Kanin hankintaa harkitsen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olisko hyvä valinta pieneen 50 neliön asuntoon. Olen lukenut googlesta niistä, mutta en oikein osaa päättää. Tai mietityttää kun tyttö on vast kolme vuotta, että oppiiko se nätisti sitä pitelemään. Tuntuis vaan siltä että joku pitäis olla, kun mulla on itselläkin ollut lapsena vaikka mitä eläimiä. Sanovat, että ehkäisis noita allergioitakin sitten myöhemmällä iällä ja olishan siitä kai seuraa. Tyttö ei vielä osaa pyytää itse sitä lemmikkiä. Pitäiskö odottaa niin kauan, että pyytää. Mietin, että mulla tässä taitaa olla se elukkakuume. Onko mitään muuta vaihtoehtoa. Tykkäisin, että se vois olla kuitenkin vapaana, mutta kissaa tai koiraa en halua.

harkitsee tarkoin koska kani on vaativaa eläin,kovaa tuhoamaan paikkoja sähköjohtoja esim ja pitäisi kuitenkin saada olla paljon vapaana..Ja kanille pitää olla paljon aikaa muten pitäisi olla kaveri..Jos on pieniä lapsia sitä ei vältämättä ole.terkkuja 20 vuotta yhteiseloa kanien kanssa

Meillä kääpiöluppakorva, ihana lemmikki. Mutta en suosittele pienen lapsen lemmikiksi, on erittäin vaativa lemmikki. Tarvitsee paljon elintilaa ts. kanin täytyy saada olla vapaana, jos on pelkästään häkissä siitä voi tulla hyvinkin aggressiivinen. Kani on myös kova tuhoamaan paikkoja, ja sisäsiisteys taas on yksi juttu mitä kani ei välttämättä opi. Tietysti riippuu vähän kanista..Meillä kani on aina vapaana, on ollut pienestä pennusta asti. Suosittelen jotain muuta lemmikkiä kuin kania jos on pieniä lapsia. esim. koiraa tai kissaa.

mun kani eli 10v ja jyrsi kaiken mahdollisen. pidin vapaana mun huoneessa pääosin päivät ja yön oli häkissä.tarvii paljon vapautta pomppia ja jyrsittävää. johdot, puukalusteet yms on niin houkuttelevia että pitää suojata hyvin.viikonlopun pärjäs yksin jos käytiin jossain kun laittoi paljon vettä siemeniä ja vihanneksia reilusti.

Voipi olla, että hautaan tän ajatuksen nyt ja mietin uudestaan sitten, kun se mankuminen siitä eläimestä alkaa. Ehkä sitten joku pieni koirakin tulis jo kysymykseen.