Kangassohvan peseminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tumpelo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tumpelo"

Vieras
Meille kannettiin tänään sukulaisen käytetty kangassohva, joka on muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta kaipaa pesua. Tässä on tyynyissä irrotettavat pääliset, eli niiden pesemisessä ei mitään ongelmaa, mutta toisessa päädyssä on myös tahra, siis tuossa kovapohjaisessa osassa, jonka päälystettä ei voi irrottaa.

Tuota tahraa pohtiessa tuli mieleen, että eikös pesuloissa ole jotain sellaisia painehöyrypesureita tms. joilla voisi tuonkin pestä? Mikä sen vehkeen nimi on oikeasti? Olisi helpompi lähteä huomena soittelemaan pesuloihin ja kyselemään, jos tietäisi mitä kysyy. :)

Ja jos sellaisia vehkeitä on, niin tietääkö joku voiko pesulasta tilata henkilön sellaisen kanssa kotiin pesemään, kun kerran kyseessä on sohva, jota on hiukan vaikea kuljettaa sinne? Tai vaihtoehtoisesti voiko sellaisia vuokrata jostain kotikäyttöön?

Tai vaihtoehtoisesti muitakin fiksuja ehdotuksia tilanteen korjaamiseen otetaan vastaan! Kiitos neuvoista!

Olen yrittänyt tässä googlailla pesuloiden sivuja, mutta mistään en löydä tuollaista. Pitäisikö sitä etsiä jostain konevuokraamosta? Mistä noita saa vuokrata?

Minäkin koittasin eka tuolla vaahdolla, jolla pestään autonkin penkit.. Ehkä vähän kätevämpi konsti, kuin tuo höyrypesurin kanssa leikkiminen..

Miten se toimii? Ja ostetaanko sitä jostain autoliikkeestä vai pesulasta vai mistä?

Mieluiten tilaisin sen höyrypesurin mukana jonkun käyttämään sitä höyrypesuria tänne, enkä alkaisi itse pelleilemään sen kanssa, mutta nyt en löydä mitään tietoja siitä, mistä niitä voisi saada ollenkaan...

Muutama vuosi sitten vuokrasin pesukoneen kotiin vuorokaudeksi. Hintaan kuului myös pesuaine ja sain sohvan ja yhden maton pestyä. Hinta oli n.50-60€.

Tuon jälkeen olen pessyt kankaiset sohvamme ihan käsipelillä ja mielestäni saanut puhtaampaa jälkeä. Kuivuminen on vain hitaampaa..

Mä oon vuokrannut höyrypesuria säännöllisesti äidin kanssa. Ollaan otettu viikonlopuksi, niin molemmat on saaneet pitää päivän. Viikonloppu on maksanut 48e ja siihen on sisältynyt pesuainepullo, vuorokausi on vähän halvempi. Käyttäminen on hyvin yksinkertaista, et tartte siihen mitään ammattilaista. Täällä (kokolattiamattopesuri nimellä on) pesureita vuokraa ihan normi SOL-pesula...

Huonekaluliikkeissä ja myös Kodin Ykkösessä oon nähnyt tekstiilihuonekaluille tarkoitettuja puhdistusaineta, myydään sellaisissa valkoisissa suihkepulloissa. Meillä on sellainen ja tummasta sohvasta hyvin lähtenyt sillä tahrat pois.

Nyt voit säästää pesulapalveluissa. Vuokraa helppokäyttöinen painehuuhtelulaite, jolla voit kätevästi pestä kotona huonekalujen tekstiiliverhoilut:

Sohvat
Nojatuolit
Ruokatuolit
Paksut nukkamatot tasopesuna
Patjat
Auton penkit

Painehuuhtelukone vuokraus: 40€/vrk (sis.alv22%) noudettuna. Sisältää:

Painehuuhtelulaite kalustepesusuulakkeella
10L valmista pesuainetta
Matalapaineruisku pesuaineen levitykseen
Harja likaantuneen pinnan työstämiseen

Lisätuotteina erikseen:

Moottoroitu harja nukkamattojen tasopesuun. Suosittelen!: 20€/vrk
Kuivauspuhallin: 10€/vrk
Desinfiointiaineet virtsan, oksennuksen ja homeen aiheuttamiin haittoihin

[QUOTE="vieras";23188677]Huonekaluliikkeissä ja myös Kodin Ykkösessä oon nähnyt tekstiilihuonekaluille tarkoitettuja puhdistusaineta, myydään sellaisissa valkoisissa suihkepulloissa. Meillä on sellainen ja tummasta sohvasta hyvin lähtenyt sillä tahrat pois.[/QUOTE]

Minusta ne eivät toimi yhtään tehokkaasti. Koko paikka vaahtoaa ja tahra todennäköisesti pysyy. Ja tosiaan se aine on tarkoitettu pienelle alueelle. Pesurilla pesee samalla koko sohvan ja muut vastaavat tavarat. Tuttava pesi sohvansa ja oli yllättynyt miten likainen se olikaan. Puhdasta tuli.

Käykää kurkkaamassa osoitteessa www.cleanlevel.fi tietoa palveluistamme. Me tulemme asiakakan luo ja puhdistamme tekstiilipäällysteiset huonekalut niiden ollessa omilla paikoillaan. Helppo ja edullinen ratkaisu!

Yhteistyössä