Kannattaako edes toivoa?

Huomenta!

Pidä Krisse pintasi ja vaadi hoitoa. Maalaisjärjellä ajateltuna, jos sikiö on kuollut eikä lähde lääkkeilläkään liikkeelle, niin ei kai se ajankanssakaan itsestään sieltä ulos putkahda. Hämeenlinnassa oli mukavat ihmiset ja sain silloin ensimmäisen vuodon aikana heti seuraavana päivänä ultra-ajan vaikka se olikin neuvolatädin usean soittokierroksen takana. Silloin oli perjantai ja neuvolatäti sanoi, ettei pitäisi joutua jäämään viikonlopuksi tällaisia asioita yksin miettimään. Eli ultra ja tarkistus, mikä on sikiön tilanne ennen viikonloppua. :) Kun tuntuu että monissa paikoissa annetaan ihmisten vain odottaa ja odottaa.
Nyt kun olen lukenut näitä juttuja yleensäkin odotuksesta ja synnytyksestä, niin todellakin huomaa, että eri kaupungeissa ja sairaaloissa on eroja. Täytyy toivoa, että Hämeenlinnassa on jatkossakin hyvä hoito ja mukava henkilökunta, täällä kun valinnanvaraa ei ole.

ON: Minulla vuotaa sellaista pientä ruskeaa siteeseen ja vessassakäynnin yhteydessä paperiin reilusti punaista ja pieniä hyytymiä. Eli uskoisin, että minulla on tyhjentynyt ja nyt on sitä jälkivuotoa. Mutta muistutan jälleen, että minulla oli tuulimuna, eli "tavaraa" ei ollut sisällä niin paljon kuin teillä.
Kuinka pitkällä sulla Krisse oli? Mun mielestä lapsettomuushoidoissa olleiden keskenmenoa pitäisi tarkkailla erityisen hyvin ja katsoa, että kohtu varmasti tyhjenee ja mitään tulehduksia ei pääse syntymään. Tietenkään ketään ei saa jättää hoidoitta.. Mutta kun tietää, että on muutenkin vaikea saada lapsia, niin silloinhan kohtutulehdukset ja esim. kaavinta saattavat pienentää entisestään mahdollisuuksia. En tiedä, tämä on kyllä niin uusi juttu minulle. Kuukausi sitten en edes tiennyt olevani raskaana ja nyt jo keskustelen keskenmenoista ja erilaisista tyhjennystavoista. :headwall:

Minun kaverilla oli keskenmeno viime vuonna ja hän ei suostunut laittamaan lääkkeitä kotona. Hän ei vaan kerta kaikkiaan suostunut lähtemään sairaalalta, joten niiden oli pakko pitää siellä osastolla. :kieh: Lääkkeet ei tehonnut ja joutui kaavintaan. Mutta eipä tarvinnut yksin pähkäillä kotona.


Minulla on perhe ja ystävät olleet todella myötätuntoisia keskenmenon suhteen. Tosin nyt viimepäivät purkanut tuntojani vain täällä. Mutta ei tätä tajua, ennen kuin on itse kokenut. Parhaimman tuen olen saanut juuri tältä keskenmenon kokeneelta kaverilta. Hän ymmärtää, ettei näitä asioita unohda päivässä parissa.
 
Hyvä Krisse, pysy kovana niille sielä sairaalassa =)

Mä olen kanssa tyytyväinen meidän sairaalan toimintaan. Viikko sit perjantaina kävin toisessa kaupungissa yksityisellä varhaisultrassa jossa sydän ei sykkinyt, sunnuntaina menin sairaalalle ja sanoin että en pysty meneen töihin. Sattu oleen just joku gynepolin hoitaja siinä lähellä ja se tuli sit mulle jutteleen, sano heti että katotaan tilanne huomenna uudestaan kun läääkäri on paikalla ja hän kirjottaa kyllä saikunkin takautuvasti. Maanantai aamunu sit samainen hoitsu soitti ja sano että tuu puol 11.

Oma vuoto on edellee sitä samaa tipauttelua, pieniä hyytymiä on myös siteestä löytyny. Ehkä tää on ihan normaalia ettei sitä enää "hanasta" tuukkaan :LOL: toivottavasti...

Mulle annettiin jälkiohjeiks että teen 25.6 raskaustestin aamupissasta ja soittelen sit tuloksen lääkärille. Ymmärsin että jos näyttää negaa niin se olis sillä selvä. Uskaltaakohan siihen sit luottaa?

Meillä on kans molempien perheet ollu hyvin tukena, oma äiti etenkin kun soittelee monta kertaa päivässä ja varmistaa että kaikki on hyvin.
 
tossa jossain viestissä sanoit ottanees tramalia, kysyitkö sä että saako käyttää muuta kun sen panacodin ? kun mun pitäs maananataina käydä hakeen noi tabut, ja tiedän jo että panacodi ei oo kovin toimiva särkylääke mulle.. (saanu sitä joskus niskakipuihin) ja hirvittää sit vähän että jos iskeekin hirveet kivut..
 
Moikka Essi =)
En kysyny mitään tramalin otosta,ainoastaan mun äiti joka on alalla töissä, sano että ota vaan kun se on vahvempaa ja meillä sitä kaapissa sattu olemaan. Voithan sä kysästä että voiko ottaa panacodin sijasta.

Tsemppiä ja voimia tulevaan :heart:
 
Ok. tarvii varmaan kysellä. tai siis kysyin jo siltä lääkäriltä joka ultras ja se oli sitä mieltä että panacod on riittävän vahva..

Mäkin tosiaan vaan heti kyselemässä neuvoja enkä ees tajunnut kertoo että olen pahoillani teidän kaikkien palstalaisten puolesta.

itellä tosiaan todettiin viime viikolla ultrassa (vko 11+2) et sikiö on lopettanut kehityksen tossa viikon kuus kieppeillä..

Mulle se lääkäri sano että sen "vuoto"päivän saa sairaslomaa..(mun tapauksessa siis keskiviikon) joten nyt sit odotan aika kauhulla että jos ne kivut iskeeekin sit jo maanantaina jolloin käyn lääkärissä sen lääkkeen ottamassa.. ois kuitenkin semmonen 12 tuntinen työpäivä (yö) kestettävä.

Voimia kaikille!

 
Hei Essi!

Tässä samassa tilanteessa olevien määrä vain kasvaa... :(

Mulla alkoi kivut ja vuoto sen sairaalassa saadun lääkkeen jälkeisenä päivänä, eli tiistaina. Keskiviikkona kun laitoin Cytotecit, niin ei tullut enää mitään kipuja. Teen kotoa käsin töitä, joten minähän en mitään sairaslomaa ottanut. Mulle ehdotettiin paria kolmea päivää sairaslomaa. Tosin en kyllä tiistaina pystynyt oikein mitään tekemään, kun en koneen ääressä pystynyt paria minuuttia kauempaa istumaan.
Työn tilaaja kun soitti niin sanoin, että olen sairastellut ja palautus hieman viivästyy. Ei onneksi kysellyt enempää.
 
Tässäpä kuulumisiani, just kotiuduin:
Valvotun yön jälkeen tänä aamuna soitin sekä Naistenklinikalle että Kätilöopistolle itkien (onni että täällä pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraa mihin sairaalaan mennä) ja molemmissa todelle ihmeteltiin Jorvin touhua, kehotettiin jopa suoraan tekemään valitus sairaalan ylilääkärille.
Kätilöopistolla ottivat minut heti aamukasilta "avosylin" vastaan, ja siellä henkilökunta aivan huippua ja ennen kaikkea asiantuntevaa, moneen kertaan kiittelin ja kyyneleet tuli silmiin kun niin hyvää huolta pidettiin!!

Kävi ilmi, että Jorvin hoitokäytännöt on jostain AIVAN syvältä! Kun kysyin Jorvin lääkäriltä keskiviikkona miksen saa lisää lääkettä, niin vastaukseksi sain että "ei voi antaa enempää, kohtu alkaa supistella"... NIINPÄ, sehän tässä olis tavoitteena!! HALOO!

Tänään kätilöopistolla sain 3 kertaa sen määrän lääkkeitä mitä Jorvissa. Supistuksia tulee ja vähän vuotoa, mutta näyttää siltä että huomenna kaavinta edessä, kun tarpeeksi en kuitenkaan vuoda. Lääkäri, joka minulle huomenna kaavinnan tekee, kertoi itse kokeneensa lähiaikoina myös keskenmenon, joten voisi kuvitella että tekee kaavinnan kyllä viimisen päälle varovasti.

Niin ja sitten vielä loppuhuipennus; mulla oli alkava kohtutulehdus, johon sain nyt lääkkeet hyvissä ajoin. En edes uskalla miettiä mitä olis tapahtunut, jos olisin "kilttinä tyttönä" noudattanut Jorvin lääkärin ohjeita ja mennyt näytille vasta ensi ke, niinkuin he ohjeistivat.

Summa summarium: Älkää ikinä menkö Jorviin hoitoon ja VAATIKAA hyvää hoitoa!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
 
Hienoa että asiat ovat edenneet ja saat asiallista ja asiantuntevaa hoitoa!!! :heart:

Ja kuinka monet uskovat lääkääriin ja jäävät kotiin odottamaan vaikka kroppa ja järki sanovat kuinka vastaan.

Minuä olen ihmetellyt, että vuotoa ei tule mutta nyt kyllä koko ajan tiputtaa. Eli sidettä saa välillä vaihtaa ihan syystäkin. Vaikuttaa siltä, että kohtu on oikeasti tyhjentynyt ja nyt tulee sitä jälkivuotoa.

Milloin muuten raskaustestistä pitikään näkyä nega? Eli jos haluaisin jo ennen heinäkuun alun tarkastusta varmistaa itse onko varmasti kohtu tyhjentynyt. Vai olenko ymmärtänyt oikein, että raskaustesti saattaa näyttää plussaa, jos kohtuun on jäänyt tavaraa. Kuukausi tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa...
 
Joo ehdottomasti kyllä valitusta menemään siitä Jorvin touhusta,ihan hirveetä että noin laiminlyödään!

Essi, kannattaa kyllä heti mennä hakeen uudestaan saikkua jos tuntuu että alkaa jo sen ekan lääkkeen jälkee nipisteleen vatsassa. Mulla alko sillai pikkuhiljaa illalla ja en olis kestäny hetkeekään töissä sillon ma-ti yönä, lääkkeet vei jokskin aikaa sen terävimmän kivun pois mut koko ajan tunsi kyllä "synnyttävänsä"...tai ainakin luulen sen tuntuvan samalta jossain määrin.
Niin ja tervetuloa tänne "varjoisemmalle" puolelle, oon pahoillani myös sun puolesta :hug:

SatuKa,mä mietin kans tota testiä ja olen kyllä ymmärtäny samoin että negan pitäs näkyä jos tyhjennys on onnistunu, ajankohdasta tosin en tiedä...täytyy huomenna kysyä kun näen äidin. Mutta toisaalta mehän ollaan samaan aikaan syöty lääkkeet ja jos mulla pitäs negaa näyttää sillon 25pvä niin luulis että sulla olis samoin?

Mulla alkaa taas vuoto näyttään hiipumisen merkkejä...samanlaisia on viimeset menkkapäivätkin aina.
Mä niin haluisin jo alkaa peuhaileen miehen kans, ei jaksais niitä menkkoja odotella :(
 
sitä vaan halusin gatsun kommenttiin,et kun ihmiset sanovat et "EIHÄN SE OLLU VIELÄ EDES VAUVA JNE.." tiedän et se tuntuu pahalle...

mulla on itselläni takana 4keskenmenoa, joista kaksi viimeisintä on kavitu, koska mulla ei ole ollu mitään oireita km,ei vuotoa,kipua ei mittää... olen vaatinut päästä ultraan kun on niin oireton ja kummallinen olo ollu, ja siellä pienet on nähty menevän.. kaksi ekaa vuosi itsestään pihalle.. sitä tarkoitan vain tässä et meilläkin ystävä piiri tiesi raskauksista ja ihmiset jotka eivät ole sitä itse kokeneet, eivät ole ehkä parhaita neuvoja antamaan.. vaikka itselläni on 4km takana ja nyt 5raskaus menossa rv10, oli erittäin hyvällä ystävälläni keskenmene joku aika sit, niin en minäkään oikein osannut sanoa hänelle mitää muuta ku et olen pahoillani et hänelle kävi niin jne.. :( :eek: se on tuo km sellainen asia et varsinkin ihminen jolla sitä ei ole sattunut kohdalle, ei oikein voi käsittä asiaa,et miksi se tunuu niiin pahalle... :/

itselläni oli heinäkuussä 06 olevassa keskenmenossa kohtu tulehdus ja en poikein ymmärrä miksi ne lääkärit vitkuttelee tuota teidän tyhjennystä? jos ei rupea vuotamaan marssikaa sinne päivystykseen ja valittelette kovaa vatsa kipua jne.. on heidän pakkoo lisätä lääkettä tai kaavinta suorittaa... mulla ei ikinä ole ollu tota lääkkeellistä tyhjennystä,ja olenkin kuullut että kaavinnasta selviää paljon nopeammin.. itsellä on alkanut menkatkin viikonsisällä kaavinnasta ja vuotokin on paljon vähäisempi kun se kohtu on jo tyhjä.. kipua en ole yhdenkään kaavinnan jälkeen tuntenut.. et jos odottelu rupee tökkii ja oma jaksaminen kärsii vaatikaa kaavintaa...

paljon voimia teille jaksamiseen ja onnea paljon uuteen yritykseen,toivottavasti saadaan pian lukea et olette jossain toisessa odotus pinossa... :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: satuka sä olit tammimasuissa myös? ikävä kun ihmisiä tippuu, varsinkin kun sitä käy vieläkin... :'(
krisse77
tue ilmoittamaan mitä sanoivat sinulle, oikeasti suosittelen muitakin ottaa mallia krisse77 jos vuoto ei vaan ala et marssikaa sairaalaa... koska jos se on alkanut jo se vuoto ja loppunut sit, käsittääkseni siinä on infektioriski, koska kohdun kaulaa on auki.. eli itsellä kohtu tulehdus ilmaantu todella rajuna yhdessä yössä... :'( ja sen jälke oltiinkin sairaalassa kolme päivää ja uus kaavinta jne...

peikko85
 
Pikkupeikko85: Olet kyllä tosi vahva ihminen, 4 raskasta menetystä jo takana! Tuntuu aivan kohtuuttomalta, mistä ihmeestä olet saanut voimaa ja uskoa jaksaa eteenpäin ja yrittää uudelleen? Sydämestäni toivon että teidän raskaus nyt onnistuu ja tällä kerralla saatte pikku nyytin kotiin!:heart: :heart:

Mun kuulumiset:
Kaavinta on nyt tehty. Lääkäri sanoi että ajan myötä kohtu olisi varmaan itsestäänkin tyhjentynyt, mutta koska oli tulehdus päällä jo nyt, niin mentiin kaavintaan. Oli lääkärin mukaan helppo ja niin hellävarainen kuin mahdollista, kohdun takaosa oli jo hienosti tyhjentynyt, etuosa ei. Jälkitarkastus 4 vkon päästä (sisätutkimus + hcg-arvo).
Olo on TODELLA helpottunut kaiken tämän jälkeen. Nyt huomaan että kun fyysisesti alan olemaan kunnossa (vuotoa tietty vielä on ja vähän kipuja mutta muuten) niin nyt alkaa suru vallata alaa kaiken tämän jälkeen.
Ensi viikko sairaslomaa, joka tulee kyllä tarpeeseen.

Voimia ja tsemppiä kaikille, mä siirryn nyt taustailemaan ja pikkuhiljaa jo viettämään toivottavasti huolettomampaa ja mukavaa kesälomaa (juhannuksesta mulla alkaa 4 vkon loma). Mailia voi laittaa: krisse77@gmail.com

Halauksia teille ystäväiset!
 
Paranemisia ja hyvää jatkoa Krisse77 , toivottavasti kuulemme vielä sinusta tuolla odotuspuolen keskustelussa:heart: kun vaan kaikki sinne taas päästään =)

Mä heräsin aamulla 4 jälkeen vatsakipuihin ja otin panacodia, joutu taas puuskutteleen kun "puristi" nii pirusti. Housussa oli aamulla kirkasta verta mutta nyt päivän mittaan taas on hiipunu toi tiputtelu. Taidan kyllä soittaa maanantaina aikaa jos ne sairaalalla ultrais ja sais varmana tietää että kaikki on tullu pois...sen verran säikäyttää noi tulehdusjutut.

Pikkupeikolle onnellista odotusta,toivottavasti kaikki menee hyvin =)
 
jos nyt vielä luet täällä niin voin sanoa ettei helppoa ole ollu... :/ jotenkin van uskoo siihen että kyllä ainakin yksi sitten menee loppuun asti ja toivonut todella olen aina kun raskaus on alkanut et se olisi nyt tämä mikä menis ja saisi oman pienen syliin... nyt oon tehoseurannassa ja kotidopplerinkin hankin et voin itse kuulostella pienen vointia, ja hyvin on kaikki tähän asti menny...


itse tiedän miltä se menetys tuntuu, ja toivon voimia teille kaikille jaksaa,ja itkeä saa,sillä ainakin minulla helpottaa... miehelle en ensi alkuun voinut koko asiasta puhua, suljin hänet pois jotenkin ja ajattelin et ei hän voi tietää miltä minusta tuntuu.. mutta myöhemmin ymmärsin sen että ihan yhtä pahalle se varmasti miehestäkin tuntui, kovasti hänkin on kaikkia pieniä hlunnut, ja neuvolassa yms ollut aina mukana, kun käynti ollu... oma mies on varmasti paras tuki ensi hetkiin ja suositelen että puhukaa vaikka tunteista mitkä myllä niin jollekin hyvälle ystävälle, kun suru vähän helpottaa... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: halauksia ja voimia teille...
 
Pikkupeikko85, ehdin joo käväisemään tammikuisissa. Ikävää että moni sieltä tippui pois ja toivottavasti mahdollisimman moni näistä päätyisi pian uuteen pinoon.

Nyt minä jään odottelemaan heinäkuun tarkastusta ja toivottavasti saamme sitten "luvan" jatkaa yrittämistä. Fyysinen olo on minulla jo todella hyvä, tiputtelu on vähenemään päin. Kiireinen työviikonloppu helpotti henkistä oloa, piti pitää hetken ajatukset vain ja ainoastaan työasioissa.

Tsemppiä kaikille ja kirjoittakaa kuulumisia. :heart: :heart: :heart:
Tämä keskustelu auttoi huimasti vaikeimpien hetkien yli!!!
 
Täällä kans tiputtelu tosi tosi niukkaa. Eilen viimeks väänsi taas tosissaan ja iso klöntti (keltuaisen kokonen) muljahti pönttöön..muuten olo on hyvä ja töihin palasin tänään. Töissä tuntu että kaikki loi sääliviä katseita muhun kun menin sinne..mielikuvitus :whistle:

Kohta alkaakin loma ja toivottavasti myös menkat...pääsis rauhassa peuhaileen miehen kanssa ilman työstressiä :heart:

Minunkin puolesta tsemppiä kaikille jotka on tässä keskustelussa olleet mukana ja jakaneet kokemuksiaan. Iloisia kuulumisia myös minä jään odottamaan :heart:
 
kuulumisia täältä: tänään kävin aamulla lääkärissä ottamassa sen ekan pillerin.. ja vielä ainakaan ei kummenpaa vaikutusta.. jonkin verran vuotoa. onneks. (kai) kun tosiaan tässä töissä olen.. lauantaina mulla alko itekseen hieman tiputteleen, sitä ennen ei minkäänlaista vuotoa.

lääkärissä meinas tulla vähän riitelyä kun tosiaan tossa jo aikasemmin oon sanonut et toi panacod ei mulle oo oikein toimiva lääke (pää menee sekasin mut kivut ei häviä) ja kun kysyin siltä sairaanhoitajalta et saako ottaa jotain muuta esim voltaren kun siit on mulle enemmän apua.

niin totes et tarttee kysyä lääkäriltä, käski käytävään ootteleen ja sit siihen tuli pari lääkäriä ja kuulin sit niitten keskustelun siitä avoimesta ovesta.. lääkäri 1 totes että jos on kipuja niin ei sillä oo merkitystä että onko pää sekasi.. (mietin vaan et onko sit kiva kun kipu ei hellitä mutta pää vaan jumissa)
lääkäri 2 (tämä oli sama joka ultras mut sillon viime viikolla) otti sit mun paperit ja kutsu huoneeseensa, ja puhuttiin hetki ja se sano että jos toi panacod ei auta niin voin sit ottaa sitä voltarenia.. kiva. koska mua oikeesti rupes jo hirvittään.
joten nyt sitten odotellaan keskiviikkoo.

Mukava kuulla että ootte jo pystyneet töihin palaileen.
 
En mä näköjään pysty pitämään itseäni poissa täältä..

Hyvä että sait luvan ottaa vahvempaa lääkettä. Mulla tosiaan oli tiistai, eli ensimmäisten lääkkeitten jälkeinen päivä ainoa jolloin oikeasti oli kipeä olo. Teen kotona töitä, joten pystyn pitämään taukoja kun siltä tuntuu ja kotona on helpompi irvistellä ja vaikka huutaa ääneen jos sattuu. Mutta siis tiistai oli ainoa päivä jolloin en olisi pystynyt olemaan töissä.

Joten valmistaudu siihen, että kohdun supistelua ja vuotoa voi tulla jo ennen keskiviikkoa. Ota lääkkeitä ajoissa. Minä en tiistaina tajunnut ensimmäisistä nipistelyistä, että nyt se alkaa ja otin panacodit vasta kun ensimmäisen kerran sattui kunnolla. Ja eihän se lääke heti vaikuta. Keskiviikkona otin heti aamusta 3 panacodia ja olin aamupäivän pää sekaisin mutta ilman mitään vatsan kipristelyjä.
 
Tutkalla ollaan täälläkin =)
Tänään oli taas tunnetasolla vähän vaikeempi päivä...meinas töissä alkaa itkettään ihan yks kaks. Miten ihmeessä tästä pääsis edes jotenkin eteenpäin,tuntuu niin katkeralle...miks meille kävi näin, teinkö mä jotai vai oonko joskus tehny jotain niin pahaa että se kostautu nyt ja miten ihmeessä jollain muulla voi mennä kaikki hyvin? Odottavia kavereita en välittäis nähdä..hirveetä ajatella noin kun tiedän että ne ei tekis mulle samoin,eihän se niiden vika ollut.

Ja noista lääkkeistä, mä otin kans sen tramalin yötä vasten mut liian myöhään,kivut pääs yllättään!
Tänään eka päivä ilman sidettä :LOL: saavutus sekin!
 
Mulla on mennyt nyt useampi päivä ilman ihmeellisiä tunteenpurkauksia. On ollut niin kiire työ- ja kouluasioiden suhteen, etten ole ehtinyt ylimääräisiä ajatella. Mutta eilen, kun olin pitkästä aikaa hevosen selässä niin tunteet nousi taas pintaan. Ratsastustunti on minulle yleensä rentoutumisen hetki, jolloin ei ehdi ajatella mitään stressaavia asioita. Nyt kun istuin rauhassa hevosen selässä, kuuntelin lintujen laulua ja katselin järvelle ja kaikki oli niiiiiin kaunista, niin yks kaks alkoi itkettämään kaikki tämä p#/¤% mikä meitä on kohdannut. Piti oikeen koota itsensä ja keskittyä taas ratsastukseen.
Eli niin kauan on asiat hyvin kun on kiire ja kaikkea muuta tekemistä. Sen takia onkin hyvä, että meillä on häätkin nyt elokuussa niin kaikki aika menee tästä eteenpäin niiden stressaamiseen.

Ilokseni huomasin, että ens viikolla on juhannus ja sitten onkin pian heinäkuu ja toivoakseni myös kuukautiset. Ja sen jälkeenhän alkaa iloiset ajat ainakin seuraaviin kuukautisiin asti, joita siis ei toivottavasti tule. ;)

Pikkuhousunsuojien voimalla ollaan menty jo useampi päivä. :)
 
Heippa kaikki!

Muutama päivä mulla onkin mennyt (hälyyttävän) hyvin, kunnes tänään:

Helvetti sen kun jatkuu. Yöllä tuli hyytymiä ja alavatsakipuja. Lääkäriin aamulla ja kohtu ei ollut tyhjentynyt VIELÄKÄÄN kunnolla. Perjantaina uusi ultraus ja todennäköisesti uudelleen kaavinta. Lääkärin mukaan kyse ei ole huolimattomasti tehdystä kaavinnasta, joskus raskausmateriaalia vaan jää kohtuun ja se pitää sieltä poistaa kun itsestään ei ulos tule

Nyt tuntuu etten jaksa enää, tää on yhtä helvettiä koko jälkihoito. Nyt tuntuu että meidän lapsihaaveet hautautuu, ei tällästä jaksa kukaan! Rankat lapsettomuushoidot takana, niin tää on jo liikaa!

Eli kannattaa varmaan käydä ultrassa, niin näkyy onko kaikki tullut teillä lääkkeillä ulos...

Miten ihmeessä tästä jaksaa eteenpäin??

Sorry TOSI negatiivinen viesti, muuhun en nyt pysty. :'( :'( :'(
 
Voi ei Krisse77, voimia :hug: tohon sun viimeseen kysymykseen haluaisin minäkin löytää vastauksen, miten päästä eteenpäin?

Mä ajattelin ostaa ens viikolla pari testiä varastoon ja mikäli jälkivuoto nyt pysyy pois niin vois vaikka sit katsastaa et mitä testi sanoo...
Tänään tuli vessa käynnillä paperiin joku pieni ruskee hyytymäriekale mutta housuun ei oo vuotanu ja edelleen ilman sidettä mennään.

Mä oon kans henkeen ja vereen hevostyttö, ollu pienestä asti. Joskus tuli kilpailtuakin laina hevosella. Oman ostan heti kun tilanne sallii :heart:

Tekemistä kaipaan minäkin ja ihan hyvä että tuli lähdettyä jo töihin takas. Ehkä pieni epäilys vielä kalvaa että mitäs kun loma alkaa...täytyy alkaa miettii että mitä sitä tekis jotta ajatukset pysyis positiivisempina =)
 
kyllä sua Krisse nyt koetellaan oikein kunnolla. jaksamista

Itellä "pahin" kai takana eilen tosiaan napsin ne cytotecit ja selvisin hengissä.. pari tuntii iltapäivällä oli hieman tuskasempia mutta sit tosiaan kivut häipy, eikä oo tullu takas.
 
Joo mä tosiaan tossa jo kerkesin iloitseen et ois jo ohi tää.. mutta tänä aamuna sit rupes sattuu ja "hanat" aukes oikein kunnolla... ( toi keskiviikon vuoto oli tän päiväseen nähden tosi niukka) ja totakai mä sit olin aamuvuorossa töissä eikä meinannut edes löytyä ketään joka mut tulis sieltä kotiin päästään.. no pääsin sit kotiin ja menin käymään tuol keskussairaalassa, lääkäri tutki ja totes että ei oo tyhjentynyt vieläkään kokonaan.. (ultras) ja anto uudet cytotecit ja tiistaina pitäs käydä tarkistuttaan tilanne ja jos ei vieläkä tyhjä niin sit kaavitaan.. ei jaksais uudestaan..
 
Heipsis kaikki!
Oon seuraillut tän keskustelun kulkua sivusta alusta asti, jaksamista kaikille, on ollut melkoisia kauhutarinoita. Itellä oli keskenmeno (7+4), jonka annettiin tulla ulos luonnostaan, ilman lääkitystä; sekin tuntui vaikealta, vaikka hoitajat ja lääkärit olivat aivan ihania ja hoito oli asianmukaista.

Vihdoin eilen sain ultrasta helpottavan tiedon: kohtu on tyhjä. Ei enää niitä kipuja, jess!

Ja sitten kivunlievitysvinkki: mulla ei kipulääkkeet (Panacod) auttaneet ollenkaan, ja melkein taju lähti km alkaessa. Onneksi tajusin parin tunnin ryöminnän jälkeen mennä lämpimän juoksevan veden alle: tää oli ainoa tapa saada kipu lievitettyä. Myöhemmin käytin myös haaleassa saunassa rentoutumista kipujen helpottamiseen. Tää tietty vaatii jonkin verran varovaisuutta, etenkin jos on yksin kotona, mutta siinä tilassa itselleni oli ainakin tärkeintä vain jotenkin selvitä kivusta.

Nyt on minun aika koittaa jatkaa eteenpäin, vaikka haikeaa se onkin. Meidän esikoinen oli tämä, ja seuraava on sitten kakkonen, toivottavasti se onnistuu paremmin. Toivottavasti törmätään vielä jossain vaiheessa teidän kanssa tuolla odottajien puolella!
 
Heippa kaikki!! Voimia Essi; toivottavasti et joutuisi kaavintaan, pidän peukkuja!! Miten Gatsu ja Satuka voitte???

Mulla VIHDOIN hyviä uutisia:
Ihanuuksien ihanuus, lääkärissä yksityisellä kävin aamulla ja lääkäri sanoi että kaikki on OK!!! Miten helpottava olo onkaan nyt kaiken tämän painajaisen jälkeen! Veritesti vielä on 6.7, jossa vielä varmistetaan että hcg on tippunut alas, lääkärin mukaan tätä ei välttämättä edes tarvittaisi, koska hän näki että kaikki tullut ulos. Mutta siis varmuuden vuoksi.

Tänään mulla alkaa kesäloma ja en kyllä voisi parempaa lomanaloituslahjaa toivoakaan!Lääkäri totesi vielä että oik. munasarjassa on kasvava munarakkula, ja sanoi että voi yrittää nyt ihan luomunakin, ei välikiertoa hänen mukaansa tarvita kun mun kohtu näyttää jo niin "hyvältä".
Eli ehkäpä täytyy ostaa kaupasta ovistestejä, niitä en ole kyllä ennen tarvinnut kun ei ovulaatiota ole milloinkaan aiemmin ilman lääkkeitä tullut!!
Ihmeiden aika ei siis ole ohi
Eikä tietysti nytkään ole varmaa tuleeko ovista (siis että irtoaako se kasvava munarakkula), mutta kai sitä yrittää kannatta sitten, kun lääkärikin kerran niin sanoi =) =)

Siirryn siis tänään kesälaitumille, oikein mukavaa kesää kaikille!
 

Yhteistyössä