Kannattaako itse ommella lasten vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
Eli jos ostaa kilohinnalla kankaita eikä siis mitään design-kankaita niin tuleekohan loppupeleissä lasten vaatteet itse ommeltuna halvemmiksi enää tänä päivänä? Noista Tarjoustaloista ja H&M yms. ketjuista saa aikas halvalla kivoja vaatteita niin siksi ihan ajattelinkin että onko kukaan teistä ajatellut oman työn kannattavuutta?

Ei siitä mitään työpalkkaa itselleen saa, niin edullisia vaatteita saa alennusmyynneistä tai kirpputoreilta. Pelkät kankaat tulevat jo paljon kalliimmiksi, puhumattakaan ompeluun kuluvasta työajasta. Jos taas tykkää ompelusta ja se on itselle kiva harrastus, niin onhan noita vaatteita mukava tehdä ja käyttää. Rahallisesti tämä ei kannata.

Mä aattelisin et jos hommansa osaa niin laadultaan omatekemät on parempia ja pitkäikäsempiä joten siinä mielessä tulee halvemmaks. Meillä ainakin noi muutaman euron vaatteet ratkee heti saumoista tms. ja niitä joutuu sit korjaileen (tai ostaan uusia).

Ei kannata, jos rahassa laskee. Pelkät napit jo maksavat. Tarvikeet maksavat enemmän kuin vaate alesta tai kirppikseltä. Ja käyttöaika on lyhyt. Mutta jos jotain erityisen sievää haluaa, tai se on harrastus, niin mikä ettei.

Yhteistyössä