Kannattaako hakea yliopistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Mut en mä voi tätä ymmärtää, kun mä en ole käynyt AMK:ta. :'(

Mutta sä kuset yliopistolle päin...

Ei se ollut Tianna, vaan tää flow joka sitä tekee - ehkä siinä sitten tulee miettineeks että jos ei niin tekis, vois ymmärtää lauseet samoin kuin muut...

Alkuperäinen kirjoittaja Öö:

Ei se ollut Tianna, vaan tää flow joka sitä tekee - ehkä siinä sitten tulee miettineeks että jos ei niin tekis, vois ymmärtää lauseet samoin kuin muut...
Ei kun Flow ei edes kuse yliopistolle päin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
:laugh: Ap voi nyt sitten tehdä omat johtopäätöksensä siitä, kannattaako hakea :D Epäilen ettei tästä oo mitään apua :D

Joo, tais karata "vähän" alkuperäisen aiheen ulkopuolelle. Mutta ehkä samalla nähdä, ettei ollut ihan niin yksinkertainen kysymys johon voisi kukaan muu suoraan antaa neuvoa...

Ai juu tosiaan, nyt alkaa tosiaan tuo oma lukutaitoki kärsiä;), parasta mennä nukkumaan. Unissa ehkä selviää, mitä hyöytyä/eroa siinä on kuseeko sinne päin vai ei:D.

Ai juu tosiaan, nyt alkaa tosiaan tuo oma lukutaitoki kärsiä;), parasta mennä nukkumaan. Unissa ehkä selviää, mitä hyöytyä/eroa siinä on kuseeko sinne päin vai ei:D.

Joskus mietin, kannattaako yrittää moneksi vuodeksi opiskelemaan, kun kouluttamattomat, duunarit ym. saavat lähes aina paremman palkan niin menee koulutus ihan hukkaan?

Jos sinua kiinnostaa sellainen ala, jota yliopistossa luetaan, niin siitä vaan. Ei pelkkä palkka mielessä yleensäkään kannata tehdä opiskelupäätöksiä (tai tietysti silloin, jos se pelkkä raha on se maailman tärkein asia), opiskelua kun avittaa huomattavasti myös se, että mukana on oikeaa innostusta ja kiinnostusta opiskeltaviin asioihin ja alaan. Eivätkä nuo asiat ole pahitteeksi työelämässäkään.

Minun mielestäni opiskelu ei mene koskaan hukkaan.

tämä kommentti ihan kysymyksen perusteella, muiden vastauksia lukematta:
Kannattaa jos tiedät mitä haluat elämältäsi. mikään tutkinto ei sinällään tuo leipää vaan se työpaikka itse. ja kaikki yliopisto-opiskelu ei näy tähtäävään työelämään yliopiston ulkopuolella / siis antavan valmiuksia suoraan oikeaan työelämään ja taas yliopistossa ainakin aikanaan ei esim assareilla kovin ihmeellisiä palkkoja ollut.
älä hae yliopistoon yliopiston vuoksi vaan elämän vuoksi, leipää kuitenkin tarvii enemmän kuin pelkkiä titteleitä

Yhteistyössä