Kanaviillokki

Nii että mitäs vikaa siinä olikaan kun moni aina sanoo ettei ikinä sitä ruokaa, eikä lapset siit tykkää yms.

Pitkästä aikaa tein taas, paksua vihreetä "räkäkastiketta" kera kanapalojen :p
Ja mein penskat söi sitä ihan innoissaan, ja jokaine (jopa nirso esikko) sanoi et on uus lempiruoka!

Miust se on ihanaa, just sitä mitä silloin 20 vuotta sit sai koulussa!
Onks nykyää koulussa oikeeta kanaviillokkia viel?

Joku päivä teen tillilihaa, sekii kun sattuu oleen hyvää ja herkkua ja maistuu lapsille!

Ja kesäkeitto on hyvää!!

usein ruokalistalla
Mä ainakin teen viilokin niin että keitän koipireidet(ne halvimmat palat), ja perkaan lihan kanoista pois. Sitten mä suurustan keitinvedestä kastikkeen johon lisään mausteita ja kermaa. Pojat 4 ja 7 v syövät hulluna ja hyvää on. Tosin vie 2 iltaa tehdä toi ruoka...

Kanankoivista tein ny.
Keitin ne, seassa oli sipulii, porkkanaa, maustepippurii, laakerinlehti.
Siivilöin tuon keitinliemen ja perkasin koivet.
Voita kattilaan, jauhoja ja aika reippaasti currya, keitinvettä sopivasti et tulee paksua.
Sitruunanmehua lorautin sekaan, ja sit kanat mukaan.
Joskus laitan vähä kermaa, joskus en.
Lisäks riisiä ja mustaherukkahilloa

:D
Nii miks nää on niit inhokkeja!!
Aamul kaupas tuttava päivitteli kans et mite voin tommost moskaa tehä ja lapsetkii pakotan syömään.
Eipä noita tarvinnu pakottaa, lisääkii ottivat iha itte!

"mam"
Kanaviillokki on ihanaa, yksi parhaista. En ole kuullutkaan että on yksi inhokeista. Onneksi minä en opeta lapsistani nirsoja, meillä tullaan syömään myös kesäkeittoa, hernekeittoa, maksalaatikkoa, mämmiä, sieniä ym. hyvää

Nii miks nää on niit inhokkeja!!
Aamul kaupas tuttava päivitteli kans et mite voin tommost moskaa tehä ja lapsetkii pakotan syömään.
Mä luulen, että vika on siinä, että olen saanut viillokkia, tillilihaa ja kesäkeittoa vain ja ainoastaan koulussa, en koskaan kotitekoista. Sitkeäksi keitetty papu, kumiperunan palaset ja pari porkkanaa haaleassa maidossa ei varmaankaan ole ihan parasta mainosta kesäkeitolle? Tai "vähän sinnepäin" -laatuinen liha tillilihassa? Viillokista tykkäsin, kunnes joskus tein lautaselta löydöksen, jonka jälkeen mua on vain ja ainoastaan inhottanut ajatuskin.

Eli: huonoa tuuria ja ei-niin-onnistuneet keitokset syynä :)

"NES"
Viillokki (ranskaa fricasse) on keitetystä lihasta viipaloitua ja munankeltuaisilla suurustettua keitinlientä.

Miksi kaikissa suomalaisissa kanaviillokki ohjeissa kastike suurustetaan vehnäjauhoilla?

Yhteistyössä