kanasalaatti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tyhmä kysymys kanasalaatista,en oo enne tehny eli mitä kanaa siihen laitetaan siis et onko ne suikaleita vai paistetaanko vaik rintapaloja ja sit siitä ite palotellaan?
Ajattelin koittaa tehä eka koeversion jospa sitten kehtais illanistujaisiin sellasen tehä.Mitä muuta ootte laittanu?

Minä oon paistanu rintapaloja tai ostanut valmiiksi grillatun, kokonaisen broilerin.
Itse tykkään riisipohjaisesta salaatista (ruokasempi), eli mukaan riisiä, tomaattia, kurkkua ja sipulia.

No, höh. Mä laitan yleensä fileesuikaleita, eipä tarvi leikellä. Olen kyllä syönyt Naturelfileestäkin tehtyä salaattia, mutta se ei masitunut miltään... Laita pastaa, salaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia. Maun mukaan sopii myös persikka, ananas, viinirypäleet, feta yms. Ja tee kermaviilistä kastike: 1 prk kermaviiliä, johon sekoitat, currya, suolaa, pippuria yms mitä haluat. Nams nams. Aion tänään just tehdä kanasalaattia....

Olen yleensä ostanut kaupasta valmiiksi grillatun broilerin, tai sitten paistanut rintapaloja tai fileitä kotona. Maustamattomia, mieluummin.

Laitan siihen lisäksi jääsalaattia, kurkkua, suolakurkkua, pepperonia, kirsikkatomaatteja, sipulia, oliiveja ja ehkä ituja. Mä en laita koskaan pastaa tai riisiä, kun en itse niitä syö.

Sen voi tehdä mistä vaan kanasta. Grillibroilerista tulee ehkä maukkain. Olen paistanut kyllä fileitä ja suikaleitakin.

Salaattiin voi laittaa ihan mitä vaan muita juttuja oman maun mukaan. Itse laitan usein fetaa, oliiveja, mozzarellaa tms. Ja sitten ihan tomaattia, kurkkua ja salaattia.

Myös mandariinilohkot tms. sopivat hyvin kanasalaattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
maustetaanko sitä kanaa jotenkin vai ihan naturel? tuleeko siihen salaattiin jotain muuta maustetta?

Sori mutta ootko joku 16-vuotias? Mausteita tietty oman maun mukaan.

no en oo mut en nyt oo tehny ja ajattelin vaan et mitä porukat on laittanu ja kun täältä kysyy ni saa vähän erilaisia vastauksii ja ideoita joista sit ite valitsen ne mistkä kiinnostaa koittaa.

Ei sun oo pakko tätä ketjua katella jos sua vaivaa mun kyselyt!

maustan kanafileen öljyä, suolaa, kurkumaa, currya, jeeraa ehkä vähän chiliä. Paistan pannulla ja leikkaan suikaleiksi ja lisään salaatin päälle suikaleet. Mun mielestä ne filesuikaleetkin on ihan hirveitä ja itse maustettu on huomattavasti parempaa kuin valmiiksi maustettu.
Näin tein myös eräissä illanistujaisissa. Salaattiin oli ainekset eri astioissa sit eri astiassa kanaa ja tonnikalaa riippuen kumpaa halusi kokoamansa salaatin päälle ottaa.

mun mielestä tulee parasta kun ostaa kaupasta kokonaisen valmiiksi grillatun broilerin, lisäksi pastaa, suolakurkkua, herneitä, omenaa, erivärisiä paprikoita, kastikkeena hesen curry salaatinkastike, eilen juuri tein nam

Alkuperäinen kirjoittaja mtäh:
koitanpa ettiä jostain tuollaisen grillibroiskun kun sitä niin kehutaan hyväksi,en vaan oo täällä kaupoissa nähny ikinä.

SIIS TÄH??? MISSÄ oikein asut?

aika pienellä paikalla mut kai tuolla k-kaupassa kun siellä on se lihatiski mut me ei yleensä käydä k-kaupassa.

Teen grillibroilerista.
Broiskua, jääv. salaattia, tuorekurkkua, suolakurkkua, persikkaa, fetaa ja suolapähkinöitä.
Ja kaiken kruunaa ihana salaatinkastike, joko itse tehtynä tai kaupan valmis.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Teen grillibroilerista.
Broiskua, jääv. salaattia, tuorekurkkua, suolakurkkua, persikkaa, fetaa ja suolapähkinöitä.
ja kaiken kruunaa ihana salaatinkastike, joko itse tehtynä tai kaupan valmis.

laitatko ton salaatin kastikkeen sinne sekaan valmiiks vai niin et jokainen saa ottaa omaan annokseensa jos haluaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Teen grillibroilerista.
ja kaiken kruunaa ihana salaatinkastike, joko itse tehtynä tai kaupan valmis.

laitatko ton salaatin kastikkeen sinne sekaan valmiiks vai niin et jokainen saa ottaa omaan annokseensa jos haluaa?
Erikseen, koska kaikki ei välttämättä tykkää kastikkeesta.
=)

Yhteistyössä