Kangasmatkalaukku vai kova matkalaukku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tavarat säily sellasessa puolkovassa (kovitettua kangasta) hyvin lentokoneen ruumassa. Mutta sitten kun uuden laukun osto tulee ajankohtaseksi, niin ostan kovan, tuo kankainen likaantu ihan karmeen näköseksi jo menolennolla.

Mulla on molemmat ja molemmissa puolensa. Kovassa uskaltaa luottaa tavaroiden säilymiseen ehjänä, mutta toisaalta ei mulla ole koskaan kankaisessakaan (jossa koviketta reunoissa) ole mennyt koskaan mitään rikki, vaikka olen särkyvää sinnekin pakannut usein. Täytyy vaan vähän miettiä pakatessa, ettei laita esim. lasista ihan reunimmaiseksi.

Kankainen on myös kevyempi, joten painorajat eivät tule niin nopeasti vastaan. Mutta kankainen likastuu myös herkemmin.

Kakspiippunen juttu... toisaalta kovassa pysyy tavarat paremmin ehjinä, mut sit taas pehmeä pysyy paremmin itse ehjänä. Jos kova laukku hajoaa, niin sitten kaikki tavarat on ympäriinsä. Siksi kovaan laukkuun kannattaa laittaa semmonen matkalaukkuvyö. Pehmeä menee tosi harvoin sillälailla rikki, mutta kangas saattaa viiltyä auki tms, jolloin sisällä olevat tavarat menee pilalle... Siis molempi parempi, kummassakin tapauksessa lentoyhtiö korvaa.

työkseni matkusta ja vannon kovan matkalaukun nimeen. Ja ihan must juttu musta on sellainen jossa on neljä pyörää alla (samsonitella ainakin sellaisia) niiiiin älyttömän helppo liikutella vaikka painas kuinka paljon

Yhteistyössä