Tiedän
tosi hyvin miltä susta tuntuu, edellinen suhteeni oli täysin samanlainen, joskin sillä erotuksella, että mä en miettinyt mitä sanoa vaan sanoin kauniisti ja pyysin rumasti kerta toisensa jälkeen, että juominen ja kavereiden kanssa baarissa oleilu vähenisi jo pikkuhiljaa tässä iässä (26), mutta valitettavasti en saanut koskaan toiveilleni täyttymystä. Onneksi lapsia siihen suhteeseen ei koskaan tullut!

Mies aivan hinkui baariin joka viikonloppu ja mielellään viikollakin, kun teki työtä, jossa oli vapaita myös viikolla. Yritin järjestää kahdenkeskisiä viikonloppuja: ostin punkkua pullon, vuokrasin videon, siivosin kodin ja aloin jo viikolla puhua, että mitä jos tehtäisiin ensi viikonloppuna jotain ihan vaan kaksin. "Ei sen väliä" oli usein vastaus, mutta jestas kun se viikonloppu tuli! Kännykkä lojui olohuoneen pöydällä ja eikö aina jossain vaiheessa iltaa viesti saapunut miehen puhelimeen joltain kaverilta (todennäköisesti myös muilta naisilta, tähän en oo saanut virallista vahvistusta mutta epäilyt on 100%:set). Ja voi kun sen jälkeen se kotona olo oli oikein kidutusta!! Jostain piti tehdä riita, aiheuttaa mykkäkoulu niin, että pääsi baariin "hyvällä omallatunnolla". Ja tämä toistui aina, kun mieheni oli vapailla töistä. Kamalinta oli tajuta, että mä aloin
pelätä viikonloppuja!
Tilanne ajautui niin pahaksi, että ero oli enää ajan kysymys ja täytyy sanoa, että kun se vihdoin toteutui, mua se helpotti!! Kaksi vuotta olin elänyt tuossa tilanteessa ja yrittänyt ymmärtää, mikä oli se kriisin pohjimmainen syy, minkä vuoksi meillä baarielämä osoittautui tärkeämmäksi kuin suhde. En saanut sitä koskaan selville, mutta jälkeenpäin oon tajunnut, että annoin itsestäni siihen suhteeseen jo aivan liikaa! Ja olin antanut kauan...
Puoli vuotta eron jälkeen, kun olin jo nykyisen mieheni kanssa ja erittäin onnellinen, exäni lähetti puhelimeeni viestin eräillä "festareilla" kuinka vaikeaa on nähdä mut toisen sylissä. Juttelin exäni kanssa ja kerroin nätisti, kuinka paljon hänen käyttäytymisensä söi luottamusta väliltämme ja kuinka tunsin olevani aina kolmas vaihtoehto kavereiden ja baarin jälkeen. Exäni sanoi, että "Koskaan en ole sun edelle ketään päästänyt!"

En voinut kuin nauraa! Mutta se nyt oli se tapaaminen, sen jälkeen kun on nähty, asia on ollut tabu.
Kaikin puolin ero oli loppujen lopuksi äärettömän helppo, olin ilmeisesti aika valmis siihen jo kauan, mutta jäin suhteeseen, koska kuvittelin, että kaikissa suhteissa on omat ongelmansa. Ihan kaikkea en kuitenkaan enää ole valmis nielemään, vaikka valmis olen suhdetta ruotimaan vaikka ammattiauttajalla jos sellainen tilanne tulee. Tosiasia kuitenkin on, että suhde on aina kahden kauppa ja molempien on osattava ottaa toinen huomioon ja molempien on yritettävä muuttaa käyttäytymistään toista kunnioittavaksi.
Toivon, että te saisitte puhuttua asiat halki, ettekä ikinä joutuisi samaa tilanteeseen, vaikka rehellisyyden nimissä sanonkin, et mulle ero oli viimein suunnaton helpotus. Mutta kuten muutama edellinenkin vastaaja, mä korostan, et
teidän täytyy puhua ensin!! :attn: Ja muutamaankin kertaan, jotta miehesi todella tietää mitä päässäsi liikkuu, muutenhan on aika törkeää lähteä suhteesta, kun todella voi olla niin, että mies ei osaa asettua sun asemaan kun et sano mitään. Anna hänelle mahdollisuus korjata virheensä, voihan olla, että asiat muuttuisivatkin.
Kovasti tsemppiä sulle ja toivottavasti saatte suhteenne toimimaan! :hug: