Kannattaako 1v3kk:sta kieltää/hermostua kun heittää ruokaa lattialle???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie

Vieras
Olen vähän pihalla kun en tiedä miten suhtautua. Kun tuon ikäinen ymmärtää ei:n ja paljon muutakin, mutta vauvalehdessä luki että pöytätäpoja (mm.ruoan viskely) voi opettee 2v eteenpäin. Voiko olla noin? Mitä mieltä olette? Kuulostaa milestäni lapsen ymmärryksen aliarvioimiselta. Samoiten meidän lapsi on sanonut kiitoksen (alkuun nyökkäsi) ruoan jälkeen jo monenmonta kuukautta.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Mä olen antanut :ashamed: Se kun kuuluu kehitykseen. Sai tehdä sitä parin kuukauden ajan, nykyään kyllä kiellän.

Mihis kehitysvaiheeseen se kuuluu?? :whistle:

Lelun heittäminen lattialle syöttötuolista (ja sit aikuinen nostaa sen ja sama jatkuu..) on hieman eri asiakuin ruoalla sotkeminen, ainakin mun mielestä

ei tietenkään saa ruokaa lattialle, minkään ikäinen!!!
se on selvä asia :o
miettikää nyt, onko helpompi opettaa se 1v3kk ikäiselle vai 13 vuotiaalle koulussa? :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Oon kieltäny jo meidän 10kk tyttöä, ja ymmärtää kyllä. Niin kuin ymmärtää ettei television ja tietokoneen johtoihin mennä ja stereoita ei tarvitse uudelleen säätää. Kun tekee noita kiellettyjä juttuja, puistelee jo itse valmiiksi päätään :laugh:

meillä teki samalla tavalla :D
Siis tuo pään pyörittäminen

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Oon kieltäny jo meidän 10kk tyttöä, ja ymmärtää kyllä. Niin kuin ymmärtää ettei television ja tietokoneen johtoihin mennä ja stereoita ei tarvitse uudelleen säätää. Kun tekee noita kiellettyjä juttuja, puistelee jo itse valmiiksi päätään :laugh:

meillä teki samalla tavalla :D
Siis tuo pään pyörittäminen

Yritäpä siinä nauramatta muka tuimana kieltää :laugh: :whistle:

Tottakai kiellät ja teet ilmi ettei se ole sallittua, mitenhän ne luulee että sä alat opettaa vasta parivuotiaalle pöytätapoja jos se on siihen asti saanu heitellä ruuat tyyliin kattolampun päälle :o

Kiitti, sain vahvistusta että oikeilla linjoilla olen. Hermostuminen nyt ei tietty kannata missään asiassa, vaan heikko on ihminen joskus:( Ja onneksi osaan myös pyytää anteeksi. Mun lapsella on monesti tietty ilme, tai sanoo "ei saa" kun meinaa tehdä jotakin luvatonta. On onneksi ns. kilttiä sorttia niin pääsen aika helpolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Mä olen antanut :ashamed: Se kun kuuluu kehitykseen. Sai tehdä sitä parin kuukauden ajan, nykyään kyllä kiellän.

Lelun heittäminen lattialle syöttötuolista (ja sit aikuinen nostaa sen ja sama jatkuu..) on hieman eri asiakuin ruoalla sotkeminen, ainakin mun mielestä

No jokainen näistä kai ajattelee eri tavalla. Mä nyt mietin sitä sillä tavalla, että oppii, miltä eri matskut tuntuu. Ruoka on pehmeää löllöä, lötsähtää lattialle ja leviää joka paikkaan. Lelu kun putoo lattialle, kuuluu vaan kops. Noh, tää on mun ajatusmaailma ja kai ne lapset joskus saa leikkiä ruuallakin, vaikka se hemmetin ärsyttävää onkin :ashamed: Silloin sai poika harjoittaa tuota, nyt kun tietää, ei tartte enää eli kiellän :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tottakai kiellät ja teet ilmi ettei se ole sallittua, mitenhän ne luulee että sä alat opettaa vasta parivuotiaalle pöytätapoja jos se on siihen asti saanu heitellä ruuat tyyliin kattolampun päälle :o

Veit sanat suustani. ;)

Tottakai kiellät napakasti. Eri asia onkin kun opetellaan itse syömään ja ruoka tippuu vahingossa lattialle. Sitä mun mielestä ei tule kieltää, mutta jos tahallaan ruvetaan viskelemään ruokaa ympäriinsä niin tottakai kielletään ja jos kiellosta huolimatta nakkelee pitkin seiniä niin otetaan lusikka/ruoka pois ja joko jatketaan hetken päästä nätisti tai sitten ei ollenkaan jos ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

No jokainen näistä kai ajattelee eri tavalla. Mä nyt mietin sitä sillä tavalla, että oppii, miltä eri matskut tuntuu. Ruoka on pehmeää löllöä, lötsähtää lattialle ja leviää joka paikkaan. Lelu kun putoo lattialle, kuuluu vaan kops. Noh, tää on mun ajatusmaailma ja kai ne lapset joskus saa leikkiä ruuallakin, vaikka se hemmetin ärsyttävää onkin :ashamed: Silloin sai poika harjoittaa tuota, nyt kun tietää, ei tartte enää eli kiellän :D

Mä ajattelen että vauvaikänen koittaa näitä ruokia mitä ne ovat ja miltä tuntuvat,yli 1v sitten jo opettelee pöytätapoja sen possuilun sijaan.

Yhteistyössä