Kannattaako hankkia keskuspölynimuri vaiko ei?

Eli siinä se kysymys jo tulikin! Niin paljon ristiriitaista tietoa oon saanut että kysyn nyt teiltä apua, että saisin asiaa jotenkin selkenemään. Allergialiiton sivuilla näyttävät suosivan pölypussitonta Dyson imuria. Se tulisi toki halvemmaksikin. Auttakee jos vaan kokemuksia on! =)
 
No mulla on kokemuksia tavallisesta perästä vedettävästä ja keskuspölynimurista. ja ehdottomasti olen keskuspölyimurin kannalle.
perästä vedettävä takertui aina huonekaluihin, johto ei riittänyt mihinkään ja lisäksi se pölisee; sehän puhaltaa kokoajan ilmaa ulos. Sitten jos sinne on erehtynyt imuroimaan jotain joka alkaa sitten haista niin ei hyvä...
Keskuspölyimuri on kätevä laittaa paikoilleen. Melkein koko talon saa imuroitua yhdestä johtopaikasta. Helppo tyhjentää eikä tarvitse pölypussien kans värkätä. Sujuva ottaa kaapista ja laittaa paikoilleen.
 
Meillä kanssa keskuspölynimuri. Kätervä varsinkin useampi kerroksisessa talossa. Sen lisäksi ollaan allergista porukkaa joten siinäkin paras vaihtoehto.
Suosittelen hankkimaan niitä eri mittaisia letkuja, sillä ainoa asia
mikä raivostuttaa on se että se letku on niin saamarin pitkä ja sitä saa repiä perässään ja vaihdella koko ajan eri imuyksiköihin.
(Meillä Allaway merkkinen)
 

Yhteistyössä