mutta siis mielestäni on ihan turhaa maksaa pöytämaksuja, koska huutonetissä voi myydä ilman kulujakin tavaraa. Varsinkin, jos on pitkä matka kirpparille järjestämään pöytää, niin taitaa mennä "tuotot" polttoainekuluihin.

Meil on suurin osa vaatteista saatu tai ostettu halvalla kierrätyksestä, jotka on olleet vielä hyvin myyntikuntoisia. Ja sitten on osittain uuttakin tavaraa jota ei vain ole käytetty eikä tulla koskaan käyttämään. Kirppispöytä on kolmatta viikkoa ja sellaiset 200 euroa ainakin ollaan plussan puolella pöytävuokrien jälkeen.

Mä olen saanut siinä 50-80 eur per kerta kun olen käynyt kirpparilla myymässä. En oo enempää oottanutkaan, oon ollu tyytyväinen kun ovat menneet kaupaksi. Huomaan, että sesonkituotteet menee parhaiten eli vaikka myisin kuinka ihania kesävaatteita lapsille talviaikaan niin ne ei mene. Mulla meinaan kävi niin, että mitä jäi huhtikuun kirpparikäynnistä myymättä niin meni nyt syyskuussa eli lämpöisiä.

Mun mielestä niitä vaatteita ei tarvitse silittää ja mulla ne on ainakin pestyinä viimeisen käyttökerran jäljiltä. Vaikka olisivat olleet kaapissa puolikin vuotta niin en mä niitä enää uusiksi pese. Mutta tosiaan ne ei ole tahraisia eikä likaisia!

olen nyt tämän vuoden aikana saanut jo n. 2000? myytyä lapsen vanhoja vauvatarvikkeita, vaatteita, yhdistelmät tms. Katson myynnin kannattaneen todella hyvin.

Vaiva minkä olen myynnin eteen nähnyt on lähinnä pesu, huolellinen viikkaus (en todellakaan silitä vaatteita) ja hinnoittelu ja kuljetus myynti paikkakunnalle. Mutta vaivan arvoista, niin hyvin menee kaupaksi, hyvillä hinnoilla. Ei tarvitse ihan ilmasiks jaella.

Älkää uskoko näitä myyntijuttuja. Todennäköisesti kirppareiden omistajien, heidän ystäviensä ja työntekijöiden mainospuheita. Ei kannata. Ainakaan lastenvaatteet ei kannata. Pesin silitin, hinnoittelin, kannoin myyntiin, järjestelin, kulutin bensaa ja lopulta myin puoleen hintaan ja loput kannoin pois. Ei kannata ei sitten mitenkään. Siinä tekee vain taksvärkkiä kirppisyrittäjälle. Uudenveroiset merkkivaatteet menisi eurolla, mutta niistä saa paremman hinnan vähemmällä vaivalla huutonetistä. Kaiken tein ohjeiden mukaan. Ei ollut pöydässä tahraista ja risaa, mitä sitäkin näkee usein. Oli puhdasta, suosittu kirppis ja pöytä hyvällä paikalla sekä oikea vuodenaikakin. Ja siltikin täysin kannattamatonta ainakin 28 euroa kuuden päivän vuokrahinnalla. Jatkossa myyn paketti huutonetissä, saann mitä saan , mutta ainakaan en uurasta omaa aikaani jonkun toisen taskuihin!

Lisäyksenä vielä, että en tajua, että joku voi olla sitä mieltä että kannattaa, jos saa omansa pois eikä jää tappiolle. Oletteko laskeneet esim. bensakulut ja miinnustaneet ne? Sitä paitsi en kertakaikkiaan tajua, että jonkun mielestä se on ok että näkee tunteja vaivaa eikä saa juuri mittään siitä vaan kaikki tulo menee kirppisyrittäjälle? Eikä pääsisi vähemmällä kun lahjoittaisi ne vaatteet suoraan jollekin? Sama tilanne, mutta ei tarvitsisi nähdä sitä kirppismyynnin vaivaa.

Minusta aloittajan saamilla summilla homma ei kertakaikkiaan kannata. Jos vielä käy melkein joka päivä järjestämässä niin bensat kun miinustaa niin eihän jostain viidestä kympistä jää oikein mitään jäljelle.

Yhteistyössä