kannattaako aloittaa neocate ilman lääkäriä??

Kyllä minä menisin sinne valovirralle ja jäisin kokonaan pois tommosen lääkärin vastaanotolta,ette selvästikkään saa sieltä kunnolla apua tilanteeseen ja se tilanne voi näin ollen jatkua ja jatkua vaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmasofia:
No kyseinen lääkäri ei edelleenkään "liputa" allergian ja refluksin yhteydestä toisiinsa. On kyllä tietääkseni ihan pätevä allergioihin erikoistunut, mut oireet meitin lapsella kuiteski ei nyt täytä mitenkään allergiakriteerejä... Oli aika jyrkkiä mielipiteitä myös siitä, kuinka toiset lääkärit antavat allergialausuntoja helpommin kuin toiset. Kehui kelaa siitä, että ovat tiukentaneet sääntöjä, millä perusteella sen lausunnon hyväksyvät...
Myös esim. kakan värillä ei mitään merkitystä allergioissa, ei ummetuksella, ripulilla tai ulostamiskerroillakaan... Että taitaa meidän tyttö saada terveen paperit maitoaltistuksessa. Ja zantacin aloituksen väläytteli siihen josta meillä ei ollut MITÄÄN APUA. Mut mitään lääkitystä ei saa aloittaa ennen maitoaltistusta. Ja meillä kun nuo oireet tulevat muutenkin hiukan viiveellä, niin 2-3 päivän altistus sairaalassa tuskin tuo tulosta.
Juominen ollut huonoa tänään... samoin kiinteätkin...

Mun mielestä teiän lääkäri on nyt päättänyt vaan olla yhtä mieletä asiasta eikä siitä jousta..Ehdottomasti vaihda lääkäriä että saatte tilanteeseen helpotuksen.
 
Komppaan täysin edellisiä vastauksia. Älä hyvä ihminen missään nimessä peru sitä ensi viikon aikaa Valovirralle. Sairaalan touhu on selvää lapsen rääkkäämistä johon ei pidä suostua. Valovirta on niin huippulääkäri kaikella tavalla, että hänelle kannattaa mennä, saatte 100% varmasti allergia-asiat hoitoon. Teillä on ilmiselvät allergian merkit !!!! Eikä se Neocaten aloittaminen mitään kuvioita ole sotkenut. Sairaalan lääkäri on nyt selvästi "vetänyt herneen nenuunsa" siitä kun olet alkanut toimia itsenäisesti. Maitoaltistukset teetätte sitten Valovirran valvonnassa Allergiakeskuksessa kun lapsen tilanne on parempi. Uskon aika vakaasti Erkan olevan samaa mieltä siitä, että lapsi pitää ensin saada parempaan kuntoon.

Kovasti voimia, onneksi torstaihin ei ole toivottoman pitkä aika...
 
Voidaanko sitä maitoaltistusta tehdä esim. losecin käytön aikana, vai pitääkö tosiaan olla ilman mitään lääkitystä?
Ja toinen kysymys neocatesta, sekoitatteko ihan vaan "maitona" sen jauheen vai laitatteko esim puuroon tai muuhun ruokaan jauhetta??? (taitaa muilla kai ne maitomäärät tulla ihan juomallakin täyteen)
 
Meillä sietää poika niin vähän Neocatea (alle 2dl/vrk eli käytännössä juo n.1,7dl/vrk) ettei siitä ole sekoittaa ruokiin vaan se ihan juodaan. Kyllähän meillä joisi enemmän kun ei osaa kieltäytyä muttei voi antaa enempää.

Mitenkään varmaa en tosta maitoaltistus ja Losec Mups kuviosta osaa sanoa... Meillä kun ei ollut siinä vaiheessa mitään lääkkeitä käytössä (refluksi tuli kuvioihin vasta paljon myöhemmin).
 
Meillä oli Losec Mups valvottujen altistuksien aikana (altistukset maidolle ja Almironille). Ei siis sekoita altistusta.

Meidän allergologi sanoi, että Neocatea voi sekoittaa kiinteisiin. En ole itse sitä paljoa harrastanut. Poika juo riittävät määrät pullosta. Muutaman kerran olen laittanut mittalusikallisen tai kaksi Neocatea hieman jäähtyneeseen lihakasvissoseesen tekemään annoksesta enempikalorisempaa pidempien päiväunien toivossa... Teki kyllä mulla soseesta luirumpaa, mutta hyvin maistui pojalle vielä. Joskus olen laittanut aikoja sitten muutaman kerran Neocate-jauhoa puuroon, ei muistaakseni tehnyt luirumpaa seosta silloin. Kannattaa kyllä kokeilla miten toimii erilaisilla kiinteillä.
 
Kyllä sen altistuksen minun mielestä voi ihan hyvin tehdä Losecin aikana. Meillä aikoinaan oli maitoaltistuksessa Zantac käytössä, kun Losec saatiin sitten vasta myöhemmin allergologilta käyttöön. Ja nyt tuleviin altistuksiin niin voidaan käyttää Losecia, mutta allergialääke Zyrtec pitää kai jättää pois.

Minä olen harrastanut ja harrastan edelleen sen Neocate jauheen sekoittamista kiinteisiin. Meillä ei meinannut välillä tulla se vuorokausiannos juomalla täyteen ja kiinteitä on mukana rajoituksin. Olen sekoittanut sitä mm. bataatin, maissin ja puurojen sekaan. Aiemmin, kun oli käytössä parsakaali, sekoitin sitä myös siihen. Jos keität puuroja, niin kannattaa laittaa se vasta valmiin puuron sekaan. Ei ainakaan ne ravinteet kärsi keittämisestä niin. Kousan riisipuurossa ja Hollen hirssipuurossa lämmitän mikrossa veden lämpimäksi, en kuumaksi, ja sekoitan siihen Neocaten ja hiutaleet.

Nyt olen vähän vähentänyt tuota jauheen piilottamista ruokiin, kun olemme löytäneet sopivat kalkki ja D-vitamiinivalmisteet.
 
Maitoaltistus alkaa sitten perjantaina... Kokeillaan ilmeisesti neocate ja joku muu (almiron, tutteli?) Maidot saadaan sairaalasta, näin ymmärsin. Eikä siis saa haistella ja maistella itse niitä... (neocaten kyl mielestäni erotta aikast hyvin...)
5 pv aina kumpaakin ja oireet lapulle. Hohhoijaa, kun vaan sitä maitoa jollain keinolla saisi menemäänkin...
Kehuin myös liian aikaisin tytön vointia, viikonloppu oli yhtä takapakkia vaan... Yöt kaameaa mellastusta, juominen naamasta päätellen tuskaista ja myös pulputusta ja nieleskelyä yhtenään...
Paino ei enää nouse juurikaan, 20gr oli noussut viikossa!!! Ei siis mitään valoa tunnelin päässä. Losecia ei nyt voida aloittaa altistuksen vuoksi kuulemma, eli 2 viikkoon ei odotettavissa muutosta. Kamalaa, tyttö myös keksii viikko viikolta enemmän vaan keinoja, jolla välttää juominen. Tosin toisaalta ymmärrän sen, mut kun tarttis hengissäkin pysyä ja illat ainakin osaltaan taitaa olla jo nälkäitkuakin. Mut kun kaikkensa taistelee pulloa vastaan ja kiinteitä ei taas 0.5 dl enempää jaksa/halua syödä.
Allergologi aika on pakko nyt siirtää, et saatais tuo maitoaltistus pois nyt.
 
Älä ihmeessä siirrä sitä allergologi aikaa, oikeesti! Menkää sinne ja kertokaa teidän tilanne ja kuuntele edes mitä se allergologi sanoo! Voitte silti mennä sinne altistukseen perjantaina, jos vielä haluatte!

Siis sen Losecin voi aloittaa ja en ymmärrä miksi tuo altistuskin tehdään ilmeisesti kaksoissokkona. Vaikea tilanne valmiiksi ja nyt pitäsi kahdella maidolla leikkiä. Mua jo oikeasti pelottaa teidän lapsen puolesta!
 
Mua pelottaa se, että teillä on kohta niin paha ruokatorven tulehdus, että lapsi kieltäytyy syömästä lopullisesti ja kohta ruokaa letkutetaan. Tuo teidän sairaalan toiminta on minusta ihan vastuutonta ja en todellakaan ymmärrä, miksi noin vaikeassa tilanteessa aletaan testata korvikkeita kaksoissokkona.

Kannattaa edes mennä kuuntelemaan sitä Valovirtaa ja päättää sitten mitä teette. Minusta teillä on niin akuutti tilanne, ettei mitään altistusta voi edes kuvitella. Eihän siitä ole mitään hyötyä, kun lapsi ei ole edes lähelläkään oireetonta. Ette saa siitä altistuksesta siis mitään irti! Koska teillä on noin raju tilanne, olisi joku lääkitys aloitettava nyt tosi pian. Losec tai muut ei estä altistuksen tekemistä, ihan p***a puhetta sairaalan lääkäriltä! Koska oireilu on noin rajua, voi olla että tarvitaan lisäksi tähystystä tai muuta, jotta voidaan kartoittaa koko tilanne. Joka tapauksessa, menää sinne allergologille. Ette te ainakaan siinä mitään menetä...?! :attn:
 
emmasofia: Olen aivan täysin 100 % samaa mieltä NallePuh82:n kanssa. Tuo kaksoissokkoaltistus on todella pelottava vaihtoehto teidän lapsellenne, joka jo nyt voi noinkin huonosti ja reagoi hyvin voimakkaasti oireilulla. Pahimmassa tapauksessa syöksytte kaksoissokkoaltistuksen takia yhä pahempaan syömättömyyteen ja takaisin nenämahaletkuun ja ties minne... Lisäksi ensin pitäisi saada lapsi oireettomaksi (tai lähes täysin oireettomaksi) ennen kuin altistusta voidaan tehdä luotettavasti ja teillä ei olla siinä tilanteessa.

Niin, ja sitä Losec Mups -lääkettä voi käyttää altistusten aikana. Näin oli meillä ja allergiaoireet tulivat altistuksissa Losec Mupsista huolimatta.

Histamiini-sivujen puolella ole keskustelua kaksoissokkoaltistuksesta. Siellä eräs äiti kyseli siitä ja tietoa sitten saatuaan päätyi hakeutumaan altistuksissa yksityiselle puolelle allergologille tekemään altistukset välttämis- ja altistus -menetelmällä. Kirjoitin myös tuohon keskusteluun, ja laitan tähän muutamia kohtia kirjoituksestani:

Kela ei tosiaankaan vaadi korvattavuutta varten kaksoissokkoaltistusta. - - se on lapsen kiduttamista kun viikon ajan annetaan myös epäsopivaa korviketta ja saadaan lisäksi mahdollisesti lapsen elimistö pikemmäksikin aikaa sekaisin. - - Yleisin on välttämis- ja altistamis -menetelmä, jossa altistus laitetaan poikki heti kun on riittävästi oireita allergian toteamiseen. Välttämis- ja altistamis -menetelmä on huomattavasti lapsiystävällisempi vaihtoehto. Me tehtiin Kelaa varten tarvittavat altistukset yksityisellä lääkäriasemalla omalla allergologilla, joka jo tunsi lapsemme oireilun piirteet ja jonka kanssa yhteistyö lapsen hyvinvoinnin puolesta oli jo sujunut hyvin. Luottavaisin mielin menimme altistuksiin. Meidän suoli- ja silent refuksi -oireilijalla tuttelialtistus laitettiin poikki seuraavana päivänä ja Almiron Pepti -altistus jo lääkäriasemalla. Ei siis oikeastaan erityisen pitkällä viiveellä tulleet riittävät oireet. Itse en suostuisi lapsemme kohdalla kaksoissokko -menetelmän käyttöön.


Toki itse teet päätökset siitä missä ja millä menetelmillä lastasi tutkitaan, altistetaan ja hoidetaan. Tuo edellä kirjoittamani on minun mielipiteeni ja perusteluni sille miten ja millä menetelmin haluan lastani altistettavan, tutkittavan yms. On hyvä kuitenkin ottaa selvää eri vaihtoehdoista ja niiden mahdollisista seurauksista ja tehdä omat päätökset kaikki riskit, mahdolliset seuraukset yms. tietäen.

Menkää sen lapsen kanssa Valovirralle nyt tällä viikolla kertomaan tilanteenne ja kuuntelemaan allergologia joka oikeasti on pätevä!
Mä olen myös ihan oikeasti NallePuh82:n kanssa huolissani teidän lapsenne tilanteesta ja siitä miten sairaala "tutkii" ja "hoitaa" lastanne.
 
:ashamed: :ashamed: :ashamed: Häpeäkseni tunustan, että peruin Valovirran ajan toistaiseksi... Meillä viikko mennyt nyt TOSI hyvin, viikonlopun takapakki itkuineen ja muineen oli HAMMAS! Refluksioireet olleet ihan minimissään, tyttö ei niitä kummemmin edes huomaa tai ainakaan kärsi niistä. Olen vain nautiskellut tilanteesta ja maitomääriä olen saanut kasvatettua jonain päivinä jo 600 ml...
Katson nyt kunnallisen puolen loppuun tämän maitoaltistuksen tiimoilta, eli tänään alkoi se kaksoissokkoaltistus ja kyllä voin sanoa, että pelottaa... Mitenkään haistelematta ja maistelematta tänään kotiin saamamme maitojauhe taitaa olla tuttelia tms. että jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. kuinka nopeasti teillä oireet palanneet maidosta?
En tiedä sitten onko neocate tuonut rauhan taloon, vai "aika" parantanut tytön oloa, mutta nyt kai sen näkee... Toki pelkään, et tyttö tulee taas kipeäksi, mutt leikkiin on nyt lähdetty...
 
Kyllähän mausta totisesti erottaa tavanomaisen ja apteekin korvikkeen... :$

Meillä oireet tulee aika tarkkaan kahden päivän viiveellä ja palautumiseen menee viikko tai kaksi.

Suosittelen sua kyllä seuraamaan tiiviisti tilannetta. Mikäli susta näyttää että lapsi kärsii, niin sinuna lopettaisin testauksen siihen. Varsinkin kun teillä on selvää toipumista asian suhteen ollut, ilmeisesti neocaten aloittamisen jälkeen?

Jos ja kun oireet menevät siihen pisteeseen, viheltäisin siis pelin poikki ja selostaisin tilanteen lääkärille, ettet voi "kiduttaa" lasta jatkamalla tätä, kun mitään muuta uutta tilanteeseen ei ole tullut tämän maitokokeilun lisäksi.. Jos hän on edelleen jatkamisen kannalla, niin vaihtaisin lääkäriä ja kiireen vilkkaa ja jatkaisin neocatella altistukseen asti.

Nyt en kyllä ihan suoraan sanottuna välttämättä ymmärrä, miksi teit sellaisen ratkaisun, että peruit valovirran ajan ja jatkoit tota sokkotestihommaa...????? :eek: :ashamed: Mielipiteitä on tietty yhtä moneksi kun on ihmisiäkin, mutta minä en mistään hinnasta vapaa-ehtoisesti tekisi noin lapselleni, joka on kärsinyt maidon juonnista jo liiankin pitkään, onneksi ilman vakavia seurauksia.

Juuri itse eilen kävin taistelua lääkärin kanssa (joka oli toinen kuin medän kanssa normisti asioinut), kun oli sitä mieltä,e ttä lähtisin sairaalaan uudestaan juottamaan nutramigenia pojalle, vaikka se nyt selkeästi tuli todistettua ettei sovi. Sitten menisi taas viikkokaupalla parantumiseen, uusien kiinteiden aloittamiseen ja neocaten korvattavuuden saamiseen. En suostu, en! Onneksi sain omalle lääkärille soittoajan, koska hän on tilanteessamme ajan tasalla ja tietää varsin hyvin, minkä maitojen kokeilurumban meidän pieni on käynyt läpi. Toivottavasti hänelle riittäisi kertomani oireet. Toivon sitä totisesti!

Mutta terveisiä täältä teille, hengessä ollaan mukana ja muista pitää järki kädessä tämän testauksen suhteen, ei sinun pakko ole tuota tehdä, ellet halua, helpompiakin tapoja on. Kerropa kuulumisia matkan varrelta!

:hug:
 
emmasofia: meillä pieni oireilu altistuksissa alkoi jo ensimmäisistä muutamista millilitroista ja oireilu kasvoi määrien myötä. Maitoaltistus laitettiin poikki seuraavana päivänä ja Almiron Pepti -altistus jo lääkäriasemalla.

Vaikka meillä on selvästi silent-refluksioireinen allergikko, niin Almiron Pepti -altistuksessa viimeinen niitti altistuksen lopettamiselle oli kantapäiden punoittaminen ja turvonneisuus (nokkosihottuma=urtikaria). Kannattaa muuten siis seurata myös mahdollisia erillaisia iho-oireita altistuksen aikana. Iho-oireita tulee "ärhäkämmin", kun pahiksesta on ollut taukoa ja sitten altistetaan sille tauon jälkeen.

Jos/kun teillä altistuksessa oireilua alkaa olla selvästi, kannattaa soittaa sinne lasten polille heti (vaikka jo viikonlopunkin aikana) ja kertoa oireista. Siellä on päivystys kai viikonloppunakin? Altistus pitää kyllä tarvittaessa saada laitettua poikki ennen viiden päivän täyttymistä jos/kun on riittävät oireet, jotta lapsi ei pääse hyvin huonoon kuntoon.

Positiivista että vauva on voinut huomattavasti paremmin tämän viikon!! Voi hyvinkin olla sen Neocaten ansiosta. Muita muutoksiahan ei ole tapahtunut. Mutta tästä nyt sitten saadaan lisätietoa altistuksen myötä.
 
Ja muista sekin,e ttä mikäli tuossa sokkotestauksessa aineina on tutteli ja esim almiron, niin ne eivät välttämättä kumpikaan käy maitoallergiselle. Silloin ainut vaihtoehto on neocate. Olkoon lääkärin lässytykset mitä hyvänsä, niin tämä on tosi kuin vesi. Kaikki muut apteekin korvikkeet sisältävät enemmän tai vähemmän pilkottua maitoproteiinia, tai soijaa tai kaseiinia ym ym...

Eli jos testaamistanne ei kumpikaan käy, se ei todellakaan sulje pois maitoallergiaa, oikeastaan vain vahvistaa sen, että niistä kumpikaan ei todella sovi.
 
Yleensä niihin kaksoissokkoaltistuksen jauhoihin lisätään jotain ylimääräistä (en tiedä mitä ) jotta vanhemmat eivät erota mitä korviketta on sairaalasta annettu. Mutta joo, mene ja tiedä miten hyvin se sitten oikeasti peittää hajua ja makua.
 
Niin koko ajan pelkään, et lapsi alkaa saamaan oiretta ja ehkä ylireagoinkin pieniinkin röyhyihin ym. Iholla ei oireile ainakaan vielä, röyhyjä ja ilmavaivoja nyt jonkin verran enemmän ja päiväunilta heräsi taas itkukohtaukseen. Mut mene ja tiedä, on kai sekin normaalia, et jos nyt kokeilussa eri korvike niin kai se masu alussa reagoi normaalistikin... Enkä nyt voi väittää, et kyseessä ei olis neocate "valepuvussa", mut kyllä jänskättää ja pelottaa. Ehkä huomisen jälkeen huomaa jo paremmin. Enkä todellakaan jatka kokeilua, jos vähänkin huomaan et nyt alkaa tyttö voida huonosti. Meillä kun se vaan usein juuri tulee refluks oireiluna ja kieltäytymisenä syömiseen ja sillon tietysti ollaan taas lähtökuopissa. Eli miten saada tyttö syömään ja refluks helpottamaan. Myöskään noi refluks ja "huonosta korvikkeesta" kieltäytyminen ei varmaa mee kelalle läpi maitoallergiasyynä. Kyllähän meillä tuo hirveä ummetus, ilmavaivat, levottomuus myös vaivaa, mut katsotaan nyt pari päivää...
 
Refluksi on ihan pätevä syy myös Kelalle. Meillä on Neocate korvattavuus "vain" refluksioireella. Almironista tuli refluksia ja Neocatesta ei, joten korvaus myönnettiin. Rintamaidolla tuli vihreää ripulia, joten sen nyt ymmärsi yksinkertaisemoikin lääkäri, ettei sopinut.

Tuo kaksoissokko on musta aika huono menetelmä testata noita korvikkeita, eritoten jos oireita tulee viiveellä ja toipuminen sopimattomasta korvikkeesta vie päiviä tai jopa viikkoja. Normaalisti tavallisten altistuksien välissä saattaa olla jotain kaksi viikkoa, että tilanne saadaan "nollattua". En tiedä, meillä ei korvikkeita ole noin testattu, mutta jotenkin aika vaikealta tuntuu.

Positiivista on se, että ehkäpä se Neocate olisi teille se sopiva korvike! Usein menee aikaa, ennen kuin lapsen elimistö toipuu ja Neocate ei näin ollen auta ihan heti. Mukavaa siis, että teillä alkoi jo helpottaa ja sait korvikemäärää kasvatettua. Toivottavasti ei tule takapakkia kovin paljoa. Voi taas kestää aikaa, ennen kuin on saavutettu lähtötilanne. Katkaise siis altistus heti, jos homma alkaa lähteä räpylästä. Tarvittaessa saat altistukset hoidettua muuallakin, jos menee lääkärin kanssa sukset ristiin.
 
Meillä refluksioireet on Kelalle tehdyssä b-lausunnossa ihan pätevinä oireina todetusta maitoallergiasta tuttelialtistuksessa. Kela siis hyväksyy refluksityyppiset oireet riittävinä allergiaoireina ilman muita oireita. Eri asia on sitten nämä "puupäälääkärit", jotka eivät ymmärrä/tunnista refluksia allergiaoireina :kieh: Onneksi on lääkäreitä, joille refluksi allergiaoireena ei ole tuntematon asia.

Ei niitä iho-oireita siis tarvita b-lausuntoon. Kirjoitin vaan niidenkin oireiden tarkkailusta, koska iho-oireita saattaa yllättäen tulla altistuksessa lapselle, jolla ei iho-oireita ole ollut :wave: Saat näin mahdollisesti todisteita lisää sairaalan lääkäreille allergiasta
 
Olen vedet silmissä lukenut tätä viestiketjua ja tajunnut että taitaa olla tämä sama meillä edessä. Vauva nyt 3,5 kuukautta ja on oireillut jo 3-4 viikkoisesta saakka. Nan1 vaihdettiin Tutteli Omneoon ja nyt vihdoin Almiron Peptiin. Osittaisimetän vielä, tosi nyt viikon Almiron+rintamaitokuurin jälkeen kokeilen pelkällä Almironilla. Kun rintamaidossa voi olla vaikka mitä ei-sopivaa. Meillä oireena refluksi eikä mitään iho-oireita (kuivat posket, ei muuta). Maitoa nousee vielä takaisin 3 tuntiakin ruokailun jälkeen ja nieleskelee aika paljon ja usein. Useimmiten nieleskely alkaa jo ruokailun aikana, tähän asiaa näin jälkikäteen ajatellen kaatui meidän täysimetys. Lisäksi tuntuu siltä, että syömisessä (nieleminen, hengitys, imeminen) on muutakin ongelmaa, mitä aikaisemmin ei ollut. Oireet olivat oikeastaan vielä pahemmat 2 kuukauden iässä, jolloin vauva huusi selkä kaarella suurimman osan hereilläoloaikaansa, aloitti ruokailun ja lopetti 3 minuutin rinnallaolon tai 20 ml:n jälkeen pullosta syödessä. Tosin silloin vielä imetin 7-8 kertaa/vrk ja pullosta meni noin 4 dl/vrk. Nyt tilanne on siis se että imetän vain 1-2 kertaa yössä ja lisäksi menee 3-5 dl/vrk pullosta. Tilanne oli joulun tienoilla parempi kun lääkäri määräsi Antepsin-kuurin mutta pian kuurin jälkeen tilanne paheni taas ja alkoi syömälakkoilu. Meillä on nieleskelyn lisäksi ollut ihan oksentelua, joka on aika eriskummallista: oksentaa noin 2-3 tuntia ruuan jälkeen ihan käsittämättömiä määriä. Siis syö vähän mutta oksentaa paljon. Epäiltiin/epäillään siksi myös mahaportin ahtaumaa. Selvittely aloitettiin nyt allergiasta, koska lääkärin mukaan se todennäköisin. Eikä muuten ole allergologi vaan tavallinen sairaalan lastenlääkäri, nuori sellainen.

Lohtuhalaus emmasofialle :hug:

 
Hienoa Luppis, että teillä on jo selvittelyt käynnissä ja toivottavasti vältytte pahimmilta syömättömyys yms. sotkuilta. On varmaan ihan fiksua kokeilla korvike ihan pelkkänä korvikkeena ilman rintamaitoa, koska se voi sotkea tulkintaa pahasti. Olisin myös aika herkkä kokeilemaan Neocaten, jos Almironilla ei ala pian helpottamaan. Se kun ei kaikille allergisille läheskään sovi, ei tosin Neocatekaan kaikille käy, mutta useimmille onneksi.

Teillä on onneksi fiksun oloinen lääkäri, ymmärtää refluksin allergiaoireena. Me käytiin joku aika sitten sairaalan päivystyksessä astman takia ja siellä oli myös nuori lääkäri. Hän otti heti puheeksi, että onko refluksi suljettu pois yöyskän aiheuttajana, ettei vaan olisi sitä eikä astmaa. Olin tosi yllättynyt, sillä emme olleet hänelle ehtineet refluksista kertoa ja yleensä julkisella puolella ei koko refluksi sanaa ole juurikaan lasten kohdalla tunnettu (saatikka sitten allergiaoireena). Ehkäpä siellä lääkiksessä nuorille nykyään opetetaan enemmän allergioista, toivon totisesti ettei teidän lääkäri olisi vain joku poikkeus.

Oletko ottanut puheeksi, saisitteko tuohon refluksiin jonkun jatkuvan lääkityksen. Meillä on Losec Mupsia syöty jo reilusti yli vuosi putkeen ja välillä isolla annoksella. Sitä voi antaa jo tuon ikäiselle ihan hyvin (meille kyllä sairaalassa sanottiin, ettei määrätä alle vuoden ikäiselle).
 

Yhteistyössä