Kannattaako 8-vuotiaalle pojalle ostaa käytettyä polkupyörää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuvelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uuvelp

Vieras
Ollaan miehen kanssa eri linjoilla. Minusta ei ole järkevää maksaa maltaita uudesta pyörästä, kun 3-4v vanhoja hyvännäköisiä 24" pyöriä saa ihan edullisestikin.

Mies taas on sitä mieltä, että polkupyörä on sijoitus johon kannattaa satsata. Poika on kuitenkin 8-v ja ajaa kohtuupaljon ja 24" pyörän käyttöikä on useita vuosia + pikkuveli kasvaa aikanaan ehkä pyörän käyttäjäksi. Käytetystä pyörästä ei ikinä tiedä, koska vaijerit napsaa tai hammasrattaat on piloilla, koska emme ymmärrä niistä asioista mitään.

Mitä mieltä te olettE?

Mun nykyinen pyörä on 25v vanha Tunturi ja se ostettiin mulle käytettynä, en tiedä vuosimallia. Kun se leviää niin on eka kerta sille pyörälle. Pointti se että käöytetty voi hyvällä tuurilla kestää maailman tappiin ja uusi voi hajota hetkessä. Jos multa kysytään, ostaisin käytetyn. Ihan vaan periaatteesta, kierrätys, säästö ym.

Käytettynä ostasin.Meil poika pikkusen vajaa 8v. ja pyörä on käytetty ja tolla nykysellä pyörällä ajaa viel pitkään,ennemmin se renkaat kuluttaa kuten on tehnytkin.Ei ole vaihteita ja jarruna vaan pelkkä jalkajarru..

Mun mielipide on että ne ei kestä nää nykypäivän vaihdepyörät.Jossa on vaikka kuinka paljo vaihteita.

Varsinkin jos vaihtoehtona on ostaa käytetty laadukas pyörä tai sitten joku uusi bilteman pyörä niin se käytetty voittaa 10-0. Tietty vähän pitäis osata sitä pyörää arvioida myös(netistä löytyy ohjeita) ja tietty huoltaa. Yks huolto liikkeessä saattaa maksaa saman verran ku uus pyörä

Nyt syksyllä saattaa saada uusiakin pyöriä kohtalaisen edullisesti jos vähän malttaa seurailla tarjouksia. Monet liikkeet haluaa myydä varastot tyhjäksi ennen talvea. Mutta itsekin ennemmin hankkisin laadukkaan käytetyn kuin halppiksen uutena. Mutta jos hyvä tarjous sattuu kohdalle niin vielä mieluummin ostaisin laadukkaan uutena, varsinkin kun on useampia käyttäjiä tiedossa.

Kunnon laadukas merkkipyörä, ostitte sitten kumman tahansa.

Jos ette itse osaa katsoa sitä kuntoa, niin kannattaa katsella käytettyjä pyöriä pyöräliikkeistä, ne on huollettuja ja taitaa tulla jonkinlainen takuukin mukaan. Pyöräliikkeet eivät huoli niitä surkeita halppispyöriä vaihdossa.

Tuleeko 24" jälkeen vielä joku isompi koko? Jos tulee ja jos poja pyörä menee vaihtoon parin vuoden kuluttua uudestaan, hyvin voi ostaa käytetyn. Me olisi ostettu tokaluokkalaiselle käytetty, mutta ei löytynyt sopivaa ja kivaa. Päädyttiin uuteen, kun loppukesällä oli hyvät alet.

[QUOTE="vieras";27243113]Tuleeko 24" jälkeen vielä joku isompi koko? Jos tulee ja jos poja pyörä menee vaihtoon parin vuoden kuluttua uudestaan, hyvin voi ostaa käytetyn. Me olisi ostettu tokaluokkalaiselle käytetty, mutta ei löytynyt sopivaa ja kivaa. Päädyttiin uuteen, kun loppukesällä oli hyvät alet.[/QUOTE]

Riippuu ihan pyörämallista. Perusjopossa on nuo 24" renkaat, retkipyörissä on 28" renkaat.

Ei olla viel tuon ikäiselle ostettu uutta, koska todennäköisesti joudut vielä isomman pyörän ainakin kertaalleen ostamaan. Pyöräliikkeestä hyväkuntoinen käytetty. Nyt ostettiin likoille Jopot uutena, kun niiden ois sitten tarkotus olla käytössä moooonta vuotta... Tytöt siis 13 ja 11.

Mun poika on nyt viidennellä luokalla. Kouluaikanaan sillä on käytössä nyt neljäs tai viides pyörä... Oon ostanut uutena, oon ostanut käytettynä, oon ostanut kallista, oon ostanut halpista ja kaikissa jotain vikaa. Nyt sillä on käytössä joku halpis vaihteeton pyörä, joka ostettiin uutena. Siitäkin on osia vaihdettu ties mitä, mutta eipä nuo osat ole kovin kalliita. Sit taas kun sen Tunturi-maasturista meni vaihteisto rikki niin hyväkuntoisen käytetyn ois saanut halvemmalla, kuin sen vaihteiston ois korjannut... Heitin koko pyörän roskiin.

Ja kyllä, olen aivan täynnä tätä pyöräshowta!

kolulujen pihoilla, puistoissa jne. viskoo niitä uusia jopojaan ja angry birds-pyöriään miten sattuu :/ Mulla vaan eurot vilkkuu silmissä kun kattelen sitä touhua! Meidän 9 veelle ostettiin käytetty maastopyörä 40 eurolla. Hyvin toimii ja ei niin haittaa jos saa vähän kovempaakin käsittelyä...Ajavat esim. mettässä "rallia" :D

Me ostettiin ihan ne ensimmäiset pyörät uusina mutta sen jälkeen olemme hankkineet pyörät käytettyinä. Pientä tuunausta ja laittamista ovat vaatineet, mutta varaosat eivät maltaita maksa. Ja vallankin kun nyt vielä ovat todella kovassa käytössä crossailuineen kaikkineen, niin meidän mielestä ei ole ollut vielä tässä vaiheessa järkevä vaihtoehto lähteä sijoittamaan kalliiseen uuteen pyörään.

En ole huomannut eroa "laatupyörien" ja halppispyörien välillä. Nyt viimeksi ostettiin halppispyörät, kun koko 24 jäi pieneksi. Laatupyörän hinnalla ostaa neljä merkkivaihteilla olevaa halppispyörää. Joten jos halppispyörä hajoaa, niin sen voi vaihtaa uuteen ja vielä jää voitolle. Kun noissa laatupyörissäkin on ollut korjattavaa, niin ajateltiin, ettei halppispyörä ole sen pahempi ja vaikka olisikin huono ostos, niin se kirpaisee vähemmän kuin laatupyörän hajoaminen. Vanhimmalla lapsella on ollut jo Bilteman pyörä jo 5 vuotta ja se on edelleen kunnossa.

Yhteistyössä