Kanaria tammikuussa vai Kreeta huhtikuussa? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suurperhe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no egypti ei todellakaan ole "viileä" tammikuussa, saati ikinä! siellä AINA vähintään +25... itse oli viime tammikuun lopussa siellä, ja lämpöä liikaakin. +26-35!!

Minä taas tunnen monia, jotka olleet joulu-tammikuussa Egyptissä ja valittaneet, että oli aivan liian kylmä. Päivisin joku parikymmentä astetta ja iltaisin olivat palelleet.

Minä taas tunnen monia, jotka olleet joulu-tammikuussa Egyptissä ja valittaneet, että oli aivan liian kylmä. Päivisin joku parikymmentä astetta ja iltaisin olivat palelleet.

samaa olen minàkin kuullut. tosin riippuu minkàlaista làmpòtilaa se turisti sitten toivoo. voihan suomalaiselle olla jo 16 °C làmmintà talvella, joku hakee semmosta vàhintààn 25 °C làmpòà. lisàksi joitakin saattaa hàirità tuuli

tässä vähän faktaa!!! egyptin lämpötiloista, siellä on AINA LÄMMIN, toki illaksi viilenee

Kuukauden keskilämpötila
tam hel maa huh tou kes hei elo syy lok mar jou
Päivä 21 22 24 28 31 33 33 33 32 30 26 22
Yö 10 11 14 18 22 25 26 26 24 21 16 13
Veden 21 20 20 20 22 24 27 28 28 27 24 23

tässä vähän faktaa!!! egyptin lämpötiloista, siellä on AINA LÄMMIN, toki illaksi viilenee

Kuukauden keskilämpötila
tam hel maa huh tou kes hei elo syy lok mar jou
Päivä 21 22 24 28 31 33 33 33 32 30 26 22
Yö 10 11 14 18 22 25 26 26 24 21 16 13
Veden 21 20 20 20 22 24 27 28 28 27 24 23

jep. en noilla talvikuukausien làmpòtiloilla làhtisi. etelàssà on kiva viettàà iltaa ulkona ja mulle 10 °C on liian kylmàà

kertaakaan ei egyptissä tammikuun lopussa ollessani ollut alle 16 astettan, joka oli YÖN alin lämpötila ja päivälläkin lämpöä oli se lähemmäs +30 ja ylikin, noi on KESKILÄMPÖTILOJA

Minua vaan tuo Egypti ei ihan vuosikkaiden kaksosten kanssa innosta. Muuten kyllä ja maa onkin tulevaisuudessa listamme minne matkataan.

Pitää miettiä Kanariaa huhtikuussa, sitten olisi sitä lämpöä ja kaipa sieltä hyvää ruokaakin saa.. ;)

Olen käynyt molemmissa paikoissa kyseisinä aikoina. Viime tammikuussa Gran Canarialla oli tosi lämmintä, mutta edellisenä vuonna aika viileää. Huhtikuussa myös Kreeta saattaa olla epävakainen, mutta luonto on mielestäni upeimmillaan juuri silloin. Molemmissa paikoissa merivesi on kyseisinä aikoina aika kylmää, joten lapsilta taitaa jäädä kyllä uinnit väliin. Suosittelen todella lämpimästi Kreetaa syksyllä meriveden lämpimyyden takia. Oltiin juuri syyskuussa, kuten myös viime syksynäkin... Lämmintä riitti ja se merivesi oli oikesti todella lämmintä! Jos lasten kanssa reissaamista miettii, niin Kreetalla on lapsille enemmän "leikkipaikkoja" ym. ravintoloissaa!

Yhteistyössä