Kannatko puukengät kädessä rappukäytävässä liikkuessasi?

• Viestiketjun aloittaja 3.kerros
  • Ensimmäinen viesti
"miemie"
En käytä puukenkiä. Mut jos käyttäisin, niin... hmmm... En mä varmaan päiväsaikaa niitä kädessä kantaisi, mut menisin kuitenkin rauhallisesti alas ja siten minimoisin sitä ääntä.

Enemmän mua häiritsee naapureiden ovenhakkaaminen kiinni kuin puukengillä/korkkareille/muilla kovaäänisillä kengillä kävely rappusissa.

3.kerros
Alkuperäinen kirjoittaja mitähäh;28907518:
Mitkä puukengät?

Näistä on jatkuvasti puhetta, mutta käytössä en ole nähnyt koskaan kellään. Onko teillä jotain Hollannin tuliaisia vai mitähäh?
Kengät, joissa pohjaosa on puuta = puukengät. Erlaisia löytyy vaikka millä mitalla.

Miksi pitäisi ottaa pois, vaikka ääntä pitävätkin? Kuka viitsii kävellä rappukäytävässä sukkasiltaan tms.? Kengät on kengät ja niistä lähtee väkisinkin ääntä kävellessä, oli pohjat puuta tahi ei. Jos naapurit ei sitä kestä niin tough shit.

"diu"
Miksi pitäisi ottaa pois, vaikka ääntä pitävätkin? Kuka viitsii kävellä rappukäytävässä sukkasiltaan tms.? Kengät on kengät ja niistä lähtee väkisinkin ääntä kävellessä, oli pohjat puuta tahi ei. Jos naapurit ei sitä kestä niin tough shit.
Näin.

Ja se joka valitti ovien paiskomisesta... Sori mutta meillä joudutaan paiskomaan ovea ellei haluta jättää sitä auki. Siinä on jatkuvasti jotain vikaa eikä munapäähuoltomiehet viitsi korjata sitä kerralla kunnolla tai sitten eivät tule paikalle ollenkaan. Ei siis mene kiinni nätisti laittamalla vaan pitää työntää lujempaa. Onneksi pääsee muuttamaan muualle tästä mutta pointti oli se ettei kaikki paisko ihan naapureiden kiusaksi

....
Riippuu vähän tilanteesta, mutta juu, joskus tulee kannettua kopsuvat kengät. Ja tietysti yöllä aina, jos vain olen siinä kunnossa että itse sen tajuan :D

Puukengät omistan, mutta täytyy myöntää että kerrostaloelämän aikana olivat varastossa. Puukkarit on minun puutarhakegät, ja nyt taas käytössä kun okt:ssa asun :)

"hmmm"
[QUOTE="diu";28907675]Näin.

Ja se joka valitti ovien paiskomisesta... Sori mutta meillä joudutaan paiskomaan ovea ellei haluta jättää sitä auki. Siinä on jatkuvasti jotain vikaa eikä munapäähuoltomiehet viitsi korjata sitä kerralla kunnolla tai sitten eivät tule paikalle ollenkaan. Ei siis mene kiinni nätisti laittamalla vaan pitää työntää lujempaa. Onneksi pääsee muuttamaan muualle tästä mutta pointti oli se ettei kaikki paisko ihan naapureiden kiusaksi[/QUOTE]

Ei varmasti kaikki paiskokkaan ovia naapureiden kiusaksi tai tahallaan, mutta suurin osa kyllä. Esim perheessä voi yksi laittaa sen oven normaalisti kiinni ja toinen paiskoo, joten silloin ei ole ovessa se vika.

"liinu"
En käytä puukenkiä, mutta varmaan ottaisin pois tai kävelisin ihan hissukseen. Jos kengät ovat tosi likaiset tai lumiset/märät niin otan ne pois jaloista, kun kävelen rappukäytävässä. En halua likastaa tai kastella lattioita. Varsinkin lumen sulaminen lattialla aiheuttaa vaaratilanteita ja meidän rapussa asuu senioriväkeäkin. En halua ajatella, että naapurinmummo viettää loppuelämäsnä pedinpohjalla lonkka murtuneena, koska minä olisin kastellut lattian.

"rrr"
Mulla on yhdet kengät joissa on puinen pohja, tai ainakin puulta se näyttää ja tuntuu ja samanlaista ääntäkin pitää.

Ja ei, en ota pois. Voisin ehkä harkita sitä jos tulisin kotiin joskus aamuyöstä ja käyttäisin portaita hissin sijaan, mutta todennäköisesti silloinkin korkeintaan astuisin tavallista varovaisemmin.

Ei rappukäytävässä kävely asuntoon mentäessä ja sieltä poistuttaessa VOI olla kenellekään niin rankkaa että tietynlaiset kengätkin pitää poistaa.

"Vieras"
Lapsena kaikilla oli puukengät, eikä muissa kuljettukaan (ainakin niin muistan). Meilläkin koko perhe kulki ne jalassa ja oli ihan luonnollista, että ne jalassa ei kolisteltu rapuissa, vaan ne kyllä kannettiin kädessä. En muista kantoiko vanhemmat, mutta ainakin lapset tekivät niin. Silloin huomiotiin toisia enemmän, kuin nykyään.

Yhteistyössä